Prema kolektivnom ugovoru HAC-a i HAC-ONC-a, plaća treba biti isplaćena do 15. u mjesecu, no dosad je redovito stizala pet-šest dana prije tog roka. Stoga je šef Nezavisnog cestarskog sindikata u HAC-u Anđelko Kasunić morao potkraj prošlog tjedna poslati radnicima pismo u kojem objašnjava razloge kašnjenja isplate plaća, kao i da se radi na uklanjanju problema koji su doveli do toga. Tako Kasunić navodi da je plaća, prema planu, trebala biti isplaćena 8. siječnja, ali da je došlo do problema prebacivanja novca iz HAC-a u tvrtku kćer HAC-ONC. HAC se, naime, nije mogao kratkoročno zadužiti kako bi isplatio plaće jer mu, navodi Kasunić, Ministarstvo financija nije dalo dopuštenje za taj novi kredit iz kojeg bi se pokrila isplata plaća. No, Kasunić navodi da je sindikat tražio od resornog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture da uputi dopis Linićevu ministarstvu i da traži hitno dopuštenje za kredit pa bi, nada se, plaće mogle biti isplaćene ovaj tjedan, najvjerojatnije u srijedu.
Kasunić kaže da je taj dopis poslao jer su ga mnogi uznemireni radnici zvali 10. siječnja pitajući zašto nisu dobili plaće. No, Kasunić je optimističan i smatra da će plaće doći ovih dana, a kao razlog zašto Ministarstvo financija nije dosad odobrilo taj kratkoročni kredit od 50-ak milijuna kuna navodi blagdane.
HAC je u zimskim mjesecima manje likvidan nego ljeti zbog znatno manjeg prometa na autocestama izvan turističke sezone. Stoga manji zimski prihodi od cestarine moraju pokriti troškove koji su isti i ljeti i zimi. No, situacija se s HAC-ovim financijama bitno pogoršala od početka ove godine, smatraju upućeni, jer je ta tvrtka ostala bez znatnog prihoda od 40 lipa iz litre goriva. Naime, dosad je HAC dobivao 60 lipa iz litre goriva, a od 1. siječnja ove godine to je smanjeno na 20 lipa (po 20 lipa otišlo je Hrvatskim cestama i HŽ Infrastrukturi). HAC je tako dosad godišnje dobivao oko 1,4 milijarde kuna iz cijene goriva, odnosno 116 milijuna kuna mjesečno. Od ove godine pak to mjesečno iznosi oko 39 milijuna kuna. No sav taj prihod od trošarine na gorivo ide na otplatu kredita. A zbog manjeg prihoda od trošarina krediti se moraju otplaćivati iz prihoda od cestarine koji godišnje iznose oko 1,3 milijarde kuna. Da smanjenje od 40 lipa iz cijene litre goriva za HAC-ove financije veliki problem smatra i predsjednik NCS-a Mijat Stanić.
Izvor: Večernji.hr