Više

    HAC u županiji na ulicu šalje 22 radnika!

     

    U šibenskoj ispostavi Hrvatskih autocesta do veljače bez posla bi trebalo ostati 16 zaposlenih u održavanju tog državnog poduzeća te još šestero na naplatnim kućicama u Skradinu i u Vrpolju. Potvrdio je to Anđelko Kasunić, predstavnik Nezavisnog cestarskog sindikata u HAC-u. Prema operativnom planu, dakle, samo na šibensko-kninskom području ova će državna tvrtka na ulicu bez posla izbaciti 22 osobe.

    – Električari i operateri su prvi na listi otkaza. Objašnjeno je da sektor održavanja, odnosno operateri Šibeniku nisu potrebni, već je dovoljno da se o tim poslovima brinu kolege iz Splita. Šibeniku i Benkovcu je napravljena nepravda, jer uz Liku, gdje se ispostava Mala Kapela potpuno ukida, gube najviše ljudi – kaže Kasunić.

    Dok će Ličani ostati bez više od 40 ljudi, u Šibeniku još traje borba za radna mjesta.

    – Pokušavamo pregovarati s Upravom. Tehnička jedinica u Šibeniku imala je priliku pismeno opravdati svako radno mjesto i tako sačuvati određeni dio radnika. Međutim, nisu reagirali na vrijeme, pa se sada preko sindikata pokušava ispraviti situacija. Šibensko i benkovačko područje je specifično, ljeti su tu poprilične gužve, iako je, realno, promet na autocesti u padu – kaže Kasunić.

    RESTRUKTURIRANJE HAC-A

    U šibenskoj ispostavi HAC-a sveukupno je zaposleno 60-ak ljudi. Otkazi u Šibeniku samo su dio priče o promjenama unutar Hrvatskih autocesta. U HAC-u pak, potvrđuju višak radnika, ali tvrde kako još uvijek nisu sastavili listu djelatnika koji će dobiti otkaz. Kažu kako je restrukturiranje logičan korak nakon stanja zatečenog u ožujku 2012. godine uzrokovanog neodgovornošću bivših uprava, zbog čega je danas HAC prezadužen s nerealnim brojem zaposlenih. Ronald Radojević, glasnogovornik HAC-a kaže kako je upravo zato osnovana tvrtka-kćer u koju će biti raspodijeljen dio radnika iz održavanja.

    – Postoji mogućnost preseljenja određenih djelatnika iz jedne ustrojne jedinice u drugu unutar HAC-a i tvrtke kćeri, gdje s određenom stručnom spremom i iskustvom mogu obavljati neki drugi posao. Detaljan plan odvajanja Sektora za naplatu cestarine i sektora za održavanje još je u izradi, stoga još nije vidljivo koliko ima viškova – rekao je Radojević.

    Podsjetimo, nakon imenovanja nove Uprave, van snage je stavljen stari Program restrukturiranja HAC-a. Osnovana je tvrtka kćer u koju bi do 1.travnja ove godine trebao prijeći dio radnika obuhvaćen novom sistematizacijom. Tvrtka kćer HAC ONC zajedno će s dijelom operative i stručnih službi ARZ-a obavljati poslove održavanja i naplate cestarine na svim dionicama i objektima kojima gospodare HAC i ARZ. Uprava kćeri tvrtke sindikatima je predstavila prijedlog ustroja sektora za održavanje i naplatu cestarine s brojem radnika po radnim jedinicama. Na prijedlog sindikata Uprava je u pregovorima korigirala sistematizaciju tako da je povećala broj radnika u nekim službama, međutim određeni broj radnih mjesta je ukinut pa će dio radnika bit zbrinut s otpremninama.

    ČEKA SE ANKETA

    Pored navedena dva sektora, planirani su i odjeli u kojima će raditi zajedničke službe (pravni, financijski, kontrola, nabava, zaštita na radu itd.) Ustroj zajedničkih službi je u tijeku i sindikati s njim još nisu upoznati. Sindikat je tražio i da barem dio poslova izvanrednog održavanja preuzme kćer tvrtka i da se doregistrira za sve potrebne djelatnosti, te da se pokrene izmjena zakona koji to onemogućava. Mnogi prijedlozi sindikata su naišli na razumijevanje kod Uprave kćeri tvrtke, pa su mnoga radna mjesta koja su trebala biti ukinuta ostala, kažu u sindikatu.

    Resorni ministar je prihvatio predloženi ustroj sektora za održavanje i naplatu koji u odnosu na današnje stanje ima 185 radnika manje. No, tek nakon provedene ankete znat će se pravo stanje viška radnika koji će biti zbrinuti sukladno zakonu vodeći računa o zaštićenim kategorijama radnika i zakonom propisanih kriterija koji daju prednost za ostanak u firmi. Zbrinjavanje će se provoditi prema mjestu rada, što znači da će se popuna vršiti unutar radne jedinice, a tek ako će nedostajati radnika – bit će moguće popunjavanje iz drugih radnih jedinica.

