" "
Više

    " "

    U 2017. porastao broj poginulih u prometu: Treba povećati broj kontrola i strože kažnjavati prekršaje

     

    Prošle godine u prometu je poginula 331 osoba, što je za 24 više poginulih u usporedbi sa 2016. godinom. Zaključak je to s okruglog stola ‘Aktualno stanje sigurnosti cestovnog prometa’ jučer održanog u Zagrebu, kojeg je organizirala Udruga Sigurnost u prometu (SUP) u suradnji s Fakultetom prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

    – Od ukupnog broja smrtno stradalih sudionika prometnih nesreća, njih 208 (62.8 posto) preminulo je na mjestu nesreće, a 23 pri prijevozu do zdravstvene ustanove. Dok je 100 osoba preminulo u razdoblju od 30 dana od prometne nesreće. Zbog nedopuštene je brzine poginulo 37,8 posto, a 27 posto najtežih nesreća skrivili su alkoholizirani vozači. Bilježimo 16,4 posto manje smrtno stradalih pješaka. Nažalost, svjedoci smo porasta broja poginulih. Mislim da smo kao država dosegli razinu u broju poginulih koju ćemo teško značajno moći spuštati, ali se trebamo maksimalno truditi – rekao je Miron Huljak iz Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije.

    Predložene su mjere i aktivnosti za poboljšanje stanja do kraja perioda implementacije Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa čiji je krajnji rok 2020. godina.

    – Važno je za istaknuti da NPSCP za glavni cilj ima smanjenje smrtno stradalih osoba do 2020. godine za 50 posto u odnosu na 2010. godinu. Podaci kažu da je 2011. godine bilo 408 poginulih, a prema NPSCP se tada očekivalo 405, što i nije bilo zabrinjavajuće. Međutim, u prošloj je godini očekivano 277 poginulih, ali ih je bilo 331, što je za 54 više. Dok je u 2016. godini bilo 307 poginulih, a očekivalo se 298. Stoga je prošla godina bila zabrinjavajuća kada je u pitanju stradavanje u prometu. NPSCP je ostvariv ako dobije stvarnu potporu najviših državnih tijela i pojedinaca, a ne samo deklarativnu – poručio je Georg Davor Lisicin iz udruge Sigurnost u prometu.

    Kvalitetna infrastruktura od velikog je značaja

    Sudionici okruglog stola složili su se da ima puno prostora za napretkom. Korisnici imaju pravo na sigurnost u cestovnom prometu, a vrlo je važno što se prometne nesreće većinom mogu prevenirati.

    – Zato moramo maksimalno kroz razne programe edukacije poraditi na povećanju svijesti kod sudionika u prometu. Prema podacima WHO stradavanja u prometnim nesrećama za osobe starosti od 15 do 29 godina su na prvom mjestu. Okvir za upravljanje sigurnošću treba biti temeljen na legislativnom okviru i primjeni dobre prakse, a organizacijska razina upravljanja pretpostavlja: planirati, provjeriti, učiniti i djelovati – rekao je profesor Davor Brčić s FPZ-a.

    davor brcic

    Infrastrukturi je potrebno pridavati veću pozornost, posebno u fazama izrade projekta, dodao je.

    Dnevno pogine više od 500 djece u prometu

    Godišnji troškovi prometnih nesreća u svijetu iznose preko 500 milijardi dolara ili 1-3 posto bruto nacionalnog proizvoda svake zemlje. U razvijenim zemljama 80 posto prometnih nesreća s djecom događa se u automobilu za vrijeme vožnje, a 20 posto dok pješače. Sasvim suprotno, u nerazvijenim zemljama i zemljama u razvoju 80 posto prometnih nesreća s djecom događa se za vrijeme pješačenja, a 20 posto u automobilu za vrijeme vožnje.

    – Dnevno u prometu u svijetu pogine preko 500 djece. Ako se ne poduzmu odgovarajuće akcije, predviđeno je da će se broj poginulih u cestovnom prometu u svijetu do 2020. godine popeti na 1.9 milijuna i da će prometne nesreće postati peti uzrok smrti do 2030. godine s 2.4 milijuna poginulih. Provedba projekta FPZ-a fokusirana je na edukaciju učenika, roditelja i vozača, infrastrukturne mjere, te razvoj novih tehnologija i alata kojima se može poboljšati sigurnost prometa u okruženju osnovnih škola. Cilj edukacije je upoznavanje s prometnim pravilima i rizicima u prometu koji će omogućiti djeci da se cijeloga života sigurno kreću u prometu i prelaze preko ceste, a odraslima za podizanje svijesti o potrebi zaštite djece u prometu – rekao je profesor Ljupko Šimunović s FPZ-a.

