Nove navike

Kupnja u doba korone: ‘Bilježimo veliki interes za online kupnju, potražnja je rasla i do deset puta’

Odluke nacionalnog stožera o zabrani okupljanja i rada trgovina promijenile su štošta pa i navike kupaca, pišu Vijesti.hr

Čak 22 posto kupnje odvija se online, iz fotelje se naručuje dostava, ali i košarica po koju se odlazi na dogovorenu adresu. Nema redova ni nepotrebnog rizika.

Da se stoji pred trgovinama kupci su već navikli. No, posljednjih dana redovi su ipak dulji no inače. Ivica je jučer čekao pola sata, danas je ponovno u trgovini.

– Zato kaj imam doma olovku i papir i nisam zapisao. Treba zapisati, a ja sam zaboravio. Trebam još uzeti paket jaja. Makar sam zaboravio i nešto za francusku – rekao je Ivica.

Pa je opet morao čekati. Za razliku od Luke. On je odlučio kupovati od kuće. Prekjučer je naručio, danas samo pokupio.

– Doći na red s redom vani je nemoguće – izjavio je Luka Sorić iz Zagreba.

I nije Luka jedini. Sve je više onih koji na ovakav način pokušavaju doskočiti čekanju u redovima.

Već poznat po online kupnji i dostavi, drive in usluzi, trgovački lanac Konzum doskočio je, zbog velikog broja narudžbi, sve duljem čekanju na isporuku, pa su u nekoliko trgovina organizirali uslugu u kojoj kupci samo pokupe narudžbu, ulaze preko reda i plaćaju na posebnoj blagajni dok za njih stvari pakira netko drugi.

– Bilježimo jako veliki interes za online kupnju, potražnja je rasla i deset puta, čak se i broj artikala u košarici udvostručio – rekao je Ivan Širanović, voditelj Odjela komunikacija Konzuma.

Novi načini kupovine, oni preko interneta i dostava na vrata, čine se sve atraktivniji.

Svjetski trendovi odavno idu u tom smjeru i rastu za 30 posto na godinu. Kod nas, objašnjavaju u Hrvatskoj gospodarskoj komori, rasli su 12 posto, nešto manje u kupovini hrane, više u ostalim proizvodima.

– Iako je ova situacija natjerala on line prodaju u veliki rast u ovih zadnjih dva, tri  tjedna vidimo da je potražnja skočila za 10 posto – poručila je Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK.

No, ukupna maloprodaja od stupanja mjera nacionalnog stožera na snagu ipak je pala za 25 posto kažu u HGK. i uskrsne blagdane očekuju da će građani proslaviti skromnije.  No, kažu, primjećuju da raste potražnja za domaćim proizvodima.

– U tjednu prije uskrsa potražnja za domaćim jajima bila je tri puta viša nego u istom razdoblju lani, isto je s mesom i povrćem – rekla je Ravlić.

Hoće li kriza promijeniti navike kupaca, teško je predvidjeti. Nekima neće, drugi nisu sigurni, a treći već tako kupuju.

– Ja znam nazvati i porukicu poslati meni je to dovoljno, mene druge stvari ne interesiraju – poručio je Ivan.

– Sumnjam. Shopping knjige i to da, ali neke stvari morate dodirnuti – rekao je Luka.

 

Vjerojatno ovisi o tome koliko će stroge mjere trajati.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.