'Dublji zaron' u lokalnu kulturu

‘Slow travel’: Intimniji i laganiji ritam putovanja koji polako postaje novi trend

‘Skakanje’ od grada do grada, hvatanje prijevoza, fotografiranje u gužvama pod jakim suncem ili nesnosnom kišom mnoge od nas vraća s ‘odmora’ umornijima nego prije putovanja. Naravno, iskustvo je lijepo i uspomene će ostati zauvijek, no sve više ljudi smatra kako postoje i ljepši načini za putovanje i doživljavanje destinacije. Industrija putovanja susreće se s novim trendom – slow travel, piše Punkufer.hr.

Teško je odrediti točan početak ovako velikih trendova, no smatra se kako je okidač bio otvaranje McDonalds’a u Rimu 1980-ih godina. Rimski ugostitelji i kuhari bili su istovremeno ugroženi i uvrijeđeni, a javnost im je pružila podršku. Na kraju krajeva, tko bi u Italiji poželio išta drugo osim slavne tjestenine ili pizze na terasi uz karirane stolnjake i uličnu glazbu?

Koncept ‘polaganog putovanja’ premješta fokus s kvantitete na kvalitetu. Umjesto pet gradova u četiri dana, ‘turistički pužići’ uživaju u jednom mjestu polako i dugo. Neće provesti po dva sata ili jedan dan u Splitu, Dubrovniku, Zagrebu i na Plitvicama, već će primjerice provesti cijeli odmor u Splitu. U tjedan dana već će imati svog prodavača na tržnici, nove sunčane naočale za ispijanje kave na rivi, znat će tražiti ribu na gradele, a možda pokušati i sami skuhati domaće jelo, fjaka će postati sljedeći logičan korak u njihovu ‘slow motion’ životu.

Osim što je uistinu opuštajuće i omogućuje dublji zaron u lokalnu kulturu, pobornici polaganog putovanja vjeruju kako je to bolje i za zajednicu i okoliš. Sa sobom povlači i ideju o konzumiranju domaćih proizvoda, podupiranja lokalne ekonomije, očuvanju okoliša te svijest o problemima turistifikacije.

Ova godina sve nas je prisilila na sporiji tempo i mnogi su otkrili da ne treba ići daleko da bi se uživalo. Čak i kad pandemija prođe, možda ne bi bilo loše zadržati ‘laganini’ kao lajtmotiv.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.