Galeriju Zid u Gradskoj knjižnici ‘Juraj Šižgorić’ narednih godinu krasit će slika ‘Zečji par Andrews’ autora akademskog slikara, strip – crtača i glazbenika, Vinka Barića koji je tom prilikom priznao da mu je velika čast što po prvi put u životu ima priliku prisustvovati svojoj izložbi koju predstavlja tek jedna slika. Bilo kako bilo, postavljanje njegovog viđenja inače originala ‘Dvostruki portret gospodina i gospođe Andrews’ baroknog slikara Thomasa Gainsborougha, obilježeno je sedam godina od preseljenja Gradske knjižnice iz ‘plavog nebodera’ na Baldekinu u Vitićevu zgradu na Poljani.
ZEC, PUŠKA I PAS
Splitski umjetnik nije nepoznanica šibenskoj publici jer je prije dvije godine imao svoju samostalnu izložbu u Studiju Galerije sv. Krševana, a nakon toga je gostovao i na manifestaciji ‘Dva koncerta i promocija knjige za nula kuna’ u organizaciji Glazbene udruge Šibenski kanal kada je Šibenčanima predstavio svoje književno izdanje ‘Hrvatski punk i novi val’.
-Slika predstavlja jedan pogled na obiteljsku idilu, ali sam sadržaj odiše apsurdom premda ona nema neku izrazitu kritiku o nečemu. Na primjer, gospodin Andrews je lovac, no na ovoj slici su oni zečevi i imaju lovačku pušku i lovačkog psa, a tu je i žito kao simbol obilja, plodnosti, sreće, sklada – pokušao je Barić objasniti što je pred promatračem dok gleda u sliku pred sobom. Ipak, kao najvažnije, Barić ističe radost stvaranja.
-Ovu sam sliku napravio iz čistog gušta prema stvaranju, prema slikarstvu. To je neki moj odnos prema baroku – zaključuje.
PERVERZNO IZVRNUTE VRIJEDNOSTI
Ipak, njegov kolega i kritičar, akademski slikar Vanja Pagar ima nešto drugačije viđenje ‘Zečjeg para Andrews’ koji će krasiti zid gradske knjižnice kroz iduću godinu.
-Vinko Barić je pastoralni prikaz obiteljskog portreta u svom stilu zamijenio psihodelično interpretiranom idilom zamijenivši ljudske protagoniste zečevima. Njegov ciklus ‘Zečji barok’ iz 2009. godine, u kojem je nastala i ova slika, duhovno je povezana s buntovničkom – hardcore punk – pop art estetikom, a njegova opsesivna konceptualna i basnovita fantaziranja kritički su osvrti na temu suvremenog društva perverzno izvrnutih vrijednosti.
Elementi pornografije, nasilja i netrepeljivosti sadrže istu notu zarazne duhovitosti koja se provlači kroz njegove stripove. U ovom slikarskom bestijaru bilježi dekadentni trenutak zapadne civilizacije, stvarnost komentira bez dlake na jeziku, uvijek zaigrano i dobro zapapreno apsurdom – zaključuje Pagar.
Bijeli zastor pada, slika se otkriva i takva će kroz 2013. ostati za šibenske ljubitelje umjetnosti i sve ostale posjetitelje knjižnice.