Vlado Živković iz rodnog je Zatona prije devet godina preselio u Zaprešić, i to zbog ljubavi. Školovao se u Šibeniku za elektrotehničara, a automobili su ga oduvijek zanimali, stoga je zapošljavanje u tvrtki koja se bavi popravcima karoserija bio za njega kao dobitak na lotu. Danas je Vlado sam svoj šef u firmi ‘Ma-No Car Repairs’ za ravnanje udubljenja na vozilima bez naknadnog lakiranja, a za Šibenski portal je otkrio što ga veseli u tom poslu i koji su mu planovi za budućnost.
– Automobili su me oduvijek zanimali, sa starim sam još od osnovne škole bio u garaži i popravljao automobile, tako da mi je baš sjeo posao koji sam dobio 2011. godine u Zaprešiću. Oni su me obučili za posao, a ja sam iskreno tada prvi put i čuo za takav način popravljanja udubljenja na automobilima. Tri godine kasnije sam s kolegama otvorio firmu, a onda sam prije godinu i pol dana odlučio biti sam svoj šef – priča nam 32-godišnji Vlado.
Prije 10 godina u Hrvatskoj gotovo nitko nije ni znao za izravnavanje udubljenja na automobilima bez potrebe za dodatnim lakiranjem. Vozilo oštećeno od tuče, udarca vrata susjednog vozila ili pak udarca različitih predmeta u njega, vraća se u prvobitno stanje, popravak je puno jeftiniji u odnosu na druge načine popravka, a klijent ne gubi garanciju nad vozilom jer ostaje prvobitna boja. Bila je to novost na tržištu koja je najviše odjeknula u Europi i Vlado se pronašao u tom poslu.
– Mogu reći da 90 posto posla imam van Hrvatske, po Njemačkoj, Češkoj, Francuskoj… Menadžeri velikih tvrtki organiziraju posao i mi dolazimo raditi. Dakle nemamo posla sa strankama. Evo sada mi počinje sezona krajem šestog mjeseca i negdje do konca rujna ili listopada budem van Hrvatske, dok sam preko zime baziran na Hrvatsku odnosno Rijeku, Split i Zadar – objašnjava Vlado.
Sistemom poluge ili tehnikom izvlačenja vrućim ljepilom, Vlado ravna karoseriju vozila bez potrebe za naknadnim lakiranjem. Posao je to koji je jako cijenjen i tražen, a shodno tome pristojna je i zarada.
– U tom poslu treba biti jako precizan, ali ja baš uživam u njemu. Prije par godina bio sam u Njemačkoj na svjetskom natjecanju u toj branši. Među 40 natjecatelja osvojio sam peto mjesto, a zadatak nam je bio tko će u što kraćem roku što bolje izravnati udubinu – govori 32-godišnji Zatonjanac.
Uz izravnavanje udubljenja, Vlado se bavi i popravcima ogrebotina na laku te poliranjem farova. Danas, osam godina otkako se počeo baviti tim poslom, uviđa kako je sve veći broj firmi koje se bave time u kontinentalnoj Hrvatskoj. Zato sa suprugom Marijom i djecom planira u budućnosti preseljenje na obalu, s obzirom da taj posao na Jadranu još nije rasprostranjen…