" "
Više

    " "

    Nakon ‘Krila Oluje’ spriječen odlazak pilota kanadera

     

    Vojni vrh države tek se bio oporavljao od prvog šoka zbog objave o odlasku 6 pilota akrobatske skupine Krila Oluje na odlično plaćeni posao u Katar kad je još jače zazvonilo na uzbunu. Javnost nije znala da je u roku od nekoliko dana ovaj skandal poslužio i kao “okidač” za iskazivanje nezadovoljstva i kod drugih pilota Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Usijalo se toliko da su ministar obrane Ante Kotromanović i načelnik Glavnog stožera OS RH general Drago Lovrić hitno krenuli u “gašenje” novog požara među nezadovoljnim pilotima HRZ-a. Ovog je puta vojni vrh bio u toku, obaviješten o situaciji, za razliku od skandala s pilotima Krila Oluje, kad su u vrhu vojske shvatili da se nešto događa tek kada su piloti zatražili sporazumni raskid radnog odnosa.

    Popravljanje propusta

    Prve informacije govorile su da su najnezadovoljniji piloti kanadera i ostalih letjelica koje služe za obranu od požara, air tractora i Mi-8 helikoptera. Posebno je napeto bilo u Zadru, gdje je na aerodromu u 93. zrakoplovnoj bazi na Zemuniku stacionirana većina pilota HRZ-a, njih dvjestotinjak. Navodno su trojica od devet kapetana kanadera razmišljala o odlasku. Eventualni odlazak nekolicine najiskusnijih kapetana kanadera bila bi već prava ugroza nacionalne sigurnosti s obzirom na to da je protupožarna sezona već počela, a kapetana tih zrakoplova ionako uvijek manjka. Hrvatsku od požara brani 6 kanadera (i 5 air tractora te dva helikoptera Mi-8), a na taj broj aviona trebale bi dolaziti tri grupe pilota, kopilota, tehničara i mehaničara, no taj je standard kod nas neostvariv. Kapetana ima dvostruko manje, 9, što jest problem jer su kapetani ti koji su ovlašteni gađati požare vodenim bombama. U prosjeku, svaki od tih kapetana u karijeri je odradio 20 do 25 tisuća vodenih udara. U kanaderu leti i kopilot, no on, u pravilu, radi spuštanje na more i zahvat vode te rjeđe dobiva prigodu bombardirati vodom. I sama pomisao da bi neki od tih pilota (ključnih za sigurnost zemlje, infrastrukturu, opstanak šuma, polja i turizma) mogli pobjeći iz HRZ-a uoči turističke sezone – jest neodrživa. Premda potvrđuje da je bio u Zadru i vodio razgovore s pilotima, ministar obrane Ante Kotromanović uvjerava da ne prijeti nikakva opasnost i da su svi kapetani i piloti kanadera na broju. “Donio sam odluku o formiranju posebnog tima koji sada analizira stanje, koji će popisati probleme i zahtjeve pilota te će to onda poslužiti i za donošenje dugoročnih odluka”, kaže ministar. Primjedbe i prijedlozi pilota već su došli do vojnog vrha, međutim, ta prva analiza koja je prošla filtar zapovjedništva HRZ-a i PZO-a ocijenjena je lošom, pa su je odbili i Kotromanović i general Lovrić. Analiza je, potom prepuštena zapovjednicima eskadrila i pilotima. Kotromanović potvrđuje da postoji izravna komunikacija s novoosnovanim timom te da sustav već počinje popravljati propuste koji se mogu brzo ispraviti i koji će smanjiti nezadovoljstvo pilota.

    Mnogi su podstanari

    “Riječ je o vraćanju nekih vrsta letačkih dodataka i prava, no ne odnosi se to samo na plaće i status pilota nego i na infrastrukturalna rješenja koja možemo relativno brzo provesti”, objašnjava Kotromanović. Pod hitno će se, tako, riješiti zahtjev pilota za popravak Doma pilota u Zemuniku. Za “pregovore” je zadužen general Lovrić. U MORH-u su pilote već stavili na listu deficitarnih zanimanja koja omogućuju povećanje prihoda, ali, uskoro i rješavanje stambenih problema jer su mnogi od njih podstanari. Kada istekne ugovor (od 10 do 15 godina službe), pilotima će se omogućiti i otkup stanova.

    U pilotskim krugovima jedino se može čuti da je prije dva tjedna jedan pilot helikoptera s Divulja prešao u MUP, te da još četvorica helikopteraša rješavaju papire s MORH-om i prelaze, također, u MUP. U MORH-u tvrde da su jako zadovoljni komunikacijom sa zapovjednicima eskadrila i pilotima. Pobuna među pilotima nije izbila, no ostaje problem to što je sustav zapušten već više od 10 godina.

    IZVOR: vecernji.hr

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Veliki broj Hrvata dobit će uplatu na račun:...

    Od danas počinje isplata povrata poreza na dohodak. Porezna uprava u ranijem je priopćenju objavila da će povrat dobiti 830.112 građana, u ukupnom iznosu...

    Knin u slikama i pričama: Natječaj za mlade...

    Dječje Gradsko vijeće Grada Knina raspisalo je Natječaj pod nazivom 'Knin u očima stranca'. Izbor teme za uradak su karakteristike grada i ono što...

    Turistička zajednica grada Šibenika raspisala Javni poziv za...

    Na temelju Programa rada za 2024. godinu, Turistička zajednica grada Šibenika raspisala je Javni poziv za sufinanciranje obnove stolarije u staroj gradskoj jezgri sredstvima...

    Tomislav Augustinčić pobjednik je natječaja za pjesničku rezidenciju...

    Završen je natječaj za pjesničku rezidenciju 'Vesna Parun' na otoku Zlarinu koji već četvrtu godinu raspisuje udruga Fotopoetika. Podsjetimo, riječ je o rezidenciji koja piscima...

    NAJNOVIJE

    Veliki broj Hrvata dobit će uplatu na račun: Možete okvirno provjeriti koliko će vam sjesti

    Od danas počinje isplata povrata poreza na dohodak. Porezna uprava u ranijem je priopćenju objavila da će povrat dobiti 830.112 građana, u ukupnom iznosu...

    Knin u slikama i pričama: Natječaj za mlade kreativce

    Dječje Gradsko vijeće Grada Knina raspisalo je Natječaj pod nazivom 'Knin u očima stranca'. Izbor teme za uradak su karakteristike grada i ono što...

    Turistička zajednica grada Šibenika raspisala Javni poziv za sufinanciranje obnove stolarije u staroj gradskoj jezgri

    Na temelju Programa rada za 2024. godinu, Turistička zajednica grada Šibenika raspisala je Javni poziv za sufinanciranje obnove stolarije u staroj gradskoj jezgri sredstvima...

    Tomislav Augustinčić pobjednik je natječaja za pjesničku rezidenciju ‘Vesna Parun’ na otoku Zlarinu

    Završen je natječaj za pjesničku rezidenciju 'Vesna Parun' na otoku Zlarinu koji već četvrtu godinu raspisuje udruga Fotopoetika. Podsjetimo, riječ je o rezidenciji koja piscima...