Grad Šibenik izrađuje dokumentaciju za Prometno-logistički centar javnog autobusnog gradskog prijevoza u gospodarskoj zoni Podi. Prvi korak, programsko idejno rješenje centra, odrađeno je u suradnji s arhitektonskim uredom G.D.-Arh. čiji je direktor Dario Gabrić, redoviti profesor Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu, a koji je radio na projektu nove baze javnog autobusnog prijevoznika ‘Promet Split’ u bivšoj vojarni Dračevac. Sad je s istim izrađivačem odrađen i idejni projekt te je u tijeku postupak ishodovanja lokacijske dozvole.
– Izradili smo programsko idejno rješenje prometno-logističkog centra koji obuhvaća sve bitne tekstualne i grafičke priloge potrebne za jasno definiranje svih prostorno-funkcionalnih elemenata novog autobusnog kompleksa na Podima, od opisa i prikaza urbanističkog, prometnog i arhitektonskog rješenja, uključivo 3D prikaze i nacrte, opis strukture i prostornih dispozicija funkcija i sadržaja, da bi smo sada na osnovu njega izradili idejni projekt. U dokumentaciju smo uključili faznosti izgradnje i sustave obnovljivih izvora energije. U međuvremenu smo trebali isprojektirati novu pristupnu cestu tog dijela poslovne zone – kazao je zamjenik šibenskog gradonačelnika Danijel Mileta.
Na ukupnoj površini od 35.650 četvornih metara unutar poslovne zone Podi u prvoj etapi izgradnje predvidio se prostor za parkiranje i smještaj 50-ak autobusa javnog gradskog prijevoza i parking za osobna vozila. Zatim punionice za diesel gorivo i za struju, adekvatnog kapaciteta i režima rada za potpuno zadovoljenje potreba navedenog broja autobusa, praonica kojoj mogu pristupiti i drugi autobusi, poput turističkih, stanica za tehnički pregled, odnosno kontrolu tehničke ispravnosti vozila, prostori za sve faze servisa vozila i održavanja vozila. Tu je još uredski prostor, solarna elektrana ili drugi izvori obnovljive energije koji će u potpunosti pokriti potrebe kompleksa za električnom energijom. Za daljnje etapa izgradnje rezervirao se dodatni parking za turističke autobuse s potrebitom logistikom, te pojačani kapaciteti i drugi prostori i sadržaji potrebni za normalno, efikasno i racionalno korištenje i rad centra bude li se Gradski parking, koji će upravljati tim prostorom, širio.
– Ovo su konkretni koraci k izgradnji suvremenog centra šibenskog javnog gradskog prometa koji bi bio u vlasništvu Grada, ujedno i koraci unaprjeđenja kvalitete autobusnog prijevoza na administrativnom području Šibenika. Novi europski natječaji za bespovratna sredstva predvidjeli su sufinanciranje izgradnje ovakvih centara, te smo preko Integriranih teritorijalnih ulaganja Ministarstva regionalnog razvoja i europskih fondova uspjeli osvojiti ukupno 22 milijuna eura, ali se pripremamo i za kupnju električnih autobusa preko europskog natječaja Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. U tu svrhu smo nedavno izradili Idejno rješenje elektrifikacije javnog gradskog autobusnog prijevoza. Prvih modernih 11 niskopodnih 12-metarskih autobusa smo nabavili i pokazali su se kao pun pogodak. Put je dug, nije jeftin, ali smo, kao što vidite, dobrano njime zakoračili. Nakon skorog ishodovanja lokacijske dozvole za prometno-logistički centar dozvole krenut ćemo odmah u javni natječaj za izrađivače glavnog i izvedbenog projekta, za što imamo osigurana financijska sredstva – rezimirao je Mileta.