Umjetnik Ivan Marušić Klif u okviru projekta ‘Iluminovizija’ Udruge za interdisciplinarna i interkulturalna istraživanja i sekcije mladih Društva arhitekata Šibenika – Sobe DAŠ, izveo je večeras site-specific instalaciju na zidu pokraj nekadašnjeg kina ‘Šibenik’.
Iluminacijom nekadašnjih kinematografa u Šibeniku u interpretaciji multimedijskog umjetnika Ivana Marušića Klifa reminiscirana su kroz sva četiri godišnja doba aktivan grad, a pritom ne ispuštajući iz vida da je čak i u vrijeme kada se grad velikim koracima širio prema istoku kinofikacija bila svedena na staru jezgru grada.
‘Kao što je nekada kinofikacija pratila industrijalizaciju Šibenika, tako je u zadnja dva desetljeća de-kinofikacija pojava koja ide ruku pod ruku s de-industrijalizacijom. Deindustrijalizirana područja grada ne svjedoče samo o drugačijim razvojnim ideologemima grada, već i danas predstavljaju njegov jedinstveni potencijal. Industrijalizacija je primarno označitelj za bujanje tvorničkih hala i masivnih, te često za okoliš pogubnih, postrojenja, ali politike koje su gradile tvornice gradile su i čitava naselja u kojima su domove dobili brojni radnici i njihove obitelji, od Baldekina preko prvih nebodera u Dalmaciji do Vidika koji ne nose slučajno to lijepo ime, piše u katalogu kustosica Sonja Leboš.
Kino ‘Šibenik’ dio je urbanog kompleksa arhitekta Ivana Vitića, a otvoreno je 29. studenoga 1964. godine kao jedno od najbolje uređenih kina u tadašnjoj državi. Interijer s 550 sjedala uredio je Dinko Vesanović, autor čuvenih stambenih nebodera na Križu.
Ivan Marušić Klif jedan je od najintrigantnijih domaćih multimedijalnih umjetnika koji svoj izričaj bazira na implementaciji tehnologije u umjetničke svrhe. Tijekom posljednjih 20 godina izveo je cijeli niz performansa, multimedijalnih instalacija i improviziranih nastupa. Izuzev dugogodišnjeg rada na području likovne umjetnosti novih medija, Klif je aktivan i kao glazbenik i glazbeni producent te autor glazbe za filmove, performanse, dramske i plesne predstave.