‘Skakanje’ od grada do grada, hvatanje prijevoza, fotografiranje u gužvama pod jakim suncem ili nesnosnom kišom mnoge od nas vraća s ‘odmora’ umornijima nego prije putovanja. Naravno, iskustvo je lijepo i uspomene će ostati zauvijek, no sve više ljudi smatra kako postoje i ljepši načini za putovanje i doživljavanje destinacije. Industrija putovanja susreće se s novim trendom – slow travel, piše Punkufer.hr.
Teško je odrediti točan početak ovako velikih trendova, no smatra se kako je okidač bio otvaranje McDonalds’a u Rimu 1980-ih godina. Rimski ugostitelji i kuhari bili su istovremeno ugroženi i uvrijeđeni, a javnost im je pružila podršku. Na kraju krajeva, tko bi u Italiji poželio išta drugo osim slavne tjestenine ili pizze na terasi uz karirane stolnjake i uličnu glazbu?
Koncept ‘polaganog putovanja’ premješta fokus s kvantitete na kvalitetu. Umjesto pet gradova u četiri dana, ‘turistički pužići’ uživaju u jednom mjestu polako i dugo. Neće provesti po dva sata ili jedan dan u Splitu, Dubrovniku, Zagrebu i na Plitvicama, već će primjerice provesti cijeli odmor u Splitu. U tjedan dana već će imati svog prodavača na tržnici, nove sunčane naočale za ispijanje kave na rivi, znat će tražiti ribu na gradele, a možda pokušati i sami skuhati domaće jelo, fjaka će postati sljedeći logičan korak u njihovu ‘slow motion’ životu.
Osim što je uistinu opuštajuće i omogućuje dublji zaron u lokalnu kulturu, pobornici polaganog putovanja vjeruju kako je to bolje i za zajednicu i okoliš. Sa sobom povlači i ideju o konzumiranju domaćih proizvoda, podupiranja lokalne ekonomije, očuvanju okoliša te svijest o problemima turistifikacije.
Ova godina sve nas je prisilila na sporiji tempo i mnogi su otkrili da ne treba ići daleko da bi se uživalo. Čak i kad pandemija prođe, možda ne bi bilo loše zadržati ‘laganini’ kao lajtmotiv.
Cijeli članak pročitajte ovdje.