Više

    Postavljanje rampe stoji između 200 i 300 tisuća eura

    Opasni pružni prijelazi: najveći broj nesreća dogodio se zbog neopreznosti vozača

     

    Strašna nesreća u kojoj je jučer ujutro na željezničko-cestovnom prijelazu kod Ludbrega poginula mlada žena i dvoje četverogodišnje djece na najtužniji nas je način još jednom upozorila na opasnost koja vreba na takvim mjestima.

    Od ukupno 1498 željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza preko pruga, njih 906 osigurano je samo znakom STOP i Andrijinim križem, a na 592 prijelaza postoje signalno-sigurnosni uređaji. Među njima, 123 je osigurano samo svjetlosno-zvučnom signalizacijom, a njih 469 branicima i polubranicima, prenosi HRT.

    U posljednjih šest godina na željezničko-cestovnim prijelazima poginule su 33 osobe. Najveći broj nesreća dogodio se zbog neopreznosti vozača, među kojima je bilo i onih koji su probijali rampe u spuštanju ili čak one koje su već bile spuštene. Nevjerojatan je podatak da je u posljednjih šest godina zabilježeno 2639 slučajeva lomova branika i polubranika na željezničko-cestovnim prijelazima…

    Postavljanje rampe stoji između 200 i 300 tisuća eura. HŽ ih trenutačno postavlja 50, a da bi ih imali svi prijelazi, potrebno je više od 200 milijuna eura.

    – Mi bi bili zadovoljni kad bi za tri-četiri godine došli do europskog prosjeka od 50 posto, s tim da u velikim gradovima uvijek preporučujemo lokalnoj zajednici da se svi ti ŽCP-ovi gdje je jako intenzivan promet deniveliraju, jer je to jedini način da se izbjegnu nesreće u stopostotnom obliku – kaže Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture.

    Postavljanje branika skupo je pa se to radi malo pomalo.

    – Postoje neka mjesta koja su identificirana kao kritična. Možda nije velika gustoća prometa, ali je bilo puno nesreća pa će, naravno i oni doći na neku listu prioriteta – kaže Mladen Nikšić s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

    Prošle je godine više ljudi poginulo na prijelazima koji su imali sigurnosne uređaje nego na onima bez njih, što jasno govori da, iako ih nedostaje, nema rampe korisnije od kočnice.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Dio Mandaline u utorak, 27. veljače bez struje

    Zbog planiranih radova na elektroenergetskim postrojenjima, osim u slučaju odgode radi više sile, u utorak, 27. veljače bit će obustavljena isporuka električne energije od...

    Po pobjedu u Dugopolje, ako treba i ‘na...

    Nakon uspješne proljetne premijere na Šubićevcu protiv Sesveta, nogometaši Šibenika u subotu traže prve gostujuće bodove u nastavku 1.NL. I to na terenu s...

    Nakon odlaska nekoliko šibenskih poštara, HP ‘hvata korak’...

    Nakon više pritužbi sugrađana da proteklih mjeseci rijetko viđaju poštara i da neke poštanske pošiljke, posebno račune za režije, primaju i nakon isteka roka...

    Šibenka se taman zahuktala, a sada je doživjela...

    Šibenki nikako da svane. Baš kada su zaredali s pobjedama i počeli se pomalo kompletirati - novi peh. Naime, Marko Lukić, koji je na...

    NAJNOVIJE

    Dio Mandaline u utorak, 27. veljače bez struje

    Zbog planiranih radova na elektroenergetskim postrojenjima, osim u slučaju odgode radi više sile, u utorak, 27. veljače bit će obustavljena isporuka električne energije od...

    Po pobjedu u Dugopolje, ako treba i ‘na mišiće’

    Nakon uspješne proljetne premijere na Šubićevcu protiv Sesveta, nogometaši Šibenika u subotu traže prve gostujuće bodove u nastavku 1.NL. I to na terenu s...

    Nakon odlaska nekoliko šibenskih poštara, HP ‘hvata korak’ u dostavi pošiljaka

    Nakon više pritužbi sugrađana da proteklih mjeseci rijetko viđaju poštara i da neke poštanske pošiljke, posebno račune za režije, primaju i nakon isteka roka...

    Šibenka se taman zahuktala, a sada je doživjela novi udarac

    Šibenki nikako da svane. Baš kada su zaredali s pobjedama i počeli se pomalo kompletirati - novi peh. Naime, Marko Lukić, koji je na...