Prvi ovosezonski veliki kruzer ‘Viking Saturn’ pristao uz gat vrulje u Šibeniku. Riječ je 228 metara dugom kruzeru koji plovi pod zastavom Norveške i prvi put je u Šibeniku. Na njemu je 917 putnika uz 465 članova posade. Na putu iz Barcelone prema Veneciji njegovi gosti danas će boraviti u Šibeniku uz pogled na radnike Minigradnje koji pripremaju oplatu i armaturu za lijevanje krovne betonske ploče novog Pomorsko-putničkog terminala.
Inače, u Lučkoj upravi Šibenik na trenutnom popisu najavljenih uplovljavanja je 87 dolazaka brodova na kružnim putovanjima koji bi u Šibenik trebali dovesti oko 35.000 turista. Ove godine ćemo u Šibeniku imati još nekoliko ‘premijernih’ uplovljavanja pa će tako, uz ‘Viking Satutrn’ po prvi put u našu luku uploviti kruzeri Viking Mars, Evrima, World Traveler, Island Princesss i Queen Anne.
Na samom gatu Vrulje, ovih će dana, betoniranjem ploče u novoj vizuri grada biti vidljiva konačna forme buduće zgrade. Bit će to moderni terminal koji će unaprijediti prometnu infrastrukturu, olakšati putovanje i doprinijeti razvoju Šibenika kao turističke destinacije.
Inače, radovi se odvijaju u okviru treće faze projekta ‘Dogradnja gata Vrulje u sklopu pomorsko-putničkog terminala (PPT) u luci Šibenik’ čija ukupna vrijednost iznosi 8.210.384,52 eura, od čega je 54 posto iz Kohezijskog fonda. Taj značajan infrastrukturni projekt, kojim upravlja Lučka uprava Šibenik, donijet će brojne koristi lokalnoj zajednici i turistima.
– Intenzivno radimo kako bi radovi bili gotovi do ugovorenog roka, 24. srpnja ove godine. Lani je kroz šibensku luku prošlo je 193 tisuće putnika, što je velik broj ljudi koji do sada nisu imali adekvatan prostor. Ovim projektom to će se promijeniti – kaže ravnatelj Lučke uprave Šibenik Paško Dželalija.
Naime, pomorsko-putnički terminal će omogućiti putnicima prostor zaštićen od vremenskih neprilika za odlaganje prtljage, kupnju karata, korištenje sanitarnih čvorova, dobivanje informacija o putovanju.
Direktor izvođača radova, tvrtke Minigradnja, Antonio Perica kazao je kako radovi idu po planu i da će biti završeni u ugovorenom roku od 22 mjeseca.
Buduća zgrada pomorsko-putničkog terminala ima tlocrt u obliku trapeza te se sastoji od dva zatvorena dijela i centralnog prostora koji čini otvoreni, natkriveni javni prostor. Svojom geometrijom zgrada na lokaciji odvaja domaći od međunarodnog prometa, odnosno trajektni promet od prometa brodova na kružnim putovanjima.