Ključ uspjeha ležao je u postojećem asortimanu

Krešimir Lokas: Od ulaska Badela u Vinoplod podižemo vidljivost i kvalitetu proizvoda

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Šibenska Vinoplod-Vinarija u novu je godinu ušla na krilima uspjeha koji nije baš česta vijest u Hrvatskoj. Ispunili su sve obveze iz predstečajnog ugovora i prije zakonskoga roka i vraćaju se u normalne poslovne okolnosti u kojima je moguće graditi nove uspjehe. Glavnu ulogu u tomu je, dakako, odigrao ulazak Badela 1862, koji je prije dvije godine postao većinski vlasnik Vinoploda, ali zasluge pripadaju i direktoru Krešmiru Lokasu, menadžeru koji je kao ‘domaći čovik’ vrlo brzo prihvaćen i u kolektivu, ali i kao dio šire zajednice s kojom je oduvijek u kontaktu.

Povod za ovaj razgovor je vijest koja je izrazito dobro odjeknula u poslovnim  krugovima i široj javnosti, a to je činjenica da ste prijevremeno isplatili sve svoje obveze iz predstečajnog sporazuma.

Predstečajni sporazum koji je bio zaključen u rujnu 2019. obvezao je Vinoplod da ukupan dug vjerovnicima isplati do rujna 2024. Prijevremenom isplatom svih preostalih dugova prema vjerovnicima u iznosu od 5,3 milijuna kuna Vinoplod je u prosincu prošle godine ispunio sve svoje obveze iz predstečajnog sporazuma. Tako smo gotovo tri godine prije nego li je to bilo ugovoreno u cijelosti ispunili svoje obveze prema vjerovnicima, a novac smo osigurali dijelom iz vlastitih sredstava, a dijelom kreditnim zaduženjem.

Odlučili smo se za prijevremenu isplatu kako bismo i na taj način potvrdili da više nismo tvrtka u poteškoćama obzirom da smo postigli održivo i profitabilno poslovanje. Osim toga, zaključenje predstečaja će nam pojednostaviti poslovanje i omogućiti da se u potpunosti fokusiramo na daljnji razvoj i rast prodaje. Isto tako to nam otvara mogućnosti apliciranja za dodjelu sredstava iz EU fondova što dosad, zbog preuzetih obveza iz Predstečajnog sporazuma, nije bilo moguće.

Prema podacima iz FINE za 2020. godinu, šibenska Vinarija je bila treća u Hrvatskoj po ukupnom prihodu poduzetnika u proizvodnji vina, sa više od 19 milijuna kuna. Jeste li zadovoljni rezultatom 2021. godine i je li on bolji od prethodnog razdoblja?

Od trenutka ulaska Badela 1862 u tvrtku, odnosno od siječnja 2020. godine, intenzivno radimo na boljoj tržišnoj prisutnosti i vidljivosti naših brandova. To radimo prije svega kroz osnaženi prodajni i distributivni pristup na domaćem i izvoznim tržištima, modernizacijom dizajna i daljnjim podizanjem kvalitete samih proizvoda te proširenjem asortimana unutar kategorija u kojima smo od ranije prisutni ali i ulaskom u nove kategorije.

Na rast proizvodnje i prodaje je pozitivno utjecala i akvizicija brandova Dalmacijavina u jakim alkoholnim pićima. Iako se ti brandovi proizvode i pune u našim pogonima od lipnja 2020. godine pozitivni efekti tog poslovnog poteza mogli su se jasno vidjeti tek u 2021. kada su se pandemijske okolnosti za našu industriju ipak poboljšale. Uz rast potrošnje i normalizaciju rada ugostiteljskog sektora imali smo i jako dobru turističku sezonu pa su sve spomenute aktivnosti koje provodimo dale vidljive rezultate i u povećanju samih proizvedenih količina te rastu prihoda.

Uz sve to, uveli smo i neke dodatne poslovne modele poput uslužne proizvodnje, skladištenja i punjenja pa se sama količinska proizvodnja povećala za čak tri puta u odnosu na predpandemijsku 2019. godinu. Sve to zajedno dovelo je u konačnici do pozitivnog rezultata i profitabilnog poslovanja u prošloj godini.

Vrhunski Babić, jedan od aduta Vinoploda, na Decanteru je okrunjen brončanom medaljom. Na tom ste proizvodu također radili izmjene?

