Posljednjih dana sve više šire se lažni mailovi o, primjerice, primitku pošiljke koju nakon određene novčane uplate treba preuzeti. Ovo je doba u kojemu se i u normalnim okolnostima mnogo više naručuje preko interneta nego u ostatku godine, a pogotovo sada, tijekom epidemije i raznih mjera koje se odnose na trgovine, piše HRT.hr.
Dragan Marić iz Službe kibernetičke sigurnosti MUP-a rekao je da se svake godine u blagdansko vrijeme zaprima veći broj prijava građana o računalnim prijevarama ili otuđenim osobnim podacima. Najčešće se radi o phishing prijevarama, odnosno prijevarama putem online shoppinga.
– Svatko imalo obučen može naći na internetu uputstva za izradu web-stranica koje su dizajnirane gotovo identično kao i sami originalni web-shopovi, rekao je Marić.
Građanima savjetuje da provjere samu mail adresu s koje je pristigla obavijest. Trebaju procijeniti očekuju li uopće komunikaciju s nekom web-trgovinom, jesu li trgovali s njom… Sam naziv domene s koje je upućen mail upućuje je li originalan ili lažan jer originalni web-shopovi imaju svoje domene koje su lako provjerljive, dok neki lažni web-shopovi upućuju takve mailove s nepoznatih, manje poznatih ili lažnih servisa.
– Samom usporedbom mail-adresa u, recimo, određenom headeru može se utvrditi radi li se o lažnom mailu ili o stvarnoj web-trgovini. Ali i sami građani, ako su već obavljali neku kupovinu preko interneta, znaju očekuju li da će pristići takva pošiljka ili obavijest od samog trgovca. Ako je neka nenajavljena, nepoznata, s linkom koji vas vodi na neku novu stranicu, potpuno nepoznatu, neprovjerenu, nesigurnu, naravno da je preporuka da se nikad ne ide na takve stranice, upozorio je Marić.
Čitav tekst možete pročitati OVDJE.