Stigao je Crni petak, dan velikih popusta i povoljnih cijena. No, je li to baš tako? Novinari Šibenskog portala obišli su nekoliko ne tako punih trgovina gdje se, za razliku od ostatka svijeta, nije čekalo u redovima. Provjerili smo aktualnu ponudu, popričali s prodavačima i kupcima te otkrili što se najviše kupuje i gdje su najveća sniženja.
Šećući od izloga do izloga, primijetili smo da većina trgovina nudi popust od 30 posto na novu kolekciju, a za popuste veće od toga, trebate dobro ‘pronjuškati’ pa tako možete ugrabiti nešto i 70 posto jeftinije u pojedinim šibenskim trgovinama.
Bez obzira na to što je danas dan kada trgovine diljem svijeta nude sniženja, neki se u Šibeniku za to nisu odlučili.
– Kod nas danas nema sniženja, ali zato svim drugim danima možete pronaći nešto po akcijskim cijenama – kazala nam je prodavačica iz jedne zlatarne.
Popusti su u nekim trgovinama počeli već i početkom tjedna s kampanjom ‘Black week’, odnosno, Crni tjedan, što znači da kupci već nekoliko dana obilaze trgovine u nadi da će pronaći što povoljniji komad odjeće ili pak nešto od tehnike. No, s ponudom u jednoj trgovini elektronike, kupac, koji želi biti anoniman, bio je ogorčen i nezadovoljan.
– Pa kakva je ovo prevara! Ovo nisu pravi popusti i ne isplati se kupovati. Možda to ima smisla u nekim drugim državama, ali kod nas to ne drži vodu. Sniženja nisu prava – kazao nam je.
A što to Šibenčani najviše kupuju i čemu se posebno vesele? Neki su vidno razočarani i kupuju samo ‘online’ zbog većih sniženja dok su drugi zadovoljni sniženim cijenama.
– Ovo mi je jedinstvena prilika da kupim nešto što je u našem gradu inače preskupo. Nije ni sad bog zna koliko jeftinije, ali bolje išta nego ništa – kazala nam je Ivana koju smo sreli u kupovini u jednom šibenskom butiku.
Inače, Black Friday je svoje ime dobio od filadelfisjke policije. Oni su u svom internom žargonu četvrtom petku u studenom nadjenuli ime crni zbog gužva na cesti koje bi uslijedile nakon što bi građani u gomilama opsjedali dućane. U sljedećim godinama trgovci su tako uz pomoć PR stručnjaka ponovno okrenuli paradigmu.