" "
Više

    " "

    Ivan Kundid o električnim romobilima

    Šibenski prometni stručnjak o novom Zakonu o cestovnom prometu: ‘Izgleda da stvari idu na bolje’

     

    Ministar unutarnjih poslova Davor Božinović najavio je izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama prvenstveno jer nije regulirano upravljanje električnim mikrovozilima. Tim povodom porazgovarali smo sa šibenskim prometnim stručnjakom Ivanom Kundidom koji je istaknuo prednosti i mane, ne samo električnih romobila, već i ostalih mikrovozila.

    – Izgleda da se stvari mijenjaju na bolje, nadam se da će 2021. godina donijeti prijeko potrebne promjene u Zakonu o sigurnosti na cestama na zadovoljstvo svih sudionika u prometu. Kako u svijetu tako i u Hrvatskoj, ali i kod nas u Šibeniku uočavamo sve više električnih mikrovozila odnosno romobila, bicikala, monocikala, segwaya i ostalih koji ‘lete’ to jest ‘jure’ kolnikom i pločnikom te predstavljaju novu vrstu ugroze sigurnosti u prometu – kaže Kundid.

    Važno je naglasiti prednost mikrovozila jer, kaže Kundid, ne zagađuju okoliš i brže se može doći od željene lokacije. Međutim, postoje i nedostaci među kojima je najveći smanjena sigurnost i ono što se nadovezuje na sigurnost, a to je zakonska indiferentnost.

    – Tezu o smanjenju sigurnosti potkrijepljujem činjenicom da se prije 10 godina dogodila nesreća u kojoj je stradao Jimi Heselden, vlasnik tvrtke Segway i jedan od najbogatijih Britanaca, koji je upravo svojim Segwayom upao u rijeku i utopio se. Kao što vidite, posljedice upravljanja električnim mikrovozilima mogu biti teške, pa i smrtonosne. Naime, brzina hoda pješaka iznosi oko 5 kilometara na sat, a brzina električnog mikrovozila iznosi oko 30 kilometara na sat. Očigledno je kako pri interakciji vozača i pješaka posljedice mogu biti pogubne – ističe Kundid.

    Po mišljenju mladog prometnog stručnjaka trebala bi se propisati obavezna zaštitna oprema pri upravljanju tim vozilima, ograničenje po godinama te ograničenje brzine kretanja, a onda u fokus staviti uvođenje kazni.

    – Realno, opasna je vožnja električnim mikrovozilima po kolniku zbog sigurnosti njih samih i po nogostupu zbog sigurnosti pješaka. Na mjestima gdje je velika koncentracija pješaka, a gdje nema prostora i nema biciklističkih staza, trebalo bi zabraniti vožnju, a dozvoliti kretanje guranjem vozila pokraj sebe. Mjesta za poboljšanje sigurnosti i povećanje protočnosti u prometu uvijek ima, pa se do sada znalo prihvatiti pojedine prijedloge zbog unaprjeđenja – naglašava Kundid.

    E-romobile trebalo bi tretirati jednako kao i bicikliste, a ti bi značilo, po riječima Kundida, da bi se u pješačkim zonama morali kretati minimalnim brzinama, vodeći računa da što manje ometaju promet i pješake, odnosno kolnikom u područjima gdje je ograničenje brzine do 50 kilometara na sat vozeći krajnje desnom stranom ceste.

    – No i uz sve propise i regulacije, najvažnija je odgovornost. Svi sudionici u prometu moraju percipirati jedni druge. Svi se moramo odgovorno ponašati jedni prema drugima i tada ćemo dobiti veći stupanj sigurnosti u prometu, bili vozač, pješak, biciklist ili u ovom slučaju – romobilist – zaključuje Kundid.

    Podsjetimo, postojeći Zakon o sigurnosti cestovnog prometa donesen je prije malo više od godinu dana, ali iako su već tada na cestama bile tisuće romobila i drugih električnih mikrovozila, njime nije bio reguliran njihov status. Novim Zakonom, osim toga, trebalo bi se regulirati i sankcioniranje vozača koji se besplatno parkiraju na mjestima namijenjenim samo za punjenje električnih vozila, kao i ograničenje korištenja vozačke dozvole za vozače kojima je taj dokument izdan u nekoj stranoj zemlji, a prikupe određen broj negativnih prekršajnih bodova, isto kao i vozaču kojem je dozvola izdana u Hrvatskoj.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Promocija nove zbirke pjesama ‘Deset dugih dana’ autorice...

    Ispred kluba Azimut u Šibeniku u subotu, 18. svibnja u 11 sati književnica Maja Klarić predstavit će svoju novu zbirku pjesama 'Deset dugih dana'. 'Vrijeme...

    Susret s građanima u Azimuta: Inovacije i prometno-prostorna...

    U organizaciji Grada Šibenika i ODRAZ- a (Održivi razvoj zajednice) a u okviru projekta SPINE – pametne inicijative u javnom prijevozu za klimatski neutralne...

    Krajem svibnja na Tvrđavi sv. Mihovila dodjela gimnazijskih...

    Jubilarno 20. izdanje dodjele gimnazijskih nagrada ANTUN bit će održano 31. svibnja 2024. na Tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku u 21 sat. Podsjetimo, prošla su...

    NAJNOVIJE

    Promocija nove zbirke pjesama ‘Deset dugih dana’ autorice Maje Klarić

    Ispred kluba Azimut u Šibeniku u subotu, 18. svibnja u 11 sati književnica Maja Klarić predstavit će svoju novu zbirku pjesama 'Deset dugih dana'. 'Vrijeme...

    Susret s građanima u Azimuta: Inovacije i prometno-prostorna poboljšanja u Šibeniku

    U organizaciji Grada Šibenika i ODRAZ- a (Održivi razvoj zajednice) a u okviru projekta SPINE – pametne inicijative u javnom prijevozu za klimatski neutralne...

    Krajem svibnja na Tvrđavi sv. Mihovila dodjela gimnazijskih nagrada ‘ANTUN’

    Jubilarno 20. izdanje dodjele gimnazijskih nagrada ANTUN bit će održano 31. svibnja 2024. na Tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku u 21 sat. Podsjetimo, prošla su...