Ulaganje od 40 milijuna kuna

HAC pred objavom natječaja za izvođača spoja Poda na Dalmatinu

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Hrvatske autoceste zaključile u četvrtak su postupak Javnog savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima za izgradnju Čvora Podi na Dalmatini, odnosno direktne spojne ceste šibenske Industrijske zone na autocestu. Slijedi raspisivanje natječaja za izvođača radova vrijednih 40 milijuna kuna.

– Ne treba puno govoriti o tome koliko je zoni Podi potreban izravan izlaz s autoceste. U razgovorima s nekim tvrtkama koje bi prebacile svoju proizvodnju u našu zonu spomenut je eventualni priključak s autoputa. Riječ je o tvrtkama koje na godišnjoj razini imaju više stotina dolazaka i odlazaka kamiona, a njima svaki kilometar znači. Da ne govorim o vremenu i sigurnosti prometovanja… Novi čvor definitivno može doprinijeti dolasku novih investitora u Šibenik – naglasio je Terzanović.

Kako je Šibenski portal pisao, natječaj za taj iznimno važan prometni pravac i novi čvor na Dalmatini, koji bi bio najkraća poveznica zone Podi s autocestom, Hrvatske autoceste prije epidemije planirale su raspisati u trećem tromjesečju prošle godine, no zbog pandemije svi su projekti prolongirani. Procijenjena vrijednost radova, prema Planu nabave HAC-a za je 35 milijuna kuna, plus 900 tisuća kuna za nadzor i koordinaciju realizacije projekta, a planirani rok za izgradnju je 15 mjeseci.

– Obzirom na situaciju svi planirani projekti su neznatno prolongirani. Situacija u kojoj smo imali ‘lockdown’ brojnih institucija usporila je pripremu natječaja. Za javni poziv trebali smo odraditi još neke predradnje no nije bilo moguće kontaktirati nadležna ministarstva tako da će biti neznatnih odgoda – kazala nam je tada Kata Kuprešak, koordinatorica za odnose s javnošću u Upravi Hrvatskih autocesta.

Čvor Podi gradit će se prema projektu čiju je idejnu varijantu u studenom 2019. godine za HAC izradila tvrtka Rijekaprojekt i u njemu je istaknuto kako je zona Podi loše prometno povezana s autocestom, što može odbiti potencijalne ulagače u jednu od najboljih hrvatskih industrijskih zona.

– Sada imamo kompletirane i spremne terene za prihvaćanje novih investitora koji traže terene svih veličina. Nedavno smo završili izgradnju novog dijela infrastrukture i kompletnog uređenja hortikulture. Stavit ćemo i veliki ‘billboard’ koji će se vidjeti s autoceste – kazao nam je Terzanović.

Zona Podi prostire se na otprilike 550 hektara, a zapadni rub zone udaljen je od čvora Šibenik 7,4 kilometra, dok je istočni rub zone od čvora Vrpolje udaljen 3,5 kilometra. Stručnjaci su u elaboratu naglasili kako postojeće prometnice, koje povezuju zonu s autocestom, prolaze kroz naseljena mjesta, a put koji kamioni i šleperi moraju prijeći da bi došli do Poda, i s istočne i zapadne strane, dug je oko 13 kilometara. Stoga, smatraju kako je najefikasnije za razvoj zone sagraditi poseban čvor na autocesti.

Novi čvor Šibenik – Podi bit će na približno podjednakoj udaljenosti od čvorišta Šibenik i Vrpolje, odnosno 7,4 kilometra od čvora Šibenik i 7 kilometara od čvora Vrpolje. Postojeći nadvožnjak ‘Škugorove Staje – Modrići’ u svojim gabaritima zadovoljava uvjete za dvosmjerni promet svih vrsta vozila te će biti iskorišten kod formiranja novog čvorišta što će omogućiti gradnju paralelno s nesmetanim odvijanjem prometa na autocesti. Mogućnost gradnje bez prekidanja ili preusmjeravanja prometa autocestom pojeftinit će tako ukupnu cijenu radova.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.