Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine, a time je uspostavljen jedinstveni sustav kojemu je osnovna zadaća prijem svih hitnih poziva jedan broj, na koji građani i strani turisti mogu dojaviti ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša, neovisno o tome gdje se nalaze.
– Sustav koordinira hitne službe, zaprima obavijesti o neposrednim i nadolazećim opasnostima te provodi uzbunjivanje građana skrećući pozornost na opasnost uz istovremeno pružanje informacija o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti. Putem broja 112 zaprimaju se sve vrste hitnih poziva, a u skladu s utvrđenim procedurama pozivi se prosljeđuju u teritorijalno i strukovno nadležne prijavno-dojavne jedinice hitnih službi ili im se temeljem dojave informacije prenose, a prema potrebi županijski centri 112 aktiviraju i druge operativne snage sustava civilne zaštite – objasnili su iz Operativnog centra.
Sustav 112 u RH čini dvadeset županijskih centara 112, koji 24 sata tijekom cijele godine, zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija.
Putem ovog sustava, pomoć je moguća zatražiti na klasični način putem fiksnog telefona ili mobitelja, putem SMS-a ili telefaks poruke upućene na broj 112 te e-poziva (eCall), automatskog poziva na broj 112 iz vozila koja imaju ugrađen takav sustav.
Inače, od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj 2005. do kraja 2020. na broj 112 zaprimljeno je nešto više od 30.000.000 poziva, a s njih 46 posto su zatražene intervencije hitnih i drugih nadležnih službi te potencijalno operativnih snaga sustava civilne zaštite.
– U 2020. godini centri 112 su zaprimili ukupno 1.572.032 poziva, a zabilježeno je 544.291 događaja od kojih je 277.390 bilo medicinskih, 115.918 sigurnosnih, 93.962 složenih i 22.021 vatrogasnih – priopćili su.
Podsjetimo, pozivom na broj 112 može se pokrenuti akcija traganja i spašavanja na kopnu i moru, hitni prijevoz zrakom unesrećenog, organa ili tima za transplantaciju, timova za traganje i spašavanje ili vatrogasaca, lociranje unesrećenog pozivatelja i angažiranje nadležnih operativnih snaga i sudionika sustava civilne zaštite