U Lučkoj upravi Šibenik planiraju do kraja godine početi radove izgradnje zgrade terminala na gatu Vrulje i budu li radovi tekli prema planu putnički terminal bit će završen do travnja 2019. godine. Izgradnja terminala druga je faza uređenja i modernizacije gata Vrulje, a logičan je i nužan korak za luku međunarodnog značaja koja planira povećanje međunarodnog putničkog prometa na 50 do 70 tisuća putnika godišnje, dok u lokalnom prometu već sada ima skoro 300 tisuća putnika u odlasku i dolasku.
– Mi smo izgradili infrastrukturu, ali bez suprastrukture imamo jednu ledinu, odnosno jedno veliko parkiralište. Parkirališta su potrebna, ali to moramo rješavati na druge načine. Zgrada terminala je prioritet i mogu reći da ćemo vjerojatno do kraja godine početi s izgradnjom zgrade na gatu Vrulje. Jedan dio sredstava osiguran je u državnom proračunu, preko nadležnog ministarstva, a drugi dio je iz kredita EBRD-a, odnosno sredstva koja nisu potrošena za infrastrukturu. Gradit ćemo terminal u skladu s realnim potrebama i financijskim mogućnostima na oko 2.600 četvornih metara. Prema našim planovima, krenemo li krajem godine, zgrada bi mogla biti gotova u prvom kvartalu 2019. godine, najavio je Marijan Petković, ravnatelj Lučke uprave Šibenik.
U novoj zgradi Lučkog terminala na gatu Vrulje prostore bi dobila Lučka kapetanija, Lučka uprava, prodaja putnih karata i čekaonica za putnike na lokalnim brodskim i trajektnim linijama te operateri u pomorskom prijevozu.
– Kao luka međunarodnog značaja, Šibenik terminalom mora osigurati veliki dio prostora za prihvat putnika iz drugih zemalja. To će zahtijevati posebnu kontrolu ulaza i izlaza, odnosno udovoljavanje shengenskim propisima na način kako to postoji u aerodromskim zgradama, kaže Petković.
Izgradnja terminala na gatu Vrulje nužna je za prijem, kako međunarodnih putnika tako i za usluge lokalnom prometu prema šibenskim otocima. Ipak, samo izgradnjom terminala Šibenik neće postati primamljiviji kao polazna luka kruzera, pojašnjava Petković.
– Neki su drugi kriteriji za luke tipa ‘home port’. Osim što morate imati blizinu aerodroma potrebna je velika infrastruktura, povezanost, šatl-busevi, povezanost s međunarodnim aerodromima, opskrba brodova. ‘Home port’ je ogromna industrija i tu Dubrovnik pokušava naći svoje mjesto s brodovima od tisuću i pol do dvije tisuće putnika, a riječ je o luci sa skoro milijun putnika godišnje. Mi možemo biti sretni dođemo li u sljedećim godinama do brojke između 50 tisuća i 70 tisuća putnika i da Šibenik bude prepoznat kao kruzer destinacija, kazao je Petković.