Uz potporu Ministarstva regionalnog razvoja, EU fondova i mladih, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Agencije za odgoj i obrazovanje te partnera iz Europe, u Trokutu su od 21. siječnja do 23. siječnja održani trodnevni bilateralni sastanci.
Grad Šibenik je prepoznat kao STEM zajednica, a zajedno s centrom Trokut čini regionalni znanstveni centar. Ovo je potvrda dugoročne strategije Grada Šibenika u implementaciji i provođenju STEM-a na svim razinama obrazovanja – od vrtićke do akademske dobi.
Prisutnima se obratio gradonačelnik Šibenika Željko Burić.
Gradonačelnik je u svom izlaganju istaknuo najvažnije čimbenike u razvoju STEM zajednice grada Šibenika i kako gradska vlast potiče znanstvenu zajednicu od najranije dobi do implementacije u već postojeće sustave te posebno istaknuo Centar Trokut kao dio pozitivne priče o razvoju STEM-a na ovim prostorima.
Uz kulturu, turizam i poduzetništvo Šibenik postaje prepoznatljiv po razvoju STEM obrazovanja mladih.
Goste iz različitih zemalja svijeta koji su uključeni u projekt RaSTEM (https://www.trokut.eu/rastem ) uvodnim govorom pozdravila je direktorica Centra za nove tehnologije i regionalnog znanstvenog centra Trokut, Diana Mudrinić.
Cilj i svrha znanstvenih centara u Hrvatskoj, ali i ostalim zemljama Europe je poticanje i razvoj znanosti kroz igru i zabavu od najranije, vrtićke dobi, preko inovativnih modela učenja, zabavnih edukacija koji na praktičnim primjerima učenicima približavaju znanost. Djeci u školskom sustavu učenje znanstvenih predmeta isključivo iz udžbenika stvara opterećenje, stoga je bitno da im se znanost približi i na drugačiji, opušteniji i praktičniji način.
Projekt Regionalni znanstveni centar RaSTEM financiran je iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora za razdoblje od 2014. – 2021. godine iz programa „Lokalni razvoj i siromaštvo.“
Cilj bilateralnih sastanaka je na nacionalnoj razini pokrenuti inicijativu između razvojnih centara za dodatno poticanje STEM -a na svim razinama obrazovanja te razmjena iskustava u već primijenjenim modelima edukacije. Konačan cilj, nakon osposobljavanja učitelja za implementaciju znanja je uspostava Regionalnog znanstvenog centra „RaSTEM.“ U Šibeniku je to Centar za nove tehnologije Trokut.
Tema prvog dana sastanka je bila: „RZC – ovi u lokalnom kontekstu: Odnos RZC -ova s njihovim osnivačima i doprinos RZC – ova STEM obrazovanju u lokalnim i regionalnim školama.“
Temu je otvorila direktorica Centra Trokut, Diana Mudrinić, izlažući projekt RASTEM i što znači projekt kao takav u razvoju potencijala STEM -a i kako se provodi u Trokutu.
Olgica Martinis iz Agencije za odgoj i obrazovanje predstavila je rezultate Izvješća i obećala daljnju potporu u radu znanstvenih centara.
U nastavku sastanka, Tomislav Lokas, voditelj IT službe Grada Šibenika održao je izlaganje na temu kako je Grad Šibenik započeo sa STEM obrazovanjem te generalnu važnost razvoja STEM -a u gradu i poticanje mladih na razvoj STEM vještina.
Primjere održivosti STEM projekta u osnovnoj školi prikazale su ravnateljica OŠ „Brodarica“ Maja Morić Kulušić i Ivana Križanec, koordinatorica EU – projekata OŠ „ Brodarica“ Šibenik.
U sklopu prvog dana predavanja održana je radionica Liepăja Innovation Centra, koju su osmislile i provode Kitija Kuduma i Justine Rusakova, s primjerima iz prakse koje koriste u Latviji na temu STEM -a u prirodnom okruženju.
Drugi dan bilateralnih sastanaka započeo je radionicom koju su održale Kristina Valaine i Viktorija Kozlovska iz Daugavpils Inovaciju Centrs, također iz Latvije. Podijelile su iskustvo iz svog instituta kako u organizaciji rada tako i na primjerima radionica koje organiziraju.
Tema drugog dana bilateralnih sastanaka je bila RSC -ovi u kontekstu vrhunske znanosti: Zašto je suradnja s visokoškolskim i istraživačkim institucijama važna i kako one mogu doprinijeti razvoju RZC -a.
Dobre primjere iz prakse, u vidu suradnje VUŠ -a i Trokuta, prezentirao je prof. Frane Urem sa Veleučilišta iz Šibenika.
Profesor Edi Luketa sa Veleučilišta iz Šibenika predstavio je Poduzetničku akademiju, u sklopu koje ističe razvoj mekih vještina kao ključne, ali nedovoljno prepoznate kompetencije u STEM – u.
Jânis Urtâns iz Kosmos izzinas centrs iznio je iskustva u radu sa STEM-om i stavio fokus na suradnju iz perspektive svemirskog centra.
Treći dan u Centru Trokut predstavljen je RaSTEM park Fausta Vrančića i sudionici su obišli edukativnu radionicu uz demonstraciju rada u Trokutu.
Iz Trokuta poručuju da nastavljaju razvijati edukacije u cilju poticanja STEM -a na svim razinama i u svim dobnim skupinama te zahvaljuju svim gostima na sudjelovanju i promoviranju razvojno – znanstvenih centara.
Uz domaćina, sudjelovali su: predstavnici Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Agencije za odgoj i obrazovanje, regionalnih znanstvenih centara iz Osijeka, Splita i Ludbrega te Trokutovih partnera iz Latvije: Daugavpils Inovāciju Centrs