Vlada Republike Hrvatske na današnjoj je sjednici dala suglasnost Upravnom vijeću Lučke uprave Šibenik za kreditno zaduženje od 20 milijuna eura kod Hrvatske banke za obnovu i razvitak radi financiranja projekta ‘Modernizacija lučkog područja luke Šibenik’ te državno jamstvo u korist HBOR-a za taj kredit.
– Rok otplate kredita je 15 godina, uključujući i poček, s kamatnom stopom od 1,7 posto godišnje, fiksnom za rok otplate do 10 godina, te 1,9 posto godišnje, fiksnom za rok otplate duži od 10 godina, uz 80-postotno državno jamstvo, izvijestio je minista Oleg Butković na sjednici Vlade.
Riječ je o projektu koji obuhvaća radove u putničkom i teretnom dijelu luke Šibenik, ukupne vrijednosti 182 milijuna kuna, a njegov dio je izgradnja zgrade pomorsko-putničkog terminala.
– Nakon što te odluke Vlade budu i službeno objavljene mi možemo krenuti prema HBOR-u u realizaciju kredita. Paralelno radimo i sve prateće natječaje za taj projekt i pripremamo dokumentaciju za natječaj kojim ćemo odabrati izvođača radova na izgradnji pomorsko-putničkog terminala na Gatu Vrulje. Ne bude li prigovora i žalbi očekujemo fizički početak radova u svibnju ili lipnju ove godine. Planirani rok završetka je 18 mjeseci što znači da bi Šibenik krajem 2022. godine imao potpuno funkcionalan pomorsko-putnički terminal – kazao nam je Čedo Petrina, ravnatelj Lučke uprave Šibenik.
Planirana zgrada pomorsko-putničkog terminala sastoji od dva zatvorena volumena odnosno dvije funkcionalne jedinice. Između njih je javni natkriveni otvoreni prostor s vrtom. Svojom postavom i geometrijom zgrada jasno odvaja lokalni brodski promet od prometa brodova na kružnim putovanjima.
– Izgradnjom zgrade terminala uredit će se međunarodni granični prijelaz prema Schengenskim uvjetima te radni prostor u kojem će biti objedinjene sve službe vezane za pomorski promet; lučka kapetanija, carina, policija, lučka uprava. Dio zgrade namijenjen domaćem pomorskom prometu omogućit će poboljšanje kvalitete usluge u linijskom prometu prema otocima gdje će biti uređene čekaonice za putnike opisuje Petrina.
Kako je za izgradnju pomorsko-putničkog terminala osigurano 55 posto potrebnog novca iz Europe, iz ovog kredita bit će osigurana sredstva do punog iznosa investicije, a preostali novac iz kredita namijenjen je za radove u teretnom dijelu Luke Šibenik. Tim radovima bit će obuhvaćen terminal Rogač, drvni terminal, terminal Dobrika, uređenje lučkih cestovnih i željezničkih prometnica te spojna obala Dobrika-Rogač
– U obnovu teretnog dijela Luke Šibenik bit će uložena 92 milijuna kuna. Taj novac potreban je za saniranje obalnih zidova, prometnica i kolosjeka, izgradnju jednog novog dijela luke s ro-ro rampom, budući u zadnjih 40 godina ništa nije uloženo u teretni dio infrastrukture u Šibeniku. Na taj način istočni dio grada dobit će novi vizualni identitet i funkcionalni oblik uz poštivanje najviših ekoloških standarda – najavljuje Petrina uz napomenu kako u pravilu ishodovanje svih potrebnih papira traje godinu dana, a toliko bi trebali trajali i radovi.