Više

    Popis donatora: HDZ skupio 2,47 milijuna, župan Pauk uplatio 29 tisuća kuna

     

    HDZ-ova Domoljubna koalicija u ponedjeljak je objavila izvješća iz kojih proizlazi da su u kampanji do sad prikupili gotovo 2,5 milijuna kuna donacija, a potrošili nešto manje od 3,9 milijuna kuna, a na činjenicu da im je glavni oponent, SDP-ova koalicija Hrvatska raste na kampanju već potrošila 10 milijuna kuna odgovaraju – svatko troši onoliko koliko ima.

    “Danas smo objavili izvješće, koje smo Državnom izbornom povjerenstvu predali u zakonskom roku. Prikupili smo 2 milijuna i 477 tisuća kuna donacija, a imali smo trošak po svim izbornim jedinicama 3 milijuna i 880 tisuća kuna”, rekla je novinarima direktorica HDZ-ove kampanje Josipa Rimac.

    Naglasila je kako su donacije uglavnom prikupljene kroz donatorske večere te, a očekuje da će HDZ do kraja kampanje na taj način prikupiti još novca, budući da skupovi u Splitu i Zadru tek slijede.

    U SDP-u, čija je koalicija prijavila troškove veće od 10 milijuna kuna, a ukupne donacije od tek 32. 600 kuna, kažu kako ne žele ljude vući za rukav i prisiljavati na donacije. “Mi smo bili uvijek transparentni i uvijek smo prikazivali sve što smo dobivali. Donacija je bilo koliko je bilo. Ne organiziramo večere, ne organiziramo donacije, ne vučemo ljude za rukav, tko nam donira, dobro donira. Ne želimo ljude prisiljavati da daju donacije, a večera je ipak jedan oblik prisile”, rekao je novinarima član Predsjedništva SDP-a i ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić.

    “Troškovi kampanje su vrlo jasno i transparentno objavljeni, tu je SDP uvijek pokazivao transparentnost, da se zna točno koliko je donacija i na što smo potrošili sredstva”, naglasio je.

    Tvrdnje da HDZ donatore “vuče za rukav” Rimac nije željela komentirati. “Ne želim komentirati buduću oporbu, samo mogu reći da je to naš način i stil komunikacije s našim biračkim tijelom i simpatizerima, što se pokazalo itekako uspješno”, rekla je.

    Sudionici parlamentarnih izbora bili su dužni do subote, 31. listopada DIP-u dostaviti izvješća o donacijama koje su primili za financiranje izborne promidžbe i o troškovima promidžbe. Najkasnije do ponoći 2. studenoga ta izvješća moraju učiniti dostupnim javnosti, dakle objaviti ih na svojim web stranicama ili u dnevnom tisku.

    Donacije, pak, mogu prikupljati do završetka izborne promidžbe, dakle do ponoći, 6. studenoga, a cjelovita izvješća o financiranju kampanje za parlamentrane izbore, dužni su podnijeti 30 dana nakon održanih izbora, zaključno do 8. prosinca.

    Tko je sve donirao?

    HDZ je dosad od 432 donatora prikupio ukupno 2,478 milijuna kuna, a trošak po svim izbornim jedinicama u razdoblju od 12. do 30. listopada bio je 3,880 milijuna kuna, od čega je na oglašavanje utrošeno 1,470 milijuna kuna. Stoji to u izvješću o primljenim donacijama za financiranje izborne promidžbe te u izvješću o troškovima izborne promidžbe za sve izborne jedinice koje je HDZ u ponedjeljak objavio na stranici Domoljubna.hr, javlja Jutarnji.

    Prema podacima iz izvješća, HDZ-u je dosad najviše uplatila tvrtka Scorpion nekretnine – 100 tisuća kuna, a prema podacima iz sudskog registra, riječ je o tvrtki u vlasništvu Milana Šećkovića, inače bivšeg vlasnika licence za Miss Hrvatske, u javnosti poznatog po skandalu da se Lejli Šehović oduzme titula Miss Hrvatske.

