Turistima najzanimljivija kulturna znamenitost u Šibeniku je velebna katedrala sv. Jakova. Odmah iza nje, prema riječima direktora Turističke zajednice grada Šibenika, Dina Karađole nalaze se tvrđava sv. Mihovila i gradsko groblje sv. Ane. No, to je samo pretpostavka jer službenih podataka koji su to znamenitosti koje turisti u Šibeniku najčešće posjećuju – nema, niti su ikad prije rađeni. Objediti sve podatke o broju posjetitelja koji u određenom periodu posjete npr. katedralu, pojedinu crkvu, groblje, muzej, manje ili veće izložbene prostore, pa i spomenike bilo bi korisno za turističke djelatnike i ine jer bi, ako ništa, znali što mogu očekivati iduće turističke sezone, te shodno tomu mogli bi bolje posložiti prioritete kad je u pitanju obnova, restauracija samih objekata ili prateće usluge, negoli je to slučaj danas.
INAČE PROVEDIVO, ALI U ŠIBENIKU IPAK TEŽE
Sličnog je mišljenja i direktor Turističke zajednice Šibensko – kninske županije, Šime Vlašić.
– Znamo koliko je gostiju posjetilo Nacionalni park Krka, ali ne i koliko je posjetitelja vidjelo katedralu sv. Jakova. Bilo bi lijepo vidjeti sve te podatke o najposjećenijim lokacijama na jednom mjestu. Tim više što neprestano govorimo o važnosti kulturno – povijesne baštine. Međutim, tih podataka nemamo – priznao je Vlašić, dodajući da bi takvu studiju trebala provesti Turistička zajednica grada Šibenika. Direktor gradskog TZ-a, Dino Karađole načelno se s tim slaže, no priznaje kako realizacija istog nije jednostavna.
– Svakako se slažem da bi trebalo provesti takvo istraživanje, ali to je teže učiniti u mjestu s kulturnim institucijama koje ne prodaju ulaznice, stoga možemo samo pretpostaviti koji su to najposjećeniji kulturni objekti u Šibeniku – odgovara Karađole, dodajući kako su ankete, monitoring ili analize takve vrste inače provedive, no teže ih je provesti kad u gradu postoje tek četiri institucije koje naplaćuju ulaz, a to su katedrala sv. Jakova, tvrđava sv. Mihovila, crkveni muzeji sv. Luca i sv. Barbara. Imajući na umu da europske destinacije, koje ciljano razvijaju kulturni turizam, itekako znaju naplatiti postojeću kulturno – povijesnu baštinu, koja privlači turiste sa svih strana svijeta, a gradski oci od Šibenika namjeravaju učiniti top kulturnu destinaciju, možda bi se trebalo požuriti s konačnim otvaranjem stalnog postava Muzeja grada Šibenika, obnovom ne jedne nego svih tvrđava u gradu, ali i konačnim uklanjanjem skela s velikog broja šibenskih crkvi, te na ulaz svake spomenute znamenitosti staviti cijenu koja će biti simbolična, a ne ona koja će ‘opeljušiti’ i odbiti gosta. Ima i onih kojima ideja o službenom popisu turistima najzanimljivijih znamenitosti u Krešimirovom gradu nije ‘baš nešto’. Predsjednica Udruge turističkih vodiča Mihovil iz Šibenika, Marina Garma smatra da takav popis njoj i njenim kolegama ne bi bio od osobite važnosti.
– Šibenik je mali grad i s grupom obiđemo sve od katedrale do crkve sv. Ivana. Nema se tu nešto puno za vidjeti – tvrdi Garma, dodajući kako je zanemarena ostala tvrđava sv. Mihovila, dok je katedrala zasigurno najposjećeniji objekt, a u kojoj mjeri, kaže, trebalo bi pitati biskupa da da broj prodanih ulaznica.
– Takav popis nama ne bi ništa značio. Nema smisla jer ovo nije New York da se turiste upućuje po kvartovima. U Šibeniku sve stignu vidjeti – poručuje Garma.
STATISTIKA POSTOJI S RAZLOGOM
Ipak, bilo bi lijepo (ili bi barem pokazalo da nam je stalo do onog što imamo) da svaki od stanovnika grada bogate kulturno – povijesne baštine u ponoć i podne zna koje su to točno znamenitosti najprivlačnije oku naših turista, a ne da se vodimo vlastitim procjenama. Statistika postoji s razlogom, a da bi od svega nešto moglo biti, tješi nas Karađole.
– Moramo sjesti i porazgovarati da se to i napravi. Međutim, riječ je o procesu koji traje. To se treba učiniti preko ljeta i do kraja godine bismo trebali znati što ćemo s tim. Svakako nisam protiv inicijative – zaključuje direktor gradskog TZ-a, dok Vlašić navodi kako grupe turista gleda svakog dana sa svog uredskog prozora, no ne zna što im se točno najviše sviđa. Možda je vrijeme da svi saznamo – službeno. (sk)
Statistika među turističkim vodičima
Da je turističkim vodičima, članovima udruge Mihovil stalo do statistike i konačnog broja turista, dokazuje interni dogovor da svaki vodič zna točan broj turista u svakoj od grupa koju će voditi tijekom turističke sezone.
– Ove smo se godine dogovorili, zbog statistike, da vodimo računa o broju turista u skupini, pa će zbroj gostiju iz svake grupe dati barem prosjećan broj turista koje smo proveli kroz grad ove sezone – objašnjava Marina Garma, čelni čovjek turističkih vodiča u sklopu udruge Mihovil.