    Prosječna starost vozila 13.99 godina

    Iz godine u godinu se bilježi negativan trend porasta starosti hrvatskog voznog parka. U 2017. godini je starost za sva vozila iznosila 13.99 godina, a za osobne automobile 12.95 godina. Usporedbe radi, 2009. godine je prosječna starost vozila bila 9.98 godina.

    – Negativan trend je u stalnom porastu i treba poduzeti nove mjere. Stariji vozni park stvara velike sigurnosne probleme. Od 6 do 8 posto nesreća uzrokuje tehnički neispravno vozilo. Kod tehničkog pregleda posebnu pozornost treba posvetiti sklopovima i dijelovima vozila, što su i najčešći razlozi neispravnosti: kočnice, ovjes, gume i upravljački mehanizam… Ljudi kupuju stare automobile, a onda da bi prošli na tehničkom ulože i više novca nego za koliko su ga kupili. Potrebna je detaljna stručna analiza nesreća u slučajevima sa smrtno stradalima – rekao je Luka Dorić iz Centra za vozila Hrvatske.

    Vlada i drugi nositelji provedbe su nedovoljno uključeni. Nužno je u praksi promijeniti i usavršiti pristup upravljanja sigurnosti cestovnog prometa koristeći pri tom najbolju europsku praksu, dio je zaključaka s okruglog stola.

    – Potrebno je osnivanje Agencije za sigurnost cestovnog prometa i jačanje medicinske skrbi o osobama ozlijeđenim u prometnim nesrećama uspostavom hitne helikopterske medicinske pomoći (HEMS). Treba vršiti pritisak na zakonodavce i političare, a policija treba povećati broj kontrola, te reorganizirati penalizaciju prekršaja i kaznenih djela u prometu. Potrebna je veća medijska podrška s temama prometne preventive, kao i organiziranje besplatnih edukacija sudionika prometa. Značajan je utjecaj tehničke ispravnosti vozila na sigurnost cestovnog prometa, a država treba poticati kupovinu novih automobila – zaključak je sudionika okruglog stola.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Ovog ljeta pet svjetskih DJ zvijezda dolaze u...

    Jedan od najjačih britanskih techno festivala Terminal V ovog ljeta dolazi u Hrvatsku. Na prvom hrvatskom izdanju festivala koje će se održati u Blissful...

    Promocija nove zbirke pjesama ‘Deset dugih dana’ autorice...

    Ispred kluba Azimut u Šibeniku u subotu, 18. svibnja u 11 sati književnica Maja Klarić predstavit će svoju novu zbirku pjesama 'Deset dugih dana'. 'Vrijeme...

    Susret s građanima u Azimuta: Inovacije i prometno-prostorna...

    U organizaciji Grada Šibenika i ODRAZ- a (Održivi razvoj zajednice) a u okviru projekta SPINE – pametne inicijative u javnom prijevozu za klimatski neutralne...

    Krajem svibnja na Tvrđavi sv. Mihovila dodjela gimnazijskih...

    Jubilarno 20. izdanje dodjele gimnazijskih nagrada ANTUN bit će održano 31. svibnja 2024. na Tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku u 21 sat. Podsjetimo, prošla su...

    NAJNOVIJE

    Ovog ljeta pet svjetskih DJ zvijezda dolaze u Tisno na festival Terminal V

    Jedan od najjačih britanskih techno festivala Terminal V ovog ljeta dolazi u Hrvatsku. Na prvom hrvatskom izdanju festivala koje će se održati u Blissful...

    Promocija nove zbirke pjesama ‘Deset dugih dana’ autorice Maje Klarić

    Ispred kluba Azimut u Šibeniku u subotu, 18. svibnja u 11 sati književnica Maja Klarić predstavit će svoju novu zbirku pjesama 'Deset dugih dana'. 'Vrijeme...

    Susret s građanima u Azimuta: Inovacije i prometno-prostorna poboljšanja u Šibeniku

    U organizaciji Grada Šibenika i ODRAZ- a (Održivi razvoj zajednice) a u okviru projekta SPINE – pametne inicijative u javnom prijevozu za klimatski neutralne...

    Krajem svibnja na Tvrđavi sv. Mihovila dodjela gimnazijskih nagrada ‘ANTUN’

    Jubilarno 20. izdanje dodjele gimnazijskih nagrada ANTUN bit će održano 31. svibnja 2024. na Tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku u 21 sat. Podsjetimo, prošla su...