Avionske nesreće su prilično rijetke u današnje doba. Putovanje nebom nikada nije bilo sigurnije. Upravo zato, kad se neka nesreća dogodi, ona danima dominira medijima – piše Index.
Malo koja nesreća, ne samo u hrvatskim nego i u svjetskim razmjerima, može se usporediti sa sudarom dvaju aviona u kojem je poginulo 176 osoba. Baš na današnji dan 1976. godine u 11:14 iznad Vrbovca na visini od oko 10.000 metara sudarili su se zrakoplovi Douglas DC-9 tvrtke Inex-Adria Aviopromet i Hawker Siddeley Trident 3B British Airwaysa. Poginulo je ukupno 176 osoba – 162 putnika i 14 članova posade iz oba zrakoplova.
Zrakoplov British Airwaysa na letu 476 poletio je s londonskog aerodroma Heathrow i bio je na putu prema aerodromu Ataturk u Istanbulu. U njemu su se nalazila 54 putnika i devet članova posade. Zrakoplov Inex-Adria Avioprometa na letu 550 bio je na putu iz Splita prema zračnoj luci Koeln-Bonn, u tadašnjoj Zapadnoj Njemačkoj. U tom se zrakoplovu nalazilo 108 putnika i pet članova posade. Zrakoplovima su upravljali iskusni piloti, za kojima je bilo više od 10.000 sati letenja.
Krivac za nesreću bila je kontrola zračnog prometa u Zagrebu. Jugoslavija je u to doba bila među nesvrstanim zemljama, više-manje u dobrim odnosima i s Istokom i sa Zapadom. Jedna od posljedica toga, ali i činjenice da se Jugoslavija nalazi na strateškom mjestu, bio je gust promet na nebu. No, tehnologija kojom su se koristili djelatnici kontrole zračnog prometa bila je stara i nedovoljno dobra. Osim toga, tih je godina kronično nedostajalo stručnih ljudi koji bi mogli obavljati ovaj zamršeni posao.
Naposljetku je došlo do toga da su iz zračne kontrole kasno javili jednom od aviona da se ne podiže. Da je informacija kontrole leta do aviona došla par sekundi ranije, nesreća bi vjerojatno bila izbjegnuta.
Cijeli članak pročitajte OVDJE.