Planirate li sami godišnji odmor, mimo velikih agencija i grupnih putovanja, vjerojatno ćete se poprilično namučiti dok dođete do željenih informacija, čiji je sukus samo jedna stvar – gdje najjeftinije odsjesti, nešto pojesti, zabaviti se, kao i gdje možete upoznati domaće ljude. Samostalni strijelci na godišnjim odmorima biraju individualne aranžmane baš zato jer žele bolje upoznati odredište i atrakcije koje ostali sigurno neće vidjeti dok slijede palicu nadobudnog turističkog vodiča koji im pokazuje spomenike i prepričava svima dostupne povijesne činjenice. Lokalnih turističkih agencija raznih profila na šibensko-kninskom području je ukupno 60-ak. Većini je Šibenik samo usputni sadržaj. Mnoge su specijalizirane za Vodice i područje otoka Murtera, Primošten ili zaleđe. No, konkretno šibenskim područjem dosad se nitko nije podrobno bavio. Šibenik je smatran mrtvim gradom, u kojem se ništa ne događa.
TURISTIČKI BLOG
U posljednje dvije godine to se ipak promijenilo, prvenstveno zahvaljujući brojnim festivalima, a potom i nizu malih apartmana i hostela, koji su otvoreni u staroj gradskoj jezgri. Sukladno tome, u upoznavanju sa šibenskim štihom i kulturom života stranim gostima od ove sezone pomaže turistička agencija Kola Fjaka dugogodišnje manekenke Olivere Slavice, a danas turističke poduzetnice. Agenciju specijaliziranu isključivo za šibensko područje s otocima, pokrenula je orijentirajući se prema vlastitim iskustvima s putovanja. Unatoč recesiji, nije oklijevala. Ured je otvorila u stanu u centru grada, a Šibenik je strancima nastojala približiti preko bloga.
– Kada god bismo putovali, tražili smo informaciju više i nastojali upoznati lokalne ljude. Čitali smo redovito strane blogere, koji su detaljno opisivali vlastita iskustva i dojmove. Shvatila sam da upravo to nedostaje Šibeniku i odlučila riskirati – priča Olivera Slavica.
Svoju motivaciju i doživljaje s birokracijom Olivera je detaljno opisala na blogu, kojeg piše na tečnom engleskom jeziku.
– Dok sam se bavila s doslovno 99-tim dokumentom, koji mi je bio potreban za otvaranje turističke agencije, sinulo mi je da ću ubuduće propuštati najbolji dio godine – ljeto u Šibeniku – piše Olivera na svom blogu.
UMJETNIČKI APARTMANI
I dok kontemplira o svom životnom izboru, sve goste polako uvodi u priču o Šibeniku koji se polako, ali sigurno pretvara u festivalsku meku, pripovijeda o ljepotama Krke, Kornata, ali i otoka, koje su detaljnije u svojim postovima predstavili njeni prijatelji, pa tako možemo pročitati sve o iskustvima s Kaprija.
– Kaprije je neotkriveni biser, a o njemu je pisala moja dobra prijateljica Jelena Petković – kaže Olivera.
Na web stranici prezentirala je najbolje, umjetnički uređene apartmane, poput onih Parižanke Aleksandre, koja ima šibenske korijene. Njen studio za dvoje Oh La la smješten je u gradskoj jezgri i uređen u romantičnom stilu. U blizini su apartmani Art slikarice Mire Schwyter, kao i apartmani Lola slikarice Lane Martinović Čala. Po stilu i standardu konkuriraju im penthouse Happy house, apartmani The View i The Balcony. Profinjeni i luksuzni stil zajednički im je nazivnik, a cijene po osobi variraju od 20 do 50 eura za noć. Kola fjaka promovira šibenske ugostitelje – od svjetski nagrađivanog restorana i vinoteke Pelegrini, Gradske vijećnice i Gradske straže, do restorana No.4, Uzorite, Šešule i poznate Marende.
– Šibenska Marenda je tradicionalno okupljalište Šibenčana, no gosti dosad nisu bili u punom smislu upoznati s njom – kaže Olivera.
Kola Fjaka informira turiste o prosječnim cijenama, aktivnostima, ali i visinama napojnice, jeftinijem mobitelu, dakle svemu što gostu može zatrebati na odmoru, a sve kako bi se osjetio – dobrodošlim.