Više

    SREĆA U OBLACIMA ‘Leteća tvrđava’ Pakovčanke Irmgard Zoričić

     

    Noćne smjene, potencijalna opasnost u i izvan aviona, brze reakcije pri polijetanju, preispitivanje u očima muških putnika – iz te perspektive gledano, posao kapetanice širokotrupnog putničkog zrakoplova Airbusa 320/330 tvrtke Air Berlin nije nešto čega bi se mnogo žena prihvatilo. No, Irmgard Anna Zoričić, Berlinjanka podrijetlom iz Pakova sela, majka blizanaca, otkriva zbog čega voli svoj posao i kako je sreću pronašla u oblacima. Šibenskom tjedniku Irmgard se povjerila kako je posao pilotkinje idealan za ženu, jer može raditi skraćeno radno vrijeme, ne donosi probleme doma i uvijek se dobro zabavi. A kako je sve krenulo…

    ODGOJ PRESUDAN

    – Činjenicu da sam danas kapetanica širokotrupnog zrakoplova mogu uvelike zahvaliti svojim roditeljima koji su me odgajali veoma konzervativno i strogo. Pouzdanost, točnost, obzir prema slabijima i empatija, nepredavanje prevelike važnosti sebi, to je ono čemu su me roditelji učili od malih nogu i što mi je pomoglo da napredujem u poslu. Ljubav prema letenju rodila se rano, u tinejdžerskoj dobi, otac mi je rekao: ‘ajde položi za pilota’, i tako je krenulo… Ukratko, nevjerojatan je osjećaj voziti zrakoplov – započinje Irmgard Anna Zoričić. Karijeru pilota započela je 1991. godine u tvrtci Nürnberger Flugdienst (današnji Eurowings) na modelu zrakoplova ATR 42 i ATR 72. Godine 1996. mijenja tvrtku , prelazi u Deutsche BA i tamo upravlja zrakoplovom Fokker 100 i Boeing 737. Posljednjih pet godina kapetanica je Airbusa 320/330 Air Berlin.

    – Moj prvi školski let je bio horor. Letjela sam s umirovljenim pilotom u Cessni. Dok smo prelijetali jezero Arnmersee u Gornjoj Bavarskoj, učitelj je iz čista mira odlučio pokazati kako se avion ponaša kad dođe do kolebanja zbog smanjenja brzine. Avion bi se odjednom nagnuo u stranu, a onda bi ga učitelj izravnao, i tako se poigravao nekoliko puta. Ja sam samo sjedila pored njega i čvrsto se držala za sjedalo. Umirala sam od straha. Ni danas ne znam zašto je to učinio, s obzirom da to nije bilo u nastavnom planu. Toliko mi je bilo očajno da sam u školi letenja molila da me više ne šalju s tim učiteljem – prisjeća se Irmgard. U svojoj dugogodišnjoj karijeri nije se puno susretala s problemima u vožnji, ali bilo je situacija kada su stvari izmaknule kontroli.

    NAPAD PTICA

    – Prije dvije godine sam s punim Airbusom 321, s 210 putnika, neposredno nakon polijetanja s jednog otoka u Grčkoj, doživjela ‘napad’ ptica. Nekoliko galebova doslovno je uletjelo u jedan motor. Srećom, cijelim putem motor je radio, tek prilikom slijetanja u Hannoveru je otkazao – priča Irmgard. Otkriva da joj se posao uvelike promijenio nakon terorističkog napada na New York, ali sve to nije umanjilo užitak koji ima dok leti.

    – Od 11. rujna uvedene su veoma stroge sigurnosne mjere u području letenja. Ne smijem otkrivati detalje oko toga, mogu samo reći da smo od terorističkog napada u SAD-u mi, piloti, nažalost, jako izolirani u kokpitu – kaže Irmgrad.

    Tijekom putovanja, u zračnim lukama uglavnom ostaje tek sat vremena, a pri dužim rutama po cijelom svijetu noći u hotelima i jedino tada ima mogućnost razgledati gradove u koje slijeće.

    – Imam i kružne letove kad izbivam iz kuće po nekoliko dana. Tada koristim svaki trenutak za obilazak gradova. Najdraži i ujedno najljepši su mi Rim, Venecija i St. Petersburg! – otkriva kapetanica ‘leteće tvrđave’.

    Veseli je godišnji odmor u Dalmaciji, gdje dolazi svake godine.

    – Dalmacija je postala moja druga domovina. Uz Bavarsku, ona je za mene najljepše mjesto na svijetu. Starogradska jezgra Šibenika je čarobna. Moja obitelj i ja tu provodimo svako ljeto. Često sam u Pakovom selu, u kojem je rođen moj otac, a pred nekoliko godina tamo sam kupila zemljište, tako da ovo ljeto počinjem s prvim radovima u vrtu. Tamo uživam u miru i prirodi – zaključuje Irmgard Anna Zoričić.

    CIJELA POSADA ŽENA

    U svojoj dugogodišnjoj karijeri Irmgard se nije susrela s negativnim komentarima na račun vožnje, a otkriva da u Njemačkoj sve više žena radi kao pilot.

    – Za tvrtku Air Berlin radi čak pedesetak pilotkinja, što se čini mnogo, ali to je samo pet posto u ukupnom broju pilota. Danas više nema predrasuda prema ženama u kokpitu kao kad sam počela s karijerom. Evo, baš su nedavno, na Tijelovo, slučajno cijelu posadu činile žene – otkriva Irmgard Anna Zoričić. Tvrdi da joj djeca nisu zasad izrazila želju postati pilotima, ali ako izraze tu želju, otkriva, učinit će sve da uz to nauče još nešto raditi u životu.

    – Uz odgovarajuća financijska sredstva moguće je u tri godine proći program za pilota. Smatram da nije vrijedno da čovjek od 25 godina teži samo tome da 40 godina provede u uskom prostoru kokpita! To uvelike ograničava čovjekovu perspektivu! Mnogi moji kolege, uz posao pilota, rade još neki posao. Što smo stariji, to nam se manje da raditi taj posao puno radno vrijeme do mirovine (sa 65 godina)- poručuje Irmgard Anna Zoričić.

    MANE POSLA

    – Posao se obavlja u veoma ograničenom, skučenom prostoru. Posadu nasumično sastavlja poslodavac. Promjena vremenskih i klimatskih zona i meteorološki utjecaji su nesnošljivi, otkriva Irmgard. Tvrdi da svakih šest mjeseci svi piloti moraju proći i ispit i obuku, što znači da uvijek moraju učiti.

    – Svakih pola godine smo u simulatoru leta. Tu se treniraju situacije s kojima se vrlo rijetko susrećemo svakodnevnom letu, ali su moguće, poput prekida rada motora, upravljačkih instrumenata, hidraulike ili elektronike. Položeni ispit pilotu je preduvjet za nastavak letenja tijekom sljedećih mjeseci. I, uz sve to, moramo biti zdravi. Jednom godišnje pregleda me liječnik specijalist zrakoplovne medicine, između ostalog napravi i EKG pod opterećenjem. Što znači da neću ovaj posao obavljati zauvijek, jer idem sve starija – zaključuje Irmgard.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Zašto nekad prekidamo veze s obitelji?

    Obitelj je temelj društva kakvo poznajemo, univerzalna društvena institucija bez koje bi teško funkcionirali. Prvenstveno je odgojnog karaktera jer djetetu prenosimo sve ono što...

    Obitelj pokojnika ima pravo odabrati pogrebničko poduzeće bez...

    Iz šibenskog poduzeća Čempresi oglasili su se priopćenjem kojim reagiraju na kolanje neistinitih informacija među građanima o prijevozu pokojnika i organizaciji pogreba. Priopćenje iz...

    Lagana i osvježavajuća: Mascarpone torta s malinama i...

    Kad temperature dosegnu više od 30 stupnjeva Celzijusa, logično je da tragamo za jednostavnim i laganim desertima. Teški kolači i torte padnu u drugi...

    Tim ‘za Knin – 4KNIN’ pobjednici su prvog...

    Proteklog vikenda održan je '3iathlon', prvi kninski hackathon u organizaciji Grada Knina i Javne ustanove Lokalna razvojna agencija Matica, Kninskog muzeja i pod pokroviteljstvom...

    NAJNOVIJE

    Zašto nekad prekidamo veze s obitelji?

    Obitelj je temelj društva kakvo poznajemo, univerzalna društvena institucija bez koje bi teško funkcionirali. Prvenstveno je odgojnog karaktera jer djetetu prenosimo sve ono što...

    Obitelj pokojnika ima pravo odabrati pogrebničko poduzeće bez obzira na mjesto ukopa

    Iz šibenskog poduzeća Čempresi oglasili su se priopćenjem kojim reagiraju na kolanje neistinitih informacija među građanima o prijevozu pokojnika i organizaciji pogreba. Priopćenje iz...

    Lagana i osvježavajuća: Mascarpone torta s malinama i borovnicama

    Kad temperature dosegnu više od 30 stupnjeva Celzijusa, logično je da tragamo za jednostavnim i laganim desertima. Teški kolači i torte padnu u drugi...

    Tim ‘za Knin – 4KNIN’ pobjednici su prvog kninskog hackathona

    Proteklog vikenda održan je '3iathlon', prvi kninski hackathon u organizaciji Grada Knina i Javne ustanove Lokalna razvojna agencija Matica, Kninskog muzeja i pod pokroviteljstvom...