U moru suvenira koje turisti nose kao uspomenu na godišnji odmor u Dalmaciji, većina ih nosi oznaku ‘made in China’. Dašak Kine je postao sastavni dio kulturne ponude svih zemalja, a naići na unikatni suvenir postala je prava potraga za blagom. U malom pogonu koji vlasnice, majka i kći Jurišinac nazivaju ‘Dada i Dunda’ proizvodi se takvo blago. U njihovoj maloj manufakturi možete pronaći unikatne torbe koje u sebi nose priče iz prošlosti, a iza samog imena stoji zanimljiva priča. Torbe su ukrašene etno motivima i sastavljene od nekadašnjih ‘zidnjaka’, tipičnih za slavonske kuće, tepisona, ponjava i ostalih materijala koji su donijeli dašak staroga u moderno vrijeme.
OBITELJSKI POSAO
Riječ je, dakako, o obiteljskom poslu, majke i kćeri, koje su počele s ovom pričom prije desetak godina isključivo iz hobija, a danas je to postao posao.
– Dada i Dunda su bile dvije sestre iz staroslavenske mitologije, Dada je označavala vrijednu, a Dunda lijenu sestru. Moja je mama prije više od 10 godina počela izrađivati torbe od starih traperica i sličnih materijala jer sam ja htjela imati drugačije torbe, a zatim sam se i sama pridružila izradi istih. Kada smo proširile naše ideje na etno motive, počele smo se zezati da je ona Dada jer je počela izrađivati torbe, a ja Dunda koja ih je u početku nosila i pokazivala.
Misija Dade i Dunde je očuvanje tradicije i nacionalnog blaga i želimo ljude uključiti u tu šarenu povijest – priča nam Vedrana Jurišinac, koja je Slavonski Brod zamijenila Šibenikom.
Na pitanje zašto baš Šibenik, Vedrana odgovara:
– To me svi pitaju! Prošle godine sam bila na Prviću i često sam dolazila u Šibenik. Već godinama planiram otvoriti neki dućan, a nekako sam u Šibeniku zatvorila taj krug. Mama je ostala u Brodu, a ja sam fleksibilna budući da još nemam vlastitu obitelj. Život mi je odličan tu, ali sam isto doživjela šok kada sam se doselila u travnju – vikendom nema ljudi, sve prazno, kafići ne rade. Kod nas se radi punom parom. U početku su me ljudi plašili kako će me ljudi prihvatiti, da je mentalitet drugačiji, ali brzo sam se snašla i imam samo pozitivna iskustva.
STARI MOTIVI
Priču sa starim motivima majka i kći su započele spontano budući da su u kući imale dosta takvih predmeta, nagriženih od vremena. kako bi ih spasile našle su jednostavno i efektno rješenje – staviti ih na suknje i torbe.
Reakcije kupaca su dobre, turiste zanimaju motivi pa uz torbu dobiju i povijest zemlje koju su posjetili, ali i domaći ljudi dobro reagiraju.
– Stranaca ima, ali osobno mi je draže kako su Šibenčani reagirali. Cijene nisu visoke, a meni je cilj da si osoba koja ima plaću 3.000 kuna može priuštiti torbu koja će je razveseliti – nastavlja Vedrana.
Simpatični dvojac, majka i kći, našao je način kako oživjeti prošlost i uklopiti je u svakodnevni život. Prezentiran je suvenir koji vrijedi više od ijednog magneta za frižider jer iza sebe nosi priču i rađen je – s ljubavlju.