Presudna uloga prehrane u našem zdravlju

Biljke i začini za prirodnu borbu protiv upala: Provjerite kako i na što djeluju

FOTO Pixabay
Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jednu od presudnih uloga u našem zdravlju igra prehrana, a ono što jedemo, uključujući i razne biljke i začine, može utjecati i na upale u našem tijelu, piše Zadovoljna.hr.

Pročitajte koje biljke i začini koji mogu pomoći u borbi protiv upala. Mnoge studije koje su proučavale ove biljke i začine govore o molekulama naziva upalni markeri. Oni ukazuju na prisutnost upale, a biljka koja reducira upalne markere u krvi vjerojatno smanjuje i upalu.

 

Đumbir

Đumbir je ukusan začin istovremeno paprenog, a slatkog okusa. U njemu možete uživati na razne načine – u svježem, suhom ili đumbiru u prahu.

Izvan kulinarske upotrebe ljudi su ga tisućama godina koristili u tradicionalnoj medicini zaliječenje brojnih stanja. Među njima su prehlada, migrena, mučnina, artritis i visoki krvni tlak.

Đumbir sadrži više od 100 aktivnih spojeva koji su vjerojatno odgovorni za njegove zdravstvene učinke, među kojima je i pomoć u smanjenju upala u tijelu. Prednost đumbira je njegova svestranost i lakoća kombiniranja s raznim jelima, od variva do salata.

 

Češnjak

Češnjak je popularan začin intenzivnog mirisa i okusa. Ljudi ga tisućama godina koriste u tradicionalnoj medicini za liječenje artritisa, kašlja, zatvora, infekcija, zubobolja i još mnogo toga.

Većina zdravstvenih blagodati češnjaka dolazi od njegovih sumpornih spojeva, koji, čini se, imajuprotuupalna svojstva.

I češnjak je poput đumbirasvestran i jednostavan za dodavanje u jela.

 

Kurkuma

Kurkuma je začin popularan u indijskoj kuhinji, ali njegova popularnost proširila se diljem svijeta. Ima više od 300 aktivnih spojeva, a glavni je antioksidans nazivakurkumin, koji ima moćna protuupalna svojstva.

I studije su pokazale da uzimanje kurkumina znatno smanjuje upalne markere u usporedbi s uzimanjem placeba. Pokazalo se i da kurkumin osobama s osteoartritisom ublažava bolove.

Nažalost, kurkuma sadrži samo 3 posto kurkumina, koji tijelo ne apsorbira dobro. Zato jekurkumu dobro konzumirati s crnim paprom,koji sadrži spoj piperin, koji može povećati apsorpciju kurkumina i do 2000 posto.

 

Kardamom

Kardamom je začin podrijetlom iz jugoistočne Azije. Ima složen slatkasto-pikantan okus.

Istraživanja sugeriraju da uzimanja kardamoma također može smanjiti upalne markere, a jedno istraživanja pokazalo je i da on povećava antioksidativni status za 90 posto.

Ovaj bogati začin složenog okusa izvrstan je dodatak varivima.

 

Crni papar

Crni papar poznat je i kao kralj začina jer je popularan u cijelom svijetu. Tradicionalno, ljudi su ga koristili za liječenje određenih zdravstvenih stanja poput astme, probavnih i želučanih tegoba.

Istraživanja sugeriraju da crni papar i njegov glavni aktivni spoj piperin mogu igrati ulogu u smanjenju upala u tijelu. Međutim, bitno je naglasiti da su na ljudima provedena ograničena istraživanja i mora ih se provesti još kako bi se provjerili učinci papra na ljude.

 

Cijeli članak pročitajte ovdje.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.