    Po 50 tisuća kuna HDZ-u su uplatili, primjerice, Crvena luka iz Biograda na Moru, Agropromet d.o.o., Oštra stina d.o.o. iz Zagreba, potom Sanac d.o.o. iz Zagreba, a 40 tisuća kuna je uplatio Inmel d.o.o. Stranci je 30 tisuća kuna uplatio HDZ-ovac Željko Reiner, prvi na listi u 1. izbornoj jedinici, a po 30 tisuća kuna su stranci uplatili i Maria Reiner te Eugenija Tedeschi-Reiner, obje na istoj adresi u Zagrebu.

    Istu svotu uplatio je i Darko Koren iz Križevaca, Kreditna unija Marjan iz Splita, Veterinarska stanica d.d. iz Varaždina, te tvrtka Bat iz Čakovca kojoj je vlasnik Zlatko Đurkin, bivši rizničar Županijske organizacije HDZ-a Međimurje. I župan Goran Pauk uplatio je stranci 29 tisuća kuna.

    Iz financijskog izvješća o utrošenim sredstvima za izbornu promidžbu vidljivo je da je HDZ najviše novca, ukupno 648.900,90 kuna, utrošio u 3. izbornoj jedinici. A potom u 2. izbornoj jedinici, 640.622,78 kuna. U 3. izbornoj jedinici najviše novca za izbornu promidžbu HDZ je uplatio tvrtki Mediaritam iz Krapine. Ukupno 139.875,00 kuna. To je ujedno najviši pojedinačni iznos koji je HDZ uplatio nekoj tvrtki za promidžbu u svim izbornim jedinicama.

    izvor: slobodna dalmacija

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    FOTO Mladi iz šibenske biskupije družili se u...

    Ovogodišnji susret mladih Šibenske biskupije održan je 27. travnja u prostorijama Katoličke osnovne škole, i to kao priprava za predstojeći Susret hrvatske katoličke mladeži...

    Tuga s juga: Kakva sezona, takav i kraj...

    Šibenka je odigrala svoju posljednju utakmicu u sezoni. A završila ju je, rekli bismo očekivano, 86:75 porazom na jugu Hrvatske od Dubrovnika, koji je...

    Tjedan pred nama donosi bogat program u šibenskom...

    U tjednu pred nama u kazalištu pogledajte gostujuću predstavu 'Privatni životi' a početkom svibnja poslušajte Opéru français – novi glazbeni projekt Nere Gojanović i...

    ‘Uhvatite’ dizajnersku haljinu na aukciji jer sva sredstva...

    Izbor za Najljepšu Mamu Hrvatske i ove godine ima humanitarni karakter. Naime, u finalu koje se održava u Šibeniku 4. svibnja, će biti održana...

    NAJNOVIJE

    FOTO Mladi iz šibenske biskupije družili se u prostorima Katoličke osnovne škole

    Ovogodišnji susret mladih Šibenske biskupije održan je 27. travnja u prostorijama Katoličke osnovne škole, i to kao priprava za predstojeći Susret hrvatske katoličke mladeži...

    Tuga s juga: Kakva sezona, takav i kraj za Šibenku

    Šibenka je odigrala svoju posljednju utakmicu u sezoni. A završila ju je, rekli bismo očekivano, 86:75 porazom na jugu Hrvatske od Dubrovnika, koji je...

    Tjedan pred nama donosi bogat program u šibenskom kazalištu

    U tjednu pred nama u kazalištu pogledajte gostujuću predstavu 'Privatni životi' a početkom svibnja poslušajte Opéru français – novi glazbeni projekt Nere Gojanović i...

    ‘Uhvatite’ dizajnersku haljinu na aukciji jer sva sredstva idu za divnu svrhu

    Izbor za Najljepšu Mamu Hrvatske i ove godine ima humanitarni karakter. Naime, u finalu koje se održava u Šibeniku 4. svibnja, će biti održana...