    Kadrovska kriza u Lučkoj kapetaniji Šibenik

    Dok brojna državna poduzeća i ustanove otpuštaju ljude, Lučkoj kapetaniji Šibenik nedostaje 16 djelatnika. Iako je prošle godine ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić obećao da će raspisati natječaj za nove djelatnike, od toga zasad ništa. Na snazi je Odluka Vlade RH iz 2009. godine kojom se zabranjuje zapošljavanje u državnoj službi i veliki broj odlazaka u mirovinu u periodu zabrane zapošljavanja. U Lučkoj kapetaniji Šibenik od sistematiziranih 39 radnih mjesta popunjena su 23 radna mjesta, a za 18 od njih Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva pomorstva prometa i infrastrukture kao uvjet propisana je isključivo pomorska struka.

    – Krajem prošle godine pokrenut je zahtjev za zapošljavanjem hidrograđevinskog inspektora u LK Šibenik, te će po dobivanju potrebne suglasnosti od strane Ministarstva uprave za to radno mjesto biti raspisan natječaj. Kod popune radnih mjesta koja su upražnjena zbog odlaska u mirovinu s 31. prosinca 2012., u okviru raspoloživih proračunskih sredstava, u Planu zapošljavanja za 2013. godinu posebno će se voditi računa o potrebama LK Šibenik – odgovorila je glasnogovornica Ministarstva.

    PROSVJED IZ VODICA

    Gradonačelnica Vodica Branka Juričev Martinčev uputila je pismo ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Siniši Hajdaš Dončiću u kojem zahtjeva hitno ponovno otvaranje ispostave vodičke Lučke kapetanije.

    Vodička gradonačelnica od ministra traži i objašnjenje za zatvaranje vodičke Lučke kapetanije krajem prošle godine, kada je lučki kapetan otišao u mirovinu, a na njegovo mjesto nije primljen novi djelatnik. Tako su Vodice ostale bez educirane i ovlaštene osobe koja bi obavljala dužnosti Kapetanije, navodi gradonačelnica u pismu i ističe da je vodička ispostava po učinku smještena među prvih deset ispostava u Hrvatskoj.

    Područje Grada Vodica, podsjeća gradonačelnica, obuhvaća dvije marine i 99 nautičkih milja, na tom je teritoriju registrirano 2.300 plovila, a u sezoni još 900 stranih plovila. Vodička luka broji 90.000 dolazno-odlaznih putnika, a ispostava vodičke Lučke kapetanije godišnje obavi više od 3.500 upravnih i neupravnih predmeta i kontrolira pomorsko dobro.

    Zbog svih tih argumenata, Gradu Vodicama je teško prihvatiti njezino gašenje, zaključuje gradonačelnica, izražavajući nadu da će takvo biti i mišljenje nadležnog ministarstva.

     

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    U Rogoznici pijan izazvao prometnu, u Šibeniku u...

    Prošlog petka u 09.20 u Rogoznici, dogodila se prometna nesreća u kojoj su sudjelovala dva osobna vozila. Naime, 59-godišnji Šveđanin, upravljajući osobnim automobilom švedskih tablica...

    Policija ovog vikenda uhitila čak četvoricu vozača

    Šibenska policija ovog je vikenda imala pune ruke posla. Već u petak, nešto prije 15 sati u Dubravi kod Šibenika, policajci su zaustavili 39-godišnjaka...

    Radnici u Hrvatskoj imaju najduži radni tjedan u...

    Podaci Europske zaklade za poboljšanje životnih i radnih uvjeta (Eurofound) pokazuju da radnici u Hrvatskoj imaju najduži radni tjedan, a u to ne ulazi...

    Zidari, agenti, prodavači…izdvojili smo deset zanimljivih oglasa za...

    Želite li brzo pronaći posao? Na posao.hr. vas očekuje deset atraktivnih pozicija dostupnih samo za vas ovog tjedna! Smart Group Recruitment d.o.o. traži Help Desk...

    NAJNOVIJE

    U Rogoznici pijan izazvao prometnu, u Šibeniku u prometnoj ozlijeđena žena

    Prošlog petka u 09.20 u Rogoznici, dogodila se prometna nesreća u kojoj su sudjelovala dva osobna vozila. Naime, 59-godišnji Šveđanin, upravljajući osobnim automobilom švedskih tablica...

    Policija ovog vikenda uhitila čak četvoricu vozača

    Šibenska policija ovog je vikenda imala pune ruke posla. Već u petak, nešto prije 15 sati u Dubravi kod Šibenika, policajci su zaustavili 39-godišnjaka...

    Radnici u Hrvatskoj imaju najduži radni tjedan u EU

    Podaci Europske zaklade za poboljšanje životnih i radnih uvjeta (Eurofound) pokazuju da radnici u Hrvatskoj imaju najduži radni tjedan, a u to ne ulazi...

    Zidari, agenti, prodavači…izdvojili smo deset zanimljivih oglasa za posao

    Želite li brzo pronaći posao? Na posao.hr. vas očekuje deset atraktivnih pozicija dostupnih samo za vas ovog tjedna! Smart Group Recruitment d.o.o. traži Help Desk...