Ukidanje brzobrodske linije i reduciranje trajektne linije prema Žirju i Kapriju kao i smanjenje kapaciteta putnika na trajektnoj liniji prema Zlarinu i Prviću donijet će krah gospodarstva i života na šibenskim otocima, poručili su s današnje konferencije za novinare predstavnici HDZ-a osvrćući se na novi prijedlog Agencije za obalni linijski pomorski promet koja namjerava štedjeti nauštrb otoka šibenskog arhipelaga.
NA OTOKE NASELITI MUFLONE?!
– Strategija nove vlasti vezana za otoke očito nije revitalizacija života na njima već njihovo raseljavanje. Na kraju ćemo sve žitelje s otoka smjestiti u Šibenik, a na otoke ćemo naseliti muflone i ovce – poručio je HDZ-ov Željko Dulibić.
Prema prijedlogu Agencije koji je na adresu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture stigao krajem srpnja, od pet brodskih linija na području Šibensko-kninske županije planiraju se potpuno ukinuti dvije, brzobrodska 9502 za Kaprije i Žirje, dok bi se potpuno brisala linija 506 Vodice-Prvić koja, doduše, nikada nije niti zaživjela. Trajektne linija 532 do Žirja i Kaprija bi se prepolovila, dok bi trajekt ‘Tijat’ koji Šibenik i Vodice povezuje sa Zlarinom i Prvićem izvan sezone, umjesto 300 putnika, trebao prevoziti tek njih stotinjak. Predloženo je ukidanje subvencija u iznosu od 500 tisuća kuna za liniju 501 na relaciji Brodarica-Krapanj pa nije jasno kako će ista uopće opstati.
OGORČENI ŽIRJANI I ZLARINJANI
– Predloženo je da u predsezoni i posezoni trajekt za Žirje i Kaprije umjesto 14 puta tjedno vozi sedam puta kako bi država uštedjela 320 tisuća kuna. Mi se s tim ne slažemo jer će to dotući ovo malo gospodarstva na najudaljenijim šibenskim otocima – poručio je predsjednik MO Žirje Anton Dobra. Ogorčeni su i što se ukida brza pruga s kojom se dosada do Žirja stizalo za 55, a Kaprija za 35 minuta pa je otočani s pravom nazivaju ‘žilom kucavicom’.
– Mi smo se za tu brzobrodsku liniju izborili prije nekoliko godina, a očito da se njezinim pretvaranjem u klasičnu brodsku liniju nastoji nekome pogodovati. Na natječaju je najbolju ponudu imao brod ‘Melita’, a pretvaranjem spomenute liniju u klasičnu jasno je da se ide na ruku sadašnjem koncesionaru s brodom ‘Plavi val’ – ističe Dobra.
APEL PREMA MINISTARSTVU
Nezadovoljstvo nije krio niti predsjednik MO Zlarin Vladimir Buneta kojem nije jasno kako država planira uštedjeti smanjenjem kapaciteta putnika na trajektnoj liniji za Zlarin i Prvić.
– Imamo učenike koji redovito idu u školu u Šibenik, liječnika koji dolazi u ambulantu na Zlarinu, a nejasno je i kako će se na brod s kapacitetom od 100 putnika vršiti opskrba otoka – zapitao se Buneta.
Zbog ogromnog nezadovoljstva otočana, šibensko-kninski župan Goran Pauk 10. kolovoza od Ministarstva pomorstva zatražio je žuran sastanak kako bi se raspravilo o spomenutim prijedlozima i iznašlo kvalitetno rješenje. Konkretan odgovor Ministarstva kada će se sastanak održati još nije stigao…