Iako se već nekoliko godina oko toga lome koplja, Hrvatska je prošlog tjedna donijela, pomalo iznenada, mjeru za liberalizaciju tržišta autobusnih usluga u našoj zemlji ukidanjem zabrane kabotaže, piše Poslovni dnevnik.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je u utorak donijelo Obavijest o EU odnosnoj Uredbi kojom se regulira prijevoz putnika u međunarodnom cestovnom prometu po novim pravilima.
Naime, do sada je u Hrvatskoj bilo zabranjeno autobusnim prijevoznicima u međunarodnom prijevozu da kupe i ostavljaju putnike na međudestinacijama u Hrvatskoj.
U Koordinaciji javnolinijskog prijevoza putnika Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) navode da su iznenađeni ovom mjerom te da joj se protive i smatraju je veleizdajom.
Hrvoje Meštrović, predsjednik Koordinacije, kaže da su iznenađeni i zbunjeni ovom promjenom jer da im je još u travnju iz resornog ministarstva potvrđeno da će kabotaža i dalje biti zabranjena, a isto tako upozorava da je nejasno tko je ovu odluku donio i kojim aktom jer se radi o svojevrsnom non-paperu koji je objavljen na stranicama Ministarstva bez ikakvog zaglavlja i potpisa.
Prometni analitičar Željko Marušić ističe da se radi o pozitivnoj stvari koja će dodatno ojačati hrvatski prometni sustav, donijeti benefite putnicima, ali imati i pozitivne efekte na turizam.
– Slobodno i liberalizirano tržište je najbolji korektor svakog sustava. Koliko je liberalizacija, iako moram priznati da ne još potpuna, donijela u segment taksi prijevoza, očekujem da će slično biti i s autobusima. Ne vidim razlog zašto netko ne bi mogao iz Splita putovati za Zagreb ili obrnuto pod povoljnijim uvjetima nego što sad uglavnom važe? Ako u taksi segmentu Uber može mijenjati cijenu nekoliko puta, ovisno o ponudi i potražnji, ne vidim zašto to ne bi važilo i u autobusima te, ako netko želi uštedjeti, da odabere neko neatraktivno vrijeme polaska kad su autobusi prazni, a cijene niske – kaže Marušić.
Dodaje da bi ova liberalizacija trebala imati utjecaja na racionalnije poslovanje i ekologiju – sad na istoj destinaciji moraju često ići duplirane linije jer je država branila kabotažu, a sad će biti značajnih ušteda na uporabi autobusa i potrošnji goriva.
Cijeli tekst možete pročitati OVDJE.