Ključna su bila dva zadnja tjedna

Hrvatske ceste vratit će ‘desne skretače’ na Biocima, ali to nije njihova zadnja

FOTO: Nino Milin
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Trebalo im je neko vrijeme, ali su u Hrvatskim cestama, ipak, odlučili vjerovati svojim očima, a ne nekoj tamo papirnatoj studiji za koju su platili vanjske suradnike, pa će na križanje Bioci vratiti ‘desne skretače’. Sukus je to opširnog odgovora i očitovanje koje je Šibenskom portalu stiglo iz te državne tvrtke, a koja, uz svoju poveću strukturu, nema vlastitih stručnjaka za upravljanje prometom već plaća drugu ovlaštenu projektantsku kuću da im izradi analizu situacije na semaforiziranim raskrižjima šibenskih Bioca.

Na naš upit čime opravdavaju aktualnu regulaciju (polu)semaforiziranog križanja bez ‘desnih skretača’ i prometnu gužvu na mjestima na kojima je ranije nije bilo, iz Hrvatskih cesta su nam poslali cijelu kronologiju koja je prethodila ukidanju dopunskih semafora i odluci da ih vrate natrag.

Kako navode u očitovanju iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta, nakon višekratnih poziva građana, pa tako i pojedinih vozača, Hrvatske ceste su naručile kod ovlaštene projektantske kuće analizu situacije na semaforiziranim raskrižjima D 58, odnosno ulica Put Bioca i Vukovarske te nerazvrstane gradske prometnice Stjepana Radića i Ulice Velimira Škorpika s prijedlogom mjera za poboljšanje sigurnosti svih sudionika u prometu.

– Sukladno izrađenom projektu izvedene su i izmjene na semaforiziranom raskrižju Vidici. Demontirane su tri jednostruke desne strelice iz razloga što su radile istovremeno kad bi i konfliktna skupina pješaka imala zeleno. Prijašnjim rješenjem sigurnost pješaka bila je smanjena na najmanju moguću mjeru zbog nepoštivanja prava prednosti pješaka u odnosu na vozila te posljedično veliku mogućnost naleta na pješaka kad on ima zeleni signal, pri čemu napominjemo da se takva rješenja danas pri projektiranju izbjegavaju upravo iz sigurnosni razloga – pišu iz HC-a.

Pojasnili su da su vozila koja bi pod desnom dopunskom zelenom strelicom skrenula udesno svejedno bila zaustavljena između dva raskrižja zato što na izlaznim semaforima ne postoji i nikad nije postojala mogućnost toliko dugog zelenog signala, a punjenje međuprostora između dva susjedna, bliska raskrižja je nepoželjan prometni efekt, što se također željelo izbjeći.

FOTO: Nino Milin

– Kako smo svjedoci, već duži period na području grada Šibenika bilo je ili je još uvijek aktivno više gradilišta, zbog kojih je došlo do promjena u uobičajenim prometnih tokovima u gradu, te je gužva na raskrižjima Vidici izazvana u najvećoj mjeri navedenom činjenicom. Tako je tijekom jeseni do siječnja 2021. kompletan promet za ‘rivu’ išao obilazno preko raskrižja Vidici, Vukovarskom ulicom do obale. Nakon toga aktiviralo se gradilište Ulice Put sv. Mare, te je kompletan promet iz gradske četvrti Vidici preusmjeren na raskrižje Bioci – argumentiraju iz Hrvatskih cesta.

Dalje navode i kako je naknadno, zbog radova na Aglomeraciji, zatvorena i gradska Ulica Put prvog šibenskog partizanskog odreda i posljedično raskrižje Rokići, te je u konačnici zbog radova na željezničko-cestovnom prijelazu zatvorena i prometnica iz Mandaline pa je kompletan promet za grad i obrnuto, koji se prije odvijao preko raskrižja Rokići, Ulicom Put sv. Mare, kod Jadranskog osiguranja, te iz Mandaline, zadnja tri tjedna preusmjeren na semaforizirana raskrižja na Vidicima, zbog čega je i došlo do gužvi i zastoja u prometu.

– Tijekom ponedjeljka, 1. ožujka semafori su na desnim privozima iz smjera Ražina i iz smjera centra grada isključeni sukladno prijedlogu ovlaštenog projektanta, a sve kako bi se trenutno utjecalo na nastale gužve i zastoje u prometu. Tijekom prošlog i ovaj tjedan pratili smo odvijanje prometa, te smo izdali nalog da se vrate dodatne desne strelice – najavljuju iz HC-a, ali i napominju da će po završetku svih gradilišta na području grada Šibenika i uspostave normalne regulacije prometa, bez aktivnih obilaznih pravaca, biti u mogućnosti obaviti potpunu analizu prometa na križanjima na Biocima s utvrđivanjem točne opterećenosti pojedinih prometnih tokova, te temeljem dobivenih rezultata prema potrebi obaviti kompletno preprogramiranje rada semaforskog uređaja.

Podsjetimo, uz brojne građane, na novu regulaciju prometa na Biocima do sada su dopisima reagirali i iz Policijske uprave šibensko-kninske i iz šibenske gradske uprave.

Nitko ne razumije potez Hrvatskih cesta na Biocima. Je li u pitanju samo nečiji ponos?


Pratite nas i na društvenim mrežama:

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.