Projekt baldekinskog rotora ili, stručno rečeno, ‘turbo’ kružnog raskrižja predstavljen je danas u gradskoj upravi. Nered u prometu kakav danas postoji na problematičnom križanju Bosanske ulice i Ulice Stjepana Radića gdje dnevno prođe do pet i pol tisuća automobila, predstavljenim idejnim rješenjem, odlazi u povijest.
ROTOR NA SEDAM TISUĆA KVADRATA
-S tolikim protokom automobila i dvije trake jasno je da se točke konflikta, odnosno sudari, nisu mogli izbjeći. Ovo ‘turbo’ kružno raskrižje poboljšat će protočnost i sigurnost prometa na tom dijelu grada. Klasični rotor nismo mogli napraviti jer nam za njega treba veći prostor koji tamo nemamo – kazao je dogradonačelnik Franko Vidović te dodao kako je ovaj projekt nužna potreba Šibenika.
Projekt koji će se graditi na 7 tisuća m2, a ugrubo se procjenjuje da će gradski budžet koštati oko tri milijuna kuna, u detalje je prezentirao projektant Milan Majkić koji je naglasio kako najveći problem na trenutnom raskrižju predstavlja prilaz od Trga Andrije Hebranga.
-Prednost ‘turbo’ kružnog raskrižja je da se promet kanalizira, dakle nema kruženja, već pri ulazu na rotor birate smjer gdje ćete ići – objašnjava projektant prednosti buduće prometnice na Baldekinu.
GOTOVI PROJEKT NEĆE DOČEKATI TURISTE
Prometni stručnjak Zdravko Peran naglasio je kako se ovakvo prometno rješenje prvi put pojavljuje u Šibeniku, a intenzivno se već godinama gradi u mnogim europskim gradovima.
-Ovakvi rotori su sigurniji i estetski su pogodniji za gradske sredine – kaže Peran.
Nakon javnog natječaja za izvođača krenut će se s prvim radovima, no gradonačelnik Ante Županović priznao je kako rotor neće biti spreman do turističke sezone.
-Zahvat je prilično složen i moramo biti iskreni i reći da neće biti gotovo do početka turističke sezone, kada će se radovi morati obustaviti budući da mi tamo nemamo alternativnu prometnicu za preusmjeravanje prometa – naglasio je Županović.