Krajem osamdesetih godina većina ljudi je pretpostavljala kako je prošlo vrijeme gramofonskih ploča. Zlokobna proročanstva su se ostvarila, i to već ranih devedesetih kad su CD-i polako ali sigurno istisnuli vinile s glazbenog tržišta
Uspoređujući s količinom prodanih CD-a i digitalnih glazbenih formata, udio prodanih ploča je prilično zanemariv – njima pripada jedva tri posto tržišnog kolača.
No, to je golem pomak uzme li se u obzir činjenica da je prije svega deset godina taj postotak iznosio 0.5, kao i činjenica da broj prodanih ploča raste za trideset posto iz godine u godinu.
Naime, na tržištu gramofonskih ploča trenutno postoje dvije grupice konzumenata – oni stariji, koji su s vinlima odrasli, te oni mlađi, koji se s pločama u svom djetinjstvu nikad nisu susreli. Ponovni procvat gramofonskih ploča objašnjava se činjenicom da je ‘zastarjela’ tehnologija opet postala ‘in’.
Među glazbenicima koji trenutno uspijevaju prodati najviše ploča nalazi se mnogo ‘indie’ bendova (Arctic Monkeys, Jack White i Mac Demarco), zatim neki ‘stari igrači’ (Pink Floyd, Led Zeppelin, Beatles i Bob Marley), kao i nova imena glazbene industrije (Lana Del Rey, Lorde i St.Vincent).
Nakon godina YouTube i SoundCloud ‘plejlista’ i histeričnog ‘skidanja’ golemih količina glazbe koje nikad nećete poslušati, možda je došlo vrijeme da se zaputite u podrume, otpuhnete prašinu sa starih gramofona i napokon se posvetiti glazbi koju slušate.