Zamjenik ministra mora, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić, pomoćnik ministra za pomorstvo kap. Nikola Mendrila i ravnatelj Agencije za obalni linijski pomorski promet Ivo Baldasar održali su danas s predstavnicima šibenskih lokalnih vlasti i otočanima radni sastanak na temu racionalizacije na državnim obalnim linijama. Predstavnici ministarstva izvijestili su kako se, prema prijedlogu Agencija, na šibenskom plovnom području planira uštedjeti 820 tisuća kuna, a posebno je naglašeno kako neće doći do ukidanja niti jedne brodske linije.
LINIJU DO KRAPNJA PREUZIMA GRAD
– Agencija će razmotriti svaku liniju ponaosob kako bi našli optimalno rješenje za otočane i njihovo povezivanje s kopnom – kazao je Antešić. Ravnatelj Agencije za obalni linijski promet Ivo Baldasar medijima je napomenuo kako će se razmotriti svi prijedlozi i sugestije otočana koji su izneseni na današnjem sastanku.
– Šibensko plovno područje je najmanje područje sa četiri linije i jednom linijom (506) koja nikada nije zaživjela. Racionalizacija od 320 tisuća kuna planirana je na smanjenju broja polazaka, dok bi se ostatak od 500 tisuća kuna uštedio na liniji Brodarica – Krapanj na način da ona postane isključivo lokalnog karaktera, odnosno da ju preuzme Grad Šibenik – poručio je Baldasar.
Naime, brodovi koji trenutno plove do otoka Krapnja stari su 60-ak godina te ne ispunjavaju predviđene stroge zakonske uvjete. Na koji će način šibenske gradske vlasti riješiti spomenutu liniju te hoće li imati pola milijuna kuna za subvenciju iste, nije poznato.
– Na današnjem sastanku uočili smo zajedništvo predstavnika Žirja i Kaprija koji su iznijeli kvalitetne sugestije, stoga će se naši prijedlozi redefinirati – navodi ravnatelj. Što se tiče linije 505 koja plovi prema Zlarinu, Prviću i Vodicama, iz Agencije je najavljeno kako se neće dirati.
UVOĐENJE OTOČNIH ISKAZNICA
– To je najvažnija linija za ovaj kraj, ne želim prejudicirati stvari, ali čini mi se da niti nju nećemo dirati. To je svojevrsni krvotok arhipelaga. Brod ‘Tijat’ je 55 godište te se po nalogu Hrvatskog registra brodova treba redefinirati kapacitet, no otočani nisu nikada rekli da su nezadovoljni brodom – istaknuo je Baldasar. Po svemu sudeći, Agencija će od planirane racionalizacije ustrajati samo u slučaju linije Brodarica – Krapanj.
Spomenimo kako je vodička gradonačelnica Branka Juričev Martinčev zatražila je da se linija 506 (Vodice – Prvić Šepurina – Prvić Luka) koja nikada nije zaživjela, ipak ne briše s popisa plovnih linija.
Iz ministarstva je najavljeno i uvođenje reda u korištenje subvencioniranih otočnih karata, budući da su zabilježene brojne malverzacije, na način da će se do iduće turističke sezone izdati jedinstvene otočne iskaznice za stanovnike otoka. S otočnom iskaznicom moći će se kupiti jedna karta u jednom smjeru, a u iduća dva sata više se neće moći kupovati karta u tom smjeru.