Prije uvođenja eura građani su se najviše bojali poskupljenja. Hrvatska je tri dana dio eurozone, a do poskupljenja je uistinu i došlo. Društvene mreže pune su raznih primjera brojnih poskupljenja nakon uvođenja eura, bilo da se radi o trgovinama, uslugama poput frizerskih salona ili naplati parkiranja, piše Index.
Većini je pritužbi zajedničko da je došlo do zaokruživanja na okrugli broj eura. Primjerice, ako je nešto koštalo 13 kuna, moguće je da je netko ‘zaokružio’ na dva eura, što je nezanemarivo poskupljenje.
U Ministarstvu gospodarstva danas je održan sastanak predstavnika trgovačkih lanaca i ministra Davora Filipovića. Tema sastanka bilo je podizanje cijena nakon uvođenja eura. Sastanak nije trajao dugo, a predstavnici trgovačkih lanaca otišli su bez riječi.
Ministar Davor Filipović obratio se novinarima nakon sastanka te je žestoko napao trgovačke lance. Kazao je da neopravdano podižu cijene te da pokušavaju prevariti građane.
– Razgovarali smo s predstavnicima trgovačkih lanaca o stalnom rastu cijena hrane i pića te konverziji kune u euro. Naime, inflacija je 13.5 posto. Kad pogledate tu strukturu, na nju najviše utječe porast cijena koji se odnosi na hranu i bezalkoholna pića – rekao je Filipović.
“Trgovački lanci iz mjeseca u mjesec dižu cijene. I sad, u ovoj situaciji s eurom, dižu cijene i pokušavaju varati građane. To im neće proći”, rekao je.
Na koja se poskupljenja ljudi najviše žale?
Pitali smo jučer predsjednicu Udruge za zaštitu potrošača Anu Knežević kakve su njezine informacije o zaokruživanju cijena i posljedičnim poskupljenjima.
– Imamo informacije s terena, ljudi se javljaju i žale. Najviša su poskupljenja kave, kava najčešće poskupljuje. Dobili smo dojavu da je na jednom mjestu kava skuplja za dvije kune zbog tog zaokruživanja cijena – rekla je za Index Knežević.
Cijeli tekst pročitajte OVDJE.