Stara, ruzinava bicikla praznih guma, u garaži Nevena Jovića iz Jezera ležala je godinama. Konobar po zanimanju, fotograf u duši, odlučio je svojoj staroj Pony bicikli udahnuti novi, moderan izgled, dostojan nekadašnjeg statusnog simbola koji se ponovno vraća na tržište.
– Kad san bija dite, tamo krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih godina, Pony bicikle nije baš bilo za kupiti, i od tada počinje moj interes za njom. Konačno, kad san je dobija, nakon dužeg moljenja, otac mi ju je pronašao negdi u skladištu tadašnje Zadranke, trgovačke kuće iz Zadra, prisjeća se Jović svoje dječačke želje da dobije ‘ponicu’.
Dijete k’o dijete, vožnje novom biciklom nisu dugo potrajale.
– Pukla je po sridi i tad smo morali variti šipku ili tondin da bi je ponovno stavili u vozno stanje. Lagano su godine odmicale, a bicikle su zaminili motori Automatici i APN-ci, takav je bia đir, kaže Jović.
Vrijeme je odmicalo i 30 godina konobarenja učinilo je svoje.
– Došlo je vrime da se vratimo biciklama i zdravijem načinu života. I onda mi je za oko zapela ta stara bicikla, u stanju da je poželite baciti u staro željezo. Dišpet je učinija svoje, reka san sam sebi ‘opet ćeš ti biti u điru’ i dogodilo se upravo to, ponosan je Neven na svoj rad.
Kako bi koju kunu uspio uštedjeti, odmah bi uložio u nove dijelove za biciklu, i tako dvije godine dok je nije doveo do sadašnjeg izgleda. Svoje slobodno vrijeme s guštom je trošio na brušenje starih dijelova, pituravanje i ugradnju novih dijelova.
– Od originala je ostalo malo, kostur, timun, zupčanik s polugama i pedale. Sve ostalo sam kupio i potrošio oko tri tisuće kuna. Znam da je to puno novaca i moga san kupiti koju kod modernu novu biciklu, ali nisan tija nego san iz dišpeta napravija ovu za koju su mi neki rekli da neću uspiti. I eto tako je nastala moja bicikla, iz dišpeta prema svima ki su sumnjali u moje naume, a danas kad je vide u ovom izdanju budu oduševljeni s izgledom i traže đir na njoj, zaključuje Neven.
Konačno, baš u vrijeme kada je 46-godišnji Neven odlučio retro ‘ponici’ darovati moderni izgled, stižu najave da će se legendarni bicikli ponovno naći na tržištu Slovenije, Hrvatske i Srbije, nakon što su ih osamdesetih godina zamijenili motori. Kupci će moći birati između tri modela u 28 različitih kombinacija, a cijena će im se kretati od tristotinjak, pa sve do 800 eura. Možda će tada i Nevenu sinuti nova ideja za njegovu Dišpetožu.