'I ti imaš razloga za osmijeh'

DV Osmijeh već 10 godina provodi program rada s darovitom djecom, a oprema koju su sada dobili otvorila im je neograničene mogućnosti

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Dječji vrtić Osmijeh već deset godina provodi program rada s darovitom djecom. Zahvaljujući dvogodišnjem EU projektu ‘I ti imaš razloga za osmijeh’, u okviru kojeg su dobili oko 4,2 milijuna kuna, nabavili su najsuvremeniju didaktičku opremu i pomagala kako bi na najbolji način razvijali urođene sposobnosti darovite djece. Sada mogu koristiti različite suvremene logičke i matematičke slagalice, pametne ploče i anatomske modele za učenje o ljudskom tijelu i zdravlju. Primjenjuju ih u kreativnim igraonicama, unutar redovitog programa, a djeci nude raznolika iskustva i aktivnosti koje potiču na eksperimentiranje i istraživanje.

– Ne znam od čega bih počela. Sve nam je iznimno vrijedno – od didaktičke opreme iz različitih područja razvoja koje smo dobili do edukacije odgajatelja. Prvi korak su educirani odgajatelji za prepoznavanje ili uočavanje darovite djece, zatim psiholog koji testiranjem i procjenom područja darovitosti ima zadnju riječ te nakon toga igra sa suvremenom opremom može započeti – kaže Franka Ercegović, ravnateljica DV Osmijeh.

Program rada s darovitom djecom u tom vrtići od početka vodi psihologinja Ines Čatlak koja, s obzirom na svoje bogato iskustvo, potvrđuje ono što su potvrdila i istraživanja, a to je da su darovita djeca – djeca s posebnim potrebama. Ona su ‘neprilagođena, prezahtjevna i buntovna’, a manje su u obrazovnom sustavu u fokusu od djece s određenim fizičkim ili mentalnim teškoćama.

– Uobičajeni obrazovni i odgojni program za njih je često dosadan te oni počinju pametovati ili postaju predmet izrugivanja u grupi. S druge strane njihov kognitivni i razvoj ne prati njihov emocionalni razvoj. Zbog toga je jako važno da odgajatelji budu educirani, a mi tomu u DV Osmijeh poklanjamo veliku pažnju. To su u pravilu djeca koja odbijaju pravila i norme, imaju potrebe družiti se s vršnjacima mentalne dobi, djecom njihovih kognitivnih sposobnosti. Oni shvaćaju neke stvari zrelije, ali njihove emocije su niže od toga i onda znaju doživljavati različite traume. Neko nadareno dijete može imati komorbilitet s nekim poremećajima u ponašanju. Zbog toga je jako važno da prvenstveno odgajatelji u suradnji s roditeljima to prepoznaju i da znaju što se s tim djetetom raditi u procesu odgoja i obrazovanja – ističe Čatlak.

Većina roditelja misli da su im djeca posebna i darovita pa se često razočaraju kada određena mjerenja i stručni uvid pokaže suprotno i to teško prihvaćaju. Po znanstvenim istraživanjima darovita djece čine oko pet posto dječje populacije. U DV Osmijeh u nekoj nastavnoj godini imaju desetak nadarene djece, a u nekoj niti jedno. Problem je što se takvi programi ne nastavljaju kada djeca napuste vrtić i upišu se u osnovnu školu. DV Osmijeh je jedno vrijeme u tom cilju surađivao s OŠ Meterize i šibenskim Urbanim centrom, ali roditelji nisu pokazali veći interes.


Pratite nas i na društvenim mrežama:

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.