Vrhunski Babić je sigurno jedan od ključnih artikala kad govorimo o našem proizvodnom asortimanu. Posebnost sorte kao i tradicija koju taj proizvod ima te činjenica da je Vinoplod prvi na tržište plasirao vino Babić kao sortu, dodatno nas je motivirala da vratimo taj proizvod u vrh vinarstva, gdje mu je i mjesto. Napravili smo redizajn proizvoda, ali i dodatno unaprijedili kvalitetu samog vina što je potvrdila struka i u Hrvatskoj i u inozemstvu, poput već spomenutog prestižnog Decantera, najvećeg i najutjecajnijeg svjetskog vinskog natjecanja. Sve to nam daje dodatni poticaj i motivaciju da i dalje radimo na promidžbi Vrhunskog Babića.

Redizajn su doživjeli i kvalitetni Babić, kao i kvalitetno vino Debit?

U odnosu na zatečeno stanje u siječnju 2020. godine, svi naši proizvodi, bilo da je riječ o vinima ili jakim alkoholnim pićima, su već u potpunosti redizajnirani ili će to biti do konca ove godine. U vinima smo, nakon redizajna Babića i Debita, nedavno napravili i redizajn prošeka, odnosno vrhunskog desertnog vina Jakov. Uskoro će biti završen i novi dizajn na ostatku vinskog asortimana. Ono što je jako važno naglasiti da osim vanjskog dizajna pakiranja, ambalaže kod svih vina dodatno poboljšavamo i njihovu kvalitetu.

U kategoriji jakih alkoholnih pića napravili smo redizajn na kompletnom brandu jakih pića Dalmacijavina, a vrlo skoro izlazimo na tržište s redizajniranim Vinoplod rakijama – Travarica, Loza i Komovica. Obzirom da su to naši najpoznatiji artikli s najdužom tradicijom, njih smo ostavili za sam kraj te se jako radujemo završetku prvog dijela procesa redizajna. Taj proces, naime, ako želite biti dugoročno uspješni nikad ne prestaje, na proizvodima treba kontinuirano raditi, pratiti nove trendove, ukus i zahtjeve potrošača i zato ćemo na tome raditi i u budućnosti.

Šibenska vinarija među jakim pićima također je i prije vašeg dolaska imala aduta i potencijal za povećanje prodaje, mislim na Travaricu.

Svakako – šibenska Travarica je godinama najprodavanija travarica u Hrvatskoj te jedno od najprodavanijih alkoholnih pića uopće. To je jedan od artikala na koji smo jako ponosni jer je prisutna u gotovo svakom maloprodajnom i ugostiteljskom objektu, što potvrđuje da se radi o zaista izuzetnom proizvodu. U zadnje dvije godine šibenska Travarica je dodatno učvrstila svoju poziciju boljom tržišnom prisutnošću kroz ekstenziju volumena od 0,1 i 0,7 litara, koji su prilagođeni određenim kategorijama potrošača i prodaju se u različitim kanalima prodaje. Uskoro planiramo redizajn Travarice i ostalih Vinoplod rakija te vjerujemo da će to imati dodatan pozitivan efekt na njihovu popularnost. Isto tako kad pričamo o rakijama pod Vinoplod brandom, bitno je napomenuti da od početka prošle godine u asortimanu imamo i Lozu, koju smo nakon dužeg perioda izbivanja ponovno vratili na tržište, uvjereni u njen veliki tržišni potencijal.

Uz Travaricu vežemo i jedan od najljepših suvenira Šibenika, možda i najoriginalniji u Hrvatskoj – bocu s Katedralom sv. Jakova?

Travarica katedrala jedan je od najreprezentativnijih suvenira na hrvatskom tržištu koji na najbolji mogući način predstavlja Šibenik diljem domovine i svijeta. Šibenska katedrala uronjena je u najpoznatiju i najtraženiju Travaricu na hrvatskom tržištu, na poticaj idejnog autora projekta, biskupa u miru, monsinjora Ante Ivasa. Taj je proizvod na tržištu prisutan preko 20 godina, a prošle godine smo ga redizajnirali i na taj način dodatno naglasili njegovu posebnost i jedinstvenost.

Aktualna je priča oko prošeka, a šibenski se zbog tih prijepora s Talijanima, trenutno prodaje pod imenom Jakov. Nedavno je Vinoplod posjetio europarlamentarac Tonino Picula, istaknuti borac na polju zaštite izvornih hrvatskih proizvoda, pa tako i prošeka. Hoće li Jakov opet biti Prošek?

