U planu izgradnja nove ljevaonice

Šibenski Impol-TLM počinje raditi aluminijske komponente za BMW, investicija od 600 milijuna kuna otvara nova radna mjesta

Velikoj proizvodnoj investiciji u ukupnom iznosu od oko 600 milijuna kuna, kandidiranoj krajem 2019. za status strateškog investicijskog projekta, vrata se širom otvaraju kroz recentno uvrštavanje na tu listu. Slijedom toga u Hrvatskoj se, među ostalim, očekuje i relativno brzo pokretanje serijske proizvodnje prvih aluminijskih proizvoda za njemački BMW, piše Poslovni.hr.
Riječ je o proizvodima čija je funkcija zaštita kočnica, te istodobno pripremama za novi proizvodni program šibenske tvrtke Impol – TLM, na osnovu projekta kojim su ulaganja predviđena u povećanje proizvodnih kapaciteta i izgradnju nove ljevaonice kapaciteta 200.000 tona.
Značajni je to impuls koji će omogućiti poveznicu, prema riječima Tomaža Smolara, prvog direktora šibenske tvrtke i danas člana njezinog Nadzornog odbora i glavnog menadžera za diviziju valjanih proizvoda grupacije Impol, između Šibenika i suvremenih proizvoda nove autoindustrije. U novim halama od bankrota prije nekoliko godina spašenog šibenskog aluminijaša, poslovanje u sastavu slovenske aluminijske grupacije jamči Šibenčanima ulazak u nove, lukrativnije proizvode te od 2022. proizvodnju znatne količine aluminijskih proizvoda u novoj ljevaonici.
Pripreme za ovu investiciju već izvjesno vrijeme traju, no tek im strateški status donosi značajni impuls zbog očekivanog benefita od ubrzanja procedura za dobivanje potrebnih dozvola uključujući i građevinsku, komentirao je šibenski gradonačelnik Željko Burić, pojašnjavajući da je navedeni projekt uvršten na listu strateških projekata RH na recentnoj sjednici u čijem je radu on sudjelovao kao gost.
Projekt izgradnje nove ljevaonice uključuje peć za taljenje i rafinaciju, nove peći za lijevanje sa sustavom za čišćenje tekućeg aluminija i ljevački stroj za lijevanje blokova aluminijskih legura koje se valjaju na valjačkom stolu. U prvoj fazi ulaganje će iznositi oko 25 milijuna eura, a nova ljevaonica gradit će se na zemljištu tvrtke, na prostoru bivše elektrolize i u produžetku postojeće ljevaonice.

Za povećanje kapaciteta proizvodnje aluminijskih proizvoda, kao i za početak rada nove ljevaonice predviđene su četiri faze da bi se ostvarili navedeni kapaciteti aluminijskih blokova. Grade ih za vlastite potrebe jer će ih koristiti Impol-TLM.
Naime, nakon zatvaranja mostarskog Aluminija blokove kupuje ih na stranim tržištima pa bi prestao biti neto uvoznik, dok bi ostvario prednosti na fleksibilnosti i kvaliteti samih proizvoda. Koncept je osmišljen tako da se ulaganjima u prve dvije ljevačke linije kapaciteta svaka po 50.000 tona (vrijednost ulaganja u prvu liniju iznosi 25 milijuna eura, a 20 milijuna eura u drugu), postiže popunjavanje postojećih kapaciteta i kompenzacija nabave iz uvoza.

Udvostručenje programa

Treća i četvrta faza izgradnje ljevačkih linija vezane su uz povećanje toplo i hladno valjačkih kapaciteta šibenske tvornice, te se njima postiže udvostručenje proizvodnog programa. “Druga faza planirana je krajem 2022., a daljnja dinamika ulazi u strateške planove Impola do 2030. Treća i četvrta faza naše strategije predviđaju ulaganje ne samo u lijevanje, nego i u valjanje aluminija, što znači da ulaganje u valjačke kapacitete iznosi dodatnih 100 milijuna eura.
Prva linija na kojoj će proizvodnja krenuti krajem 2021. bit će namijenjena blokovima za farmaceutsku i prehrambenu industriju u Hrvatskoj. Druga je linija u svrhu automobilske industrije za koju će se raditi aluminijske legure, te za transportne industrije. Već smo sklopili ugovor i dobili nominaciju za izradu proizvoda za zaštitu kočnica za BMW čija isporuka kreće od 2022. godine”, kaže Smolar poručujući da je dugoročno osigurana perspektiva valjaonice u Šibeniku koja zapošljava oko 450 ljudi, dok se novom investicijom predviđa otvaranje 80-ak novih radnih mjesta, piše Poslovni, a cijeli tekst pročitajte OVDJE.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.