Tvrtka Smart Horizon je za Grad Šibenik izradila idejno rješenje i tehničku specifikaciju koja će poslužiti kao podloga za provođenje postupka javne nabave za izradu glavnog i izvedbenog projekta sustava elektrifikacije gradskih autobusnih linija.
Unutar idejnog rješenja, vrijednog 32,5 tisuća eura je, na postojećim gradskim autobusnim linijama, analiziran omjer uloženog i dobivenog radi utvrđivanja očekivanih koristi za prijevoznika Gradski parking i građane Šibenika. U praktičnom smislu to podrazumijeva smanjenje negativnog utjecaja prometa na okoliš, zeleni rast kroz pozitivan utjecaj na kvalitetu javnog prostora i ine infrastrukture, očekivane dugoročne uštede na troškovima energije za pogon, ali i troškovima održavanja autobusa.
Zelena tranzicija javnog gradskog prijevoza podrazumijeva smanjenje uporabe fosilnih goriva, uređenje Prometno-logističkog centra za autobuse u gospodarskoj zoni Podi, digitalizaciju sustava upravljanja i praćenja vozila, te smanjenje buke i vibracija na čitavom gradskom području s ciljem poboljšanja kvalitete svakodnevnih životnih aktivnosti građana.
U idejno rješenje logističkog centra je uključeno uređenje prihvata s punjačima električnih autobusa, izgradnju fotonaponske elektrane, ugradnju baterijskog spremnika električne energije i centralnu digitalnu aplikaciju, opreme na stanicama odabranih autobusnih linija, definiranje potrebnog broja i tipa električnih gradskih autobusa s analizom troškova i koristi za potrebe projekta elektrifikacije javnog gradskog autobusnog prijevoza.
– Nabavkom 11 suvremenih niskopodnih i prepoznatljivih autobusa i prebacivanjem organizacije javnog gradskog autobusnog prijevoza na Gradski parking, tek smo završili prvu fazu modernizacije gradskih autobusnih linija. Sukladno Ernst & Young studiji krećemo se prema drugoj fazi za koju je potrebna nabavka još autobusa u sklopu javnog poziva i natječaja Ministarstva mora, prometa i infrastrukture kojim će, jedinicama lokalne samouprave i njihovim prijevozničkim poduzećima, bespovratno financirati nabavku novih električnih autobusa i potrebne infrastrukture u ovoj godini – kazao je Danijel Mileta, zamjenik šibenskog gradonačelnika.
Grad Šibenik, zbog svega, razmatra mogućnosti elektrifikacije voznog parka te primjene tehnologija budućnosti u sustavu javnog autobusnog prijevoza zajedno sa svim potrebnim nadogradnjama prateće infrastrukture.