Otkako je Hrvatska ušla u EU naš se prošek deklarira silom prilika kao ‘Sv. Jakov’, s naznakom ‘desertno vino’ u podnaslovu. Tako se šibenski prošek privremeno sklonio pod još jedan snažni šibenski znamen, naziv i rozetu iznad glavnog portala katedrale sv. Jakova. Vjerujemo da će Europska komisija uskoro udovoljiti hrvatskom zahtjevu za korištenje naziva Prošek pa ćemo to opet jasno moći navesti i na samom proizvodu.

Izuzmemo li male vinare, mi smo jedini veliki proizvođač prošeka u zemlji i zbog peripetija s nazivom vina kojim se ovaj kraj i njegovi vinogradari ponose stoljećima, svi zajedno trpimo štetu i na domaćem tržištu. Vjerujemo da s priznavanjem punog naziva našeg branda, i korištenjem naziva Prošek umjesto generičke deklaracije ‘desertno vino’, u kratkom roku možemo značajno povećati prodaju tog vrhunskog vina i na domaćem i na izvoznim tržištima.

Inače, sugrađanima smo s velikim zadovoljstvom premijerno prezentirali novi dizajn i ambalažu desertnog vina Jakov na ovogodišnjoj Frituladi u sklopu Adventure. Reakcije su bile izvrsne. U svakom slučaju za Jakov planiramo snažnije marketinške aktivnosti kako bi ga još više približili domaćim i stranim potrošačima.

Od ulaska Badela u šibenski Vinoplod i preuzimanja tvrtke, Vinoplod je postao vidljiviji kroz razne oblike marketinga. Na tom polju ste iznimno aktivni i uključeni u život ovoga kraja.

Vinoplod je nacionalni brand, ali je čvrsto ukorijenjen u Šibenik i Dalmaciju te je sasvim prirodno da smo podrška nizu različitih manifestacija, udruga i pojedinaca koji daju svoj doprinos promociji i afirmaciji grada i njegova urbanog identiteta kao i razvoju županije na kulturnim, sportskom i svim drugim razinama djelovanja.

Pokrenuli smo suradnju s Tvrđavom kulture, šibenskim kazalištem, šibenskim sportskim klubovima, dugogodišnji smo sponzori Festivala dalmatinske šansone, od ove godine podržavamo sve projekte udruge PARK. Aktivno smo se uključili u projekt ‘Sve boje moga grada’ koji je pokrenula Turistička zajednica grada Šibenika s ciljem podrške likovnih umjetnika Šibenika. Postoji još čitav niz manifestacija koje godinama podržavamo, svjesni svoje društvene odgovornosti prema zajednici u kojoj poslujemo.

Uređenje i otvaranje kušaonice na neki je način prostor Vinarije uključilo u život grada, a vjerojatno i na turističku kartu Šibenika?

Otvorenje kušaonice unutar samog pogona i uvođenje programa organiziranog obilaska i degustacije proizvoda uz autohtone specijalitete bio je logičan slijed događaja u našem razvoju nakon što smo vidjeli da tvrtka ima potencijal za stabilizaciju i razvoj poslovanja.

Otvorili smo svoja vrata Šibenčanima, poslovnim partnerima, stranim gostima i na zanimljiv način prezentiramo našu bogatu povijest, tradiciju proizvodnje i široku paletu proizvoda, sve to u lijepom, toplom i autentičnom ambijentu. Uz naše odlične vodiče koji na specifičan i zabavan način prenose sve bitne informacije, vjerujem da smo napravili jedinstven i zanimljiv turističko ugostiteljski proizvod na području šireg centra grada.

Recenzije i komentari posjetitelja su izvrsni što nam puno znači. U ovoj godini očekujemo rast posjećenosti, a najavljujemo i proširenje postojeće ponude, kako bismo na što posebniji i kvalitetniji način prezentirali svoje proizvode.

Ne zaustavljate se samo na svojoj osnovnoj paleti proizvoda, nego im stvarate i dodatnu vrijednost. Primjer za to su kokteli s Travaricom?

U posljednje dvije godine cilj je bio pokazati da se razvijamo u skladu s trendovima, držeći se pritom naše tradicije, a isto tako i pokazati kako smo fleksibilni i spremni na  nove iskorake. Kokteli s Travaricom su samo jedan od noviteta koji je naišao na iznimno pozitivne reakcije. Na taj smo način postigli da naš najpoznatiji proizvod probaju i oni kojima on dosad nije bio prvi izbor.

U tom smislu možemo već sada najaviti da ćemo tijekom ove godine sasvim sigurno potrošačima ponuditi još noviteta i odličnih iznenađenja u sklopu naših promidžbenih aktivnosti.


Pratite nas i na društvenim mrežama: