Preporuke i savjeti

Apel šibenske policije: Već tri nesreće motociklista s teškim ozljedama



Foto: ilustracija/Arhiva
Arhiva/Šibenski portal
Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Obzirom da su se u proteklih nekoliko dana dogodile tri prometne nesreće u kojima su teške tjelesne ozljede zadobili vozači motocikala, Policijska uprava šibensko-kninska na svojim web stranicama objavila je preporuke i savjete vozačima motora, moticikala i mopeda.

– S obzirom na popuštanje epidemioloških mjera kao i na nadolazeće ljepše vremenske uvjete, na prometnicama je uočen pojačani promet motocikala i mopeda, pa stoga ovom prilikom podsjećamo motoriste, mopediste i motocikliste da se kreću propisanim brzinama, odnosno da brzinu prilagode uvjetima na kolniku, da upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom položenom kategorijom te da upravljaju motociklima i mopedima koji su registrirani, odnosno koji imaju važeću prometnu dozvolu i koji su tehnički ispravni bez ikakvih preinaka – poručuju iz PU šibensko-kninske.

Podsjećaju vozače i putnike na motociklu da tijekom vožnje motociklima i mopedima obavezno koriste zaštitnu kacigu, kao i svu drugu opremu koja nije propisana, ali je korisna posebice ukoliko bi sudjelovali u prometnim nesrećama jer zaštitna oprema ublažava moguće ozljede, odnosno njihove posljedice. Tu se u prvom redu misli na motociklističke jakne, hlače, kombinezone, rukavice, čizme, štitnike i drugo.

– Koristimo prigodu te posebno naglašavamo obveze i odgovornost roditelja mladih osoba koje koriste motocikle i mopede. U zaštiti mladih motorista i motociklista, prije same kupnje mopeda i motocikla poduzmite sve potrebne predradnje, odnosno polaganje vozačkog ispita, obavljanje tehničkog pregleda i registracije vozila, provjera tehničke ispravnosti vozila, kupnja zaštitne kacige i druge potrebne zaštitne opreme, kako bi oni bili što zaštićeniji i osposobljeniji za sigurno sudjelovanje u prometu. Ujedno sve što vrijedi za vozača, vrijedi i za putnika na motociklima i mopedima – navode iz PU šibensko-kninske.

Najčešće greške vozača motora, motocikala i mopeda:

  • neprilagođena i nedopuštena brzina,
  • nenošenje propisane i homologirane zaštitne kacige na glavi ili ih često koriste na nepropisan način,
  • kretanje površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjivanje vozačke sposobnosti i u isto vrijeme podcjenjivanje opasnosti u prometu,
  • pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika koji je namijenjen za kretanje vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • vožnja s neupaljenim svjetlima na vozilima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako „manju siluetu samog vozila i vozača“ u odnosu na druga vozila, još manje uočljiviji u prometu za druge
  • upravljanje neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima te često izvođenje preinaka na vozilima,
  • upravljanje prije stjecanja prava, odnosno bez položene određene kategorije,
  • uklanjanje blokade na mopedima.

– Apeliramo i na vozače automobila da u odnosu na vozače motora, motocikala i mopeda pripaze da im ne oduzimaju prednost, da prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, obrate pozornost na ovu kategoriju vozača, tako da im se ne nađu u ‘mrtvom kutu’ bočnog ogledala, te da vode računa da su motocikli (a sve više i mopedi) vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja.

Popis savjeta i preporuka za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, odjenite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla, a posebice ne organizirati utrke na prometnicama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.