Grad lagao: Šišarinom Publicu za PR usluge platili 68,5 tisuća kuna!

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

– Agenciju Publico marketinškog stručnjaka Igora Šišare Grad Šibenik angažirao je pro bono jer ima dostup svim medijima na području RH i jer su gospoda imala volje pomoći gradu Šibeniku u dobivanju što većeg pozitivnog medijskog prostora bez ikakve naknade. Ako ste pratili medije, složit ćete se da je efekt dobiven – kazao je za Šibenski tjednik u rujnu prošle godine zamjenik gradonačelnika Šibenika i SDP-ov saborski zastupnik Franko Vidović, čvrsto demantirajući da je aktualna vlast sklopila posao i iz gradskog proračuna isplatila novac spomenutoj zagrebačkoj PR agenciji, kako bi se u posljednjoj godini mandata, pred lokalne izbore, podignuo rejting vladajućeg trojca. Prošloga tjedna na upit Šibenskog tjednika koji se odnosio na iznos koji je Grad Šibenik po bilo kojoj osnovi isplatio agenciji Publico tijekom 2012. i 2013. godine, Mirjana Žurić, savjetnica iz Ureda gradonačelnika Šibenika dostavila nam je potpuno oprečne informacije iz kojih je vidljivo kako zamjenik gradonačelnika Franko Vidović – nije govorio istinu.

banj vidovic5

IPAK IH PLATILI

– Grad Šibenik izvršio je 24. kolovoza 2012. godine uplatu na račun tvrtke Publico d.o.o. Zagreb, u iznosu 68.500 kuna plus PDV, sukladno Ugovoru o poslovnoj suradnji na osmišljavanju, upravljanju i provedbi aktivnosti otvorenja plaže Banj – navela je Žurić, dodavši na široko o kojim se uslugama radi koje je Publico odradio za Grad i zbog toga bio – honoriran.

Spomenuti iznos, pojasnila je Žurić, odnosi se na osmišljavanje vizualnog identiteta za potrebe otvorenja plaže i njegove aplikacije na definirana sredstva (oglasna sredstva, odnosno galanteriju), potom na nabavu i produkciju galanterije s aplikacijom vizualnog identiteta (200 majica, 100 lopti na napuhavanje), na kreaciju pozivnica (grafičko oblikovanje, obrada fotografija i priprema za tisak), na produkciju pozivnica (200 komada), grafičko oblikovanje oglasnih sredstava (web, baner, plakat i flyer), sudjelovanje u osmišljavanju cjelodnevnog programa otvorenja plaže, sudjelovanje u organizaciji dolaska izvođača i njihovih nastupa (DJ Niki Belucci) za potrebe programa otvorenja Banja. Osim za te usluge, Publico je također plaćen zbog provođenja aktivnosti informiranja nacionalnih medija o aktivnostima otvorenja Banja putem priopćenja i u neposrednom kontaktu, zbog prikupljanja i analiziranja medijskih natpisa o otvorenju Banja, te na koncu zbog osiguranja nazočnosti djelatnika Publica tijekom priprema za otvorenje te minimalno dva dana uoči otvorenja i na dan otvorenja, a koji su bili na raspolaganju za sve potrebe otvorenja.

IZBJEGLI JAVNU NABAVU

Zanimljivo je kako je iznos koji je, temeljem ugovora o suradnji, Grad Šibenik isplatio Publicu točno ispod granice za koju zakon predviđa raspisivanje javnog natječaja. Da je Publico Gradu ispostavio samo dvije tisuće kuna veći račun, Grad ne bi mogao, kao što je to učinio, posao sa zagrebačkom agencijom sklopiti bez raspisivanja javnog natječaja.

Istina je, sažmimo, da Grad Šibenik nije s Publicom sklopio posao po osnovu podizanja rejtinga gradonačelnika Ante Županovića i njegovih zamjenika Petra Baranovića i Vidovića, ali ga je sklopio po nekoj drugoj osnovi i platio ga javnim novcem, dok su istovremeno, predstavnici Grada Šibenika u medijima iznosili neistine i govorili kako je riječ o pro bono doprinosu, altruizmu i simpatijama zagrebačke agencije.

U komentaru teksta o Publicu koji je Šibenski tjednik pisao kada je pisao o njihovom pro bono radu za gradsku upravu, stajao je i komentar Borisa Hajoša, hrvatskog stručnjaka za odnose s javnošću i predavača na poslovnom učilištu Vern koji ćemo ponoviti.

– Nigdje na svijetu u politici ni ručak nije besplatan. Iako ne znam detalje konkretnog slučaja, načelno, nikakav pro bono rad nije dobar, osim u humanitarne svrhe, kada ga podržavamo ako se radi o, primjerice, udrugama koje nemaju novca. Jedinice lokalne uprave, baš kao državna tijela, obično imaju svoje ljude za odnose s javnošću. Besplatno pisanje priopćenja ili savjetnički angažman poput onog Zinke Bardić ipak je u struci kuriozitet – smatra Hajoš.

Publico je dio posla za Grad vjerojatno i odradio pro bono, no tek nakon što je dobro naplatio svoj – prvi račun.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.