FOTO Šibenčani skidaju kile: Navala na teretane traje dok se ne ‘istope’ sarme i kolači

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Prvi siječnja, prvi dan u godini kada krećemo s ispunjavanjem najnovije liste odluka, je odavno prošao. Na izmaku svake godine radimo novu listu koja obično ide ovako nekako: više nikad nećemo piti, krećemo redovito vježbati, pročitat ćemo sve književne klasike i posvetiti više vremena izgradnji unutarnjeg ‘ja’. Budući da je 1. siječnja neradni dan, aktivno vježbanje u nekoj od teretana ili fitness studija ne može započeti, ali nismo mi krivi, već ‘oni’. Naravno, nećemo uzeti ni ‘Anu Karenjinu’ u ruke jer knjižnice ne rade, a gle, na televiziji je taman ‘Policijska akademija 7’. Stisnemo imaginarni ‘snooze’ na listu odluka i krećemo sljedeći ponedjeljak. Bitno je da je ponedjeljak jer svi znamo da je ponedjeljak dan za nove početke i nećemo sada poremetiti ravnotežu svemira i započeti vježbati neki drugi dan.

terertana10

Da li je pravilo da su teretane i fitness centri najposjećeniji u siječnju ili je riječ o urbanoj legendi, provjerili smo u nekoliko lokalnih teretana. Vježbaju li naši sugrađani tokom cijele godine ili samo nekoliko mjeseci (dana) godišnje,saznajte u nastavku teksta.

– Nakupljanjem viška kilograma tijekom blagdana započinje sezona masovnih odlazaka u dvorane i fitness centre ne bi li se postigla top forma. No, vježbanje je samo jedna od stavki na tom putu, potrebno je izdraditi i plan prehrane kako bi rezultati bili što uspješniji. Dug period do ljeta pruža nam dovoljno vremena da ostvarimo zadane ciljeve, ali potrebno je djelovati odmah i sada. Umjesto sumanutog vježbanja mjesec dana prije ljeta, redovitim treniranjem od svega tri do četiri puta tjedno, uz pravilnu prehranu, rezultati će biti vidljiviji i uspjeh je zajamčen. Upravo zato savjetujem za početak brzi i jednostavni detox na kojem će vam vaše tijelo biti itekako zahvalno. S obzirom da je tijelo odlično napravljen stroj, pridržavanjem ovih pravila sve ćete vratiti u normalu u roku od 48h. Hidratacija je važan korak za izbacivanje toksina iz vašeg tijela (napunite bocu vodom, iscijedite malo limunovog soka te ju ponesite sa sobom gdje god da idete,i spijajte ju tokom cijelog dana). Sljedeći korak je vježbanje.

ana-vuksic-hardcore-181116-4

ana-vuksic-hardcore-181116-8

Odaberite omiljeni oblik vježbanja, a kretanju posvetite najmanje 45 minuta dnevno pa makar krenuli u običnu šetnju. Vježbajte tokom cijele godine, nekoliko puta tjedno kako biste se uvijek osjećali što bolje, a ne samo dok dolazite k sebi nakon blagdana. Treći bitan korak je prehrana. Jedite svježu, prirodnu i laganu hranu. Prženu hranu bogatu masnim umacima u potpunosti izbjegavajte, baš kao i alkohol za što brži oporavak. Što se kave i čajeva tiče, dopustite si šalicu, a svakako preporučujem biljne čajeve koji pomažu kod detoksikacije tijela. I na kraju,upornost se uvijek isplati. Zato nemojte čekati da dođe ponedjeljak, nego se dobro organizirajte i krenite sa treningom već danas. Neka ova godina bude ona u kojoj ćete više nego ikad paziti na svoje zdravlje, što kvalitetniju prehranu, te redovno vježbanje. Svaki početak je težak, ali to je odluka koju baš nikad nećete požaliti, smatra Ana Vukšić, licencirana fitness instruktorica i voditeljica grupnih programa.

ana-vuksic-hardcore-181116-9

Svako malo naletimo na recept kojim instant skidamo deset kilograma bez imalo muke.

‘Gledajte u puni mjesec tri minute i nećete vjerovati koliko ćete kilograma izgubiti.’

Jedna čaša dnevno čudotvornog napitka od stadionske trave će vas riješiti svih problema s kilogramima, za samo pet dana ćete izgledati kao Miss Kalifornije sa velikom šansom da postanete Miss Amerike.’

Čudotvorni napitci i sve dijete mogu kratkotrajno utjecati na to da izgubimo kilogram, dva ili pet, ali obično se ti kilogrami vrate kao bumerang u društvu još nekoliko dodatnih.

To nam je potvrdio i Ivo Vukšić, bodybuilder i vlasnik teretane.

– Čarobnih forumula nema, za dobru formu je bitno kontinuirano vježbanje u kombinaciji sa ishranom, ona je šezdeset posto svega. Brze dijete, izbjegavanje obroka nakon 18 sati i svi ti brzi načini za gubitak kilograma dugoročno gledano neće polučiti rezultate. Sve se može jesti, samo je bitno kad i koliko. Što se tiče veće koncetracije ljudi u siječnju, to je već postala praksa. Nakon Božića i Nove godine svi se daju u trening. Kad pričamo o ljudima koji kontinuirano vježbaju tokom cijele godine, tu ne bih mogao izdvojiti određeni profil jer ja imam od žena u kasnim pedesetima, do mladih momaka.  Da bi imali dobru forumu, potrebno je raditi stalno i pauze od nekoliko mjeseci nisu preporučljive, kaže nam Ive Vukšić koji za gubitak kilograma prednost daje teretani.

teretana1

teretana3

Grupni treninzi su isto dobro posjećeni, na njih se najviše odlučuju žene, a među mnogima vlada mišljenje da je ‘skakutanje’ ono što najbrže ‘topi kile’. Vukšić nam je objasnio da je teretana za to čak i bolji izbor. Uz pravilnu ishranu, naravno.

 

teretana6

teretana7

teretana8

Pojačanu koncetraciju posjetitelja u prvim danima siječnja zabilježili su i u teretani ‘Gyms4you’.

– Svi su došli s novogodišnjim odlukama, a to smo i očekivali. Ja im zasad dajem dva mjeseca, ali ćemo vidjeti. Redovni vježbači tokom cijele godine kod nas su većinom mladi dečki koji rade na masi i snazi, a od žena to je većinom populacija u najboljim godinama. Djeca su otišla na fakultet i sad imaju više vremena za sebe, smije se recepcionerka na šalteru gore spomenute teretane.

teretana12

teretana16

teretana14

– Trebalo bi vježbati tokom cijele godine, ali ja ne pripadam toj skupini. Sad sam krenuo s vježbanjem kako bih se riješio nakupljenih kilograma i nadam se da ću se držati te odluke barem nekoliko mjeseci, smije se jedan posjetitelj koji se dobrano ‘zapuhao’ na traci za trčanje.

teretana17

– Dvanaest mjeseci vježbam bez pauze. Istina, ljeti nisam bio toliko redovit i posjet teretani je na tjednoj bazi bio nešto rjeđi, ali to sam kompenzirao aktivnostima na otvorenom. U siječnju teretana se napuni ‘izletnicima’, a oni se obično zadrže dva do tri tjedna, taman dok ne izbace kolače, smije se Frane.

Frane vježba kontinuirano tokom cijele godine, ali nam otkriva kako nije bilo lako postići taj kontinuitet u vježbanju. Bilo je, kaže, dana kad bi se morao prislilti da dođe, ali najvažnije je imati cilj.

– Moj cilj, odnosno glavna motivacija, je posao koji radim i zbog kojeg provedem osam sati sjedeći u komadu. Zdravlje je glavna motivacija, kaže nam Frane koji ističe da je i prehrana dosta bitna.

teretana

Društvo mu u teretani pravi supruga Maja koja je dugi niz godina išla na grupne treninga, ali je sad prednost dala teretani.

– Sve se može jesti, samo u umjerenim količinama. Ma može se i burek i čips, ali u manjim količinama. Ja sam Franu nagovorila na teretanu još dok sam ja išla na grupne treninge, a sad sam u ‘fazi’ kad mi više odgovara ovaj način vježbanja, otkriva nam Maja.

Teretana ili grupno vježbanje, izbor je na vama. Vježbati naravno možemo i sami, ali mali je broj onih ( skidamo im kapu) koji imaju tu volju i samodisciplinu. Počnemo vježbati i  na malim ekranima krene turska sapunica i jednostavno moramo vidjeti što je Mustafa napravio Bihter. Napravimo dva trbušnjaka i sjetimo se da moramo nazvati prijateljicu koju nismo čuli već nekoliko sati. Jedan sklek i počnemo razmišljati o smislu postojanja, kozmosu i latinskom nazivu za Božićnu zvijezdu.

Svi DVD-ovi su nabavljeni, Jillan Michaels, Cindy Crawford i Jane Fonda čekaju na naše društvo, ali onaj gumb za premotavanje je jači od nas i trening od 60 minuta magično odradimo za deset – zagrijavanje i rastezanje. Dobro je. Dosta. Sad možemo pričati sutra na kavi kako smo vježbali uz Jillan i kako ne možemo pomaknuniti ni prstom. Doduše, tu ima i istine jer za vrijeme vježbanja mobilni uređaj je neizostavni dio ‘sportske’ opreme. Scroll, scroll, selfie, prognoza, Facebook i prsti su izvježbani.

teretana9

Grupni treninzi nas guraju naprijed, lakše je kad vidimo kako nismo sami u svojoj ‘patnji’, a ‘nježna’ trenerica u stilu G.I.Jane nas tjera naprijed. I naprijed.

Teško je, padne nam tlak, život nam proleti pred očima, ali nakon dva do tri puta već je lakše i nekako se veselimo odlasku na trening jer vidimo promjene. Osjećamo se bolje, hlače na nama ne izgledaju kao da su od mlađe ( i znatno mršavije) sestre. Ples, aerobic, instanity, hard body…izbor je velik, a na vama je da izaberete onaj koji odgovara vašem karakteru i željama.

zonja%c2%b81

– S prvim danima nove godine počinjemo se polagano vraćati u stvarnost. Iza nas je desetak dana prekomjerne konzumacije hrane i pića, a ako niste dane provodili u teretani ili trčeći po kvartu, zasigurno osjećate pokoji nagomilani kilogram. Greške koje se rade su da se odajemo light proizvodima, ispijamo samo sokove, svakodnevno se važemo i  preskačemo obroke. Vrijeme blagdana kod mene u fitness centru ne znači prestanak treniranja, iako se svugdje osjeti pad. Naravno, sve ovisi o kakvim je treninzima riječ, kod mene se rade funkcionalni teninzi gdje su polaznice svjesne da im dva ili tri treninga manje znatno utječu na dosadašnja postignuća.

z

Trener u svemu tome igra veliku ulogu, on mora motivirati klijente neovisno o tome jesu li blagdani ili ne. Tko želi vježbati, taj će vježbati uvijek, zaključuje Ivana Žonja, magistra kineziologije i licencirana voditeljica nekoliko grupnih programa.

zonja

‘Sutra je novi dan’ besmrtna je filmska rečenica koju ponavljamo u svakoj prilici. Sutra ćemo očistiti kuću, sutra ćemo napokon vratiti knjigu u knjižnicu, sutra ćemo prestati pušit, sutra ćemo početi vježbat.  Sutra je, kao i ponedjeljak, vrijeme za novi početak ali to sutra uvijek nekako čarobno završi u sljedećem tjednu

Znate što? Sutra je sutra i ako čekamo trenutak kada će nam se posložiti planeti u idealnoj putanji koja pozitivno utječe na naš metabolizam, nikada nećemo ništa započeti. A znate što je najbolje? Sutra je ponedjeljak.

 

 


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.