Više

'Želim gostima ponuditi više od mora i plaže, bogatstvo je u našem zaleđu'

Antonia je završila ekonomiju, ali ured zatrpan papirima zamijenila je onim u planinama i ‘bacila se’ u pustolovni turizam

Šibenčanka Antonia Viljac diplomirana je ekonomistica koja je nakon skoro osam godina bavljenja marketinškim i administrativnim poslovima ured u četiri zida zamijenila onim u planinama. Ova zaljubljenica u planinarenje pokrenula je Šibenik outdoor adventure, obrt specijaliziran za pustolovni turizam.

– Svoju ljubav prema planinama želim prenijeti na svoje goste, kroz izlete prepune doživljaja i otkrivanja nepoznatog. U ovaj posao sam ušla iz hobija, ali s punim srcem i željom za promocijom ‘zelenog turizma’. Moj ured su planine. Diplomirala sam ekonomiju u Zagrebu, te sam se prije osam godina odlučila vratiti u Šibenik. Uglavnom sam radila marketinške i administrativne poslove, a u međuvremenu sam postala jako aktivna u planinarskom klubu Sv. Mihovil. Sve više me srce vuklo ka prirodi i pustolovinama, a sve manje mi se sviđala ideja da sjedim u uredu zatrpana papirima. Nakon lanjske uspješne ekspedicije na najviši vrh Južne Amerike, napokon sam predala dokumentaciju za pokretanje svog obrta za pustolovni turizam – priča nam Antonia.

Kroz osam godina završila je opću planinarsku, speleološku i alpinističku školu. Također je planinarski vodič društvenih izleta, te spašavateljica u HGSS-u. Znanje je stekla kroz mnogo završenih tečajeva, seminara i edukacija vezane uz planinarstvo i boravak u prirodi, a iza nje su uspješni usponi na Aconcagua u Južnoj Americi (6962m) Mont Blanc u Francuskoj (4810m), Elbrus u Rusiji ( 5642m), Grossglockner u Austriji (3.798m), Triglav u Sloveniji (2864m) i mnogi drugi atraktivni usponi u Hrvatskoj i svijetu.

Ljubav prema planinarenju tako je postala više od hobija, a sa završenom ekonomijom, kaže nam, ima odličnu kombinaciju.

– Kad se sve zbroji, kombinacija ekonomskog fakulteta s ovim vještinama, prirodni je slijed bio posvetiti ovakvom obliku turizma. Moj tim su aktivni planinari, speleolozi, alpinisti i pustolovi, te profesionalni trail trkači. Imam veliku podršku svog životnog partnera Leonarda, koji također planinar i HGSS-ovac. Odlična smo kombinacija, goste zainteresiramo pričama o našim usponima i pothvatima, te zanimljivim pričama o flori i fauni Hrvatske. Tako da osim planinarskog vođenja s nama dobiju i edukativna predavanja. Mislim da sve više turista želi neki odmak od užurbane svakodnevnice, žele prirodu i mir te se okreću avanturističkim i outdoor putovanjima i izletima – smatra ona.

Specijalizirana je za ture na Dinaru, najviši vrh Hrvatske i atraktivni izlet u kanjon Čikole, na via ferratu. U probnoj prvoj godini poslovanja najviše upita imala je upravo za ova dva izleta, tako da se odlučila to najviše i promovirati, a nalaze se u našoj županiji.

– Želim gostima ponuditi više od mora i plaže, bogatstvo je u našem zaleđu. Spoj planina, OPG-ova, seoskih domaćinstava i tradicije je smjer kojim želim ići. Cilj je pokazati prirodne ljepote Šibensko – kninske županije kroz promociju lokalnih prirodnih i turističkih destinacija, odličnu zabavu, iskustvo i izlete prepune doživljaja. Naravno, nisu isključene druge destinacije, poput Velebita, Biokova, Mosora, Paklenice i ostalih planina, ovisno o preferencijama i mogućnostima gosta. Usluge koje nudim su planinarenje, kampiranje, via ferrata, trail ture (brdsko ili cestovno trčanje), trekking ture, penjanje, wildlife/birding, photo safari i sve povezano uz aktivnosti u prirodi – objašnjava nam Antonia.

Pustolovni turizam, planinarenje, kampiranje, treking…koliko ljudi moraju biti fizički spremni da bi uopće otišli na ovakve izlete, pitamo je.

– Avanturistički duh i malo dobre volje! To je potrebno za odlazak sa mnom na izlet. Prilagođavam se svakom gostu, bez obzira na fizičku spremu i iskustvo. Prije nekoliko dana vodila sam šestogodišnjaka u pratnji tate na via ferratu u kanjon Čikole. Klinac je bio oduševljen, nije želio pomoć pri prelasku nekih detalja na sajli, toliko sam bila sretna i ponosna. Povratne informacije nakon odrađene ture su savršene, ljudi odu sa smješkom na licu, zadovoljni što su prošli, popeli ili prohodali. Takvi zadovoljni ljudi mi daju u vjetar u leđa i veliku želju za radom. Veseli me veliki interes domaćih i stranih agencija za suradnju i često me kontaktiraju, sviđa im se što nudim i način na koji provodim izlete. Nešto novo, drugačije. Ture su privatne i male, nema kaosa, buke i gomile turista. Lokacije na koje idemo su idealne za one koji žele kombinaciju avanture, adrenalina ali ujedno mira i opuštanja – objašnjava nam.

Koronavirus ipak je utjecao na posao, tako da s ovom turističkom sezonom i nije baš presretna. Ima dosta upita i rezervacija stranih agencija i ljudi koji planiraju doći u Hrvatsku, ali sve je to upitno s obzirom na situaciju. Otkazani ili odgođeni su joj brojni projekti, pogotovo edukativni izleti s djecom u prirodu.

– Nadam se da će se to sve ostvariti kad se korona situacija smiri. Na svu sreću, iza mene su odrađeni neki projekti poput razrade i trasiranja četrdesetak pješačkih staza u Šibensko – kninskoj županji, istraživanja i radovi za institucije te visinski radovi. Bez toga teško bi od turizma ovu godinu završila u plusu. Nadam se da će nas ovaj virus potaknuti da još više vrijeme provodimo u prirodi, a primjećujem da se dosta agencija i turističkih zajednica okreće prema outdoor turizmu, što mi je izuzetno drago – kaže nam Antonia s čijim timom ljudi mogu otići na mjesta za koje nisu ni znali da postoje – u svemu ovome pronašla je i nešto pozitivno.

- Advertisment -

NAJNOVIJE

FOTO Zadar pokvario Zagorinu feštu na krcatom Borovištu,...

Pobjednički niz nogometaša Zagore prekinut je. Nakon 13 uzastopnih pobjeda poraz su upisali u najvažnijoj utakmici, u dvoboju s izravnim konkurentom Zadrom, na krcatom ...

Recept za tiramisu s jagodama koji se brzo...

Obožavate tiramisu? Svake godine jedva čekate sezonu jagoda? Onda je vrijeme da ova dva zadovoljstva spojite u ukusan desert koji će za tren nestati...

Bedem na poluotoku Oštrica intrigira turiste i istraživače

Bedem na poluotoku Oštrica, jedan od simbola Grebaštice kod Šibenika - intrigira mnoge posjetitelje i turiste i istraživače, piše HRT. Iako se smatralo da je...

Carević: ‘Nisam bahat, ali kada smo pravi u...

Još šest utakmica do kraja je Prve NL. Šibenik bi se pobjedom u svih šest, čemu se svi nadamo, vratio u elitni rang. Gdje...

NAJNOVIJE

FOTO Zadar pokvario Zagorinu feštu na krcatom Borovištu, Vodice remizirale kod fenjeraša

Recept za tiramisu s jagodama koji se brzo priprema i još brže nestane s tanjura

Bedem na poluotoku Oštrica intrigira turiste i istraživače

Carević: ‘Nisam bahat, ali kada smo pravi u ovoj ligi ne može nam nitko ništa’