Predstavnici žitelja Kaprija, kojih je četrdesetak došlo prosvjedovati pred zgradu gradske uprave u Šibeniku, dok je dobar dio ostao u Kapriju kako bi opet spriječili pristajanje trajekta na novom trajektnom pristaništu, načelno su se dogovorili s gradonačelnikom Burićem oko budućih koraka u rješavanju problema koji je nastao premještanjem svih brodskih linija sa starog mula na novo pristanište.
Kako nam je kazao organizator prosvjeda Antonijo Olivari, prosvjed je organiziran isključivo kao podrška starijem stanovništvu Kaprija koji nisu dobili sigurnu prometnicu do novog pristaništa.
-Ova prometnica to nije. To je put rađen prije 55 godina i po život je opasani već dobrano potkopan od utjecaja mora i valova. Već su bila dva urušavanja pod kamionom i bagerom. Ostajemo i pri zahtjevu da katamaran bude dostupniji, odnosno da pristaje i dalje na staroj rivi jer je i po ljetnim žegama i zimskoj hladnoći trajektno pristanište predaleko. Po ovom putu nitko nije spreman preuzeti odgovornost da preveze bilo koga jer put je opasan kazao je Olivari.
Gradonačelnik Željko Burić naglasio je kako Kaprijani i Kaprijanke nemaju problem s Gradom Šibenikom i kako će Grad poštivati njihove želje, ali u propisanoj demokratskoj proceduri.
– Tema nam je bio način pristajanja brodova na novo trajektno pristanište, uvažavajući činjenicu da postoji i staro pristanište u centru mjesta. Zaključili smo da će Grad Šibenik, ovisno o svojoj ingerenciji, riješiti sve potencijalne probleme, uključujući adekvatnu prometnu povezanost, nakon postignutog dogovora i donesene odluke od strane Županijske lučke uprave. Kada od njih dobijemo službeno način prometovanja u bilo kojoj od mogućih varijanti, a moguće je da brzobrodska pruga pristaje na staro pristanište, da nov trajektno pristanište bude operativna tehnička obala. Sve što nakon takve odluke treba riješiti, a da taj sustav funkcionira na zadovoljstvo svih Kaprijana, to će Grad Šibenik i napraviti – kazao je Burić.
Grad prihvaća obvezu osiguranja adekvatnog prometnog rješenja, a koje će potpisati oni koji su za takve poslove educirani.
– Grad Šibenik neće napraviti ni jedan potez koji stvara probleme našim sugrađanima na Kapriju, ali u funkcioniranju lokalne samouprave postoji zakonitost. U prvom redu je donošenje odluka i jasno iznošenje stavova od strane Mjesnog odbora Kaprije. Mi se nećemo uplitati u način funkcioniranja predstavnika Mjesnog odbora i ostalih mještana na Kapriju. To prepuštamo njima. U suradnji s Tajništvom Grada Šibenika će se preispitati način funkcioniranja Mjesnog odbora i donošenja odluka, odnosno kroz aktiviranje Zbora mještana i definiranje jasnih stavova. Ono što mještani definiraju to će biti obveza Grada Šibenika.
Predstavnici Kaprijana su potvrdili takav dogovor te dodali kako su od Grada zatražili da im pomogne u otvaranju vrata institucija kojima se moraju obratiti, a to su Županijska lučka uprava i Šibensko-kninska županija. Tvrde i kako se 90 posto Kaprijana protivi pristajanju trajekta na novom pristaništu jer smatraju da pristupni put nije dovoljan za normalno prometovanje i mimoilaženje.
Na Kaprijanima je sada da se dogovore i od Županijske lučke uprave isposluju raspored pristajanja brodova, bilo na starom ili na novom pristaništu. Kažu i kako nisu protiv trajektnog pristanište jer je ono sada činjenica i može biti operativna obala. Mišljenja su da još ima vremena i prostora da se stvari poprave na korist Kaprijana i to kvalitetnom adaptacijom postojećeg puta kako bi postao siguran za sve koji ga koriste. Tu bi obavezu tada preuzeo Grad Šibenik. Kaprijani napominju kako ne traže ništa što već nije u praksi primijenjeno i na nekim drugim otocima na kojima su brzobrodske linije ostale na starim gatovima, a samo trajektne premještene na nova pristaništa.
Kaprijani su odlučni i nastavit će priječiti pristajanje trajekta na novom gatu, ne do obećanja, nego do službene odluke Županijske lučke uprave da brza brodska pruga ostaje na staroj rivi. Na struci je da kaže kako će se i koliko koristiti novo trajektno pristanište, suglasne su obje strane i postoji spremnost mještana da za rekonstrukciju prometnice ustupe i svoje muliće.
– Ako u Županijskoj lučkoj upravi tvrde da su s poslom gotovi i da više nemaju ništa s tim projektom, a teoretski to ima Grad, onda Grad donosi odluku da će brod pristajati tamo gdje Kaprijani žele – zaključio je Željko Burić.