Desetak bespravno sagrađenih mulova niknulo je prošli tjedan na potezu od igrališta u Mandalini prema Kulinama. Privezišta ‘na divlje’ izgradili su revoltirani stanovnici Mandaline kojima je Grad Šibenik, u sklopu projekta izgradnje nove prilazne ceste prema marini za megajahte, bagerima srušio postojeća privezišta, ne osiguravši baš nikakav nadomjestak gdje bi Mandalinjani makar privremeno mogli privezati svoje brodice. Budući da su ostali bez vezova, stanovnici gradske četvrti Mandalina krenuli su u bespravnu gradnju.
– Vidio sam to, riječ je o nekolicini mještana, nadam se da se to neće širiti dalje. Vjerujem da zasad nema potrebe išta rušiti, jer ne narušava postojeće prostorne planove – kaže Božidar Brnić Boće, predsjednik MO Mandalina. Dodaje, ipak, da će, ukoliko se raširi gradnja, mulove trebati srušiti.
S tim se slaže i Josip Živković, pročelnik komunalnog odjela Grada Šibenika. Kaže i kako Grad nije ciljano rušio mulove za vrijeme izgradnje prilazne ceste, odnosno rekonstrukcije dijela uvale Vrnaža i Obale Jerka Šižgorića.
PREVIŠE TOGA PLANIRALI
– Rekonstruirali smo prometnicu u postojećim gabaritima. Prijašnjih godina bila je položena prenisko, pa bi na određenim dijelovima poplavila za nevremena. Morali smo ju podignuti na višu razinu i izgraditi pokos. Uklonili smo par mulova, da bi stabilizirali cestu, napravljene su betonske pasice veličine kafićkog stola, da bi sada neki genijalci zabijali tondrine u pasice i širili ih, sve kako bi sagradili sebi ilegalno mul. Previše mulova moglo bi ozbiljno narušiti konstrukciju ceste – objašnjava Živković.
Kada se krenulo s rekonstrukcijom ceste početkom godine, Grad je od građana su zatražio da uklone brodice, kako bi se izbjegla bilo kakva šteta. Mještani su očekivali da će nakon sanacije prometnice, uz rivu biti postavljeni pontoni za privez brodova. No, to se nije dogodilo. Prije par mjeseci, vlasnici brodova u uvali Vrnaža potpisivali su peticiju za zaštitu svojih prava, no nisu ništa postigli. Živković tvrdi da im Grad i ne može pomoći, jer je to pitanje pod nadležnošću Županijske lučke uprave. Uz sanaciju ceste, planirana je izgradnja rive, šetnice i mula. I sam Živković ironično kaže kako su previše toga planirali, jer je dobar dio projekta zapeo zbog papirologije. Šibensko-kninska županija nije ucrtala pomorsko dobro na dvije čestice u Mandalini, zbog čega su radove u gradskoj upravi morali ograničiti samo na rekonstrukciju ceste.
ZAŠTO SU RUŠILI?
– Kada godinu i pol dana čekate da dva geodeta izađu na teren i obave posao od jednog dana, koji vrijedi ravnih 5 tisuća kuna, te bi ga i majmun obavio brže, mogu vjerovati da Šibensko-kninska županija opstruira projekt – smatra Živković. Ističe kako su mjerodavni županijski odjel kontaktirali ‘službeno i neslužbeno’, da je projekt u Mandalini uvršten u planove odavno, te da osnovna odgovornost prema zajednici pravovremeno reagirati i riješiti papirologiju.
No, niti Živković, niti bilo tko drugi iz Grada Šibenika nije odgovorio na pitanje zašto je Grad odlučio rušiti infrastrukturu koju trenutno nije niti planirao nadomjestiti, napravivši tako posve svjesno problem stanovnicima Mandaline. Kršenje zakona – u koje se ubraja i bespravna gradnja na pomorskom dobru – nikad nije opravdano, no ovdje valja sažeti i činjenicu da je uloga lokalne samouprave da bude servis građanima, i da u projekte ulazi kako bi građanima olakšala život, popravila njihov standard, a ne kako bi skupila nekoliko političkih poena na projektu koji, na koncu, nije odrađen do kraja, a stanovnicima Mandaline donio je jedino – glavobolju.