Dora Barbarić kreativka je rođena u Slavonskom Brodu, no gotovo je cijeli svoj život provela u Vodicama gdje upravo uživa izrađujući naušnice od fimo mase i metalnih dijelova nehrđajućeg čelika. Ova diplomirana povjesničarka i povjesničarka umjetnosti naušnice je počela izrađivati još u srednjoj školi.
– To su bile naušnice koje sam izrađivala samo za osobnu upotrebu. Koristila sam slične materijale kao i danas, ali to je često znala biti nekakva improvizacija koja bi nekad uspjela – smije se Dora.
Njezin brend Monsieur Dorian nastao je još na drugoj godini fakulteta, u malom splitskom stanu.
– Tada sam se isključivo bavila ilustracijom, te sam to kroz godine školovanja radila kao hobi i priliku za ekstra džeparac. To su uglavnom bile ‘custom’ ilustracije bračnih parova, obitelji, kućnih ljubimaca i slično. Kroz taj period neke od mojih ilustracija pojavile su se i na naslovnici Zarez-a, ili pak kao print za majice na nekadašnjoj stranici Booteeq.hr, na lampionima Špancirfesta i slično. Po završetku fakulteta zbog poslovnih obaveza napravila sam pauzu koja je trajala oko tri godine. Ideja da ponovno pokrenem svoj brand rodila se u razdoblju prvog lockdown-a. Previše slobodnog vremena probudilo je kreativu i želju za izražavanjem, a nakit je bio nekakav univerzalni odgovor na to pitanje – pojašnjava.
Nakit pravi od fimo mase, koju spaja na metalne dijelove nehrđajućeg čelika.
– Proces izrade traje oko pet sati, jer najčešće miksam više nijansi fimo mase kako bih napravila svoje boje, zatim valjam masu i na njezinoj površini radim uzorke, te na kraju izrezujem željene oblike, pečem ih i u konačnici povezujem s metalnim dijelovima. Zasad ću samo proizvoditi naušnice jer bih htjela usavršiti tehnike izrade. Ogrlice volim i nastojati ću ih također staviti u ponudu – kaže Dora čije proizvode možete pronaći isključivo na njezinom Instagramu.
Ljubiteljica je terrazzo uzoraka, Memphis grupe i Millennial pinka.
– Sva tri pojma nemaju neke poveznice, osim što mi se vizualno sviđaju. Terrazzo uzorak datira još iz talijanskog 18. stoljeća, a uglavnom je krasio terase i vanjske prostore. Ponovnom popularizacijom vraća se i postaje dio interijera, a njegov uzorak me podsjeća na ljeto i more. Memphis grupa, iz koje sam izvukla Memphis uzorak, bila je umjetnička grupa koja je svoj vrhunac imala ’80-ih godina. Sav vizualni identitet tog razdoblja – jarke kontrastne boje, vijugavi uzorci, geometrijski elementi – potječe od ove umjetničke grupe. Millennial pink je nijansa pastelne roze boje koja je, po svjetskim kulturnim komentarima i člancima, boja sadašnjice, odnosno boja milenijalaca. Kao Monsieur Dorian od početka sam imala prisutnost ove, Millennial roze boje, koja se više ili manje pojavljivala u ilustracijama, a sada i u nakitu – govori.
O planovima za budućnost brenda još ne zna puno.
– Zasad mi je moj brand isključivo hobi i ekstra prihod, ali u slučaju uspjeha to bi mi bio posao za poželjeti. Trenutno izrađujem zimsku kolekciju naušnica, većinom pastelno roze, puderaste, smeđe nijanse. Uskoro će biti u ponudi, sve novosti biti će objavljene na Instagram profilu – zaključuje simpatična Dora.