Zdravlje u jeftinom papirnatom ‘škartocu’: Zobene mekinje obiluju hranjivim tvarima

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zobene mekinje su vrlo popularan i zdrav proizvod koje se dobivaju iz vanjske ljuske zrna zobi. Sadrže obilje celuloze, vlakana, minerala i vitamina. Radi svojih dijetalnih vlakana od kojih se dio ne razgradi u toku probave, ubrzavaju probavni proces i olakšavaju konstipaciju.

Zobene mekinje prirodne su i gotovo neprerađene, a sastoje se od zobi, žitarice cjelovitog zrna. Zob obiluje vlaknima koja usporavaju probavu ugljikohidrata čime se smanjuje razina šećera u krvi što u konačnici izaziva osjećaj sitosti nakon zobenog obroka, piše Tvornica zdrave hrane. Osim vlakana, zobene pahuljice predstavljaju i izvrstan izvor kompleksnih ugljikohidrata, a najbolje od svega je da u samo 100 grama sadrže 347 kcal. Osim bogatih nutritivnih vrijednosti, zobene mekinje su i izvor zdravlja.

Prema podacima američke organizacije American Cancer Society, zobene pahuljice smanjuju količinu toksina u organizmu te fitokemikalijama smanjuju opasnost od karcinoma, pomažu u borbi sa žučnim kiselinama, pogoduju snižavanju visokog krvnog tlaka, predstavljaju vrijednog saveznika u borbi s raznim bolestima kože kao što su atopijski dermatitis, psorijaza ili pak suha koža. Zob svojim sluzima omekšava i štiti kožu te djeluje blago protuupalno.

Konzumiranje većeg broja posija ili cjelovitih žitarica može smanjiti rizik od srčanih bolesti. Posije možete dodati u pečene proizvode umjesto 1/4 brašna, umiješati ih u jogurt, juhe, smoothie napitke ili ih ukuhati u mlijeko. Zobene posije nude različite zdravstvene i prehrambene prednosti, tako da ih možete uključiti u svoju redovitu prehranu.

Zobene posije, s visokim sadržajem topivih vlakana, mogu vam pomoći da bolje kontrolirate razinu šećera u krvi. Studija objavljena u ‘European Journal of Clinical Nutrition’ u rujnu 2011. godine pokazala je da konzumiranje 6 grama topljivih vlakana dnevno od zobenih mekinja pomaže u smanjivanju razine kolesterola i triglicerida, a također ograničavaju količinu energije te tako potencijalno olakšavaju održavanje zdrave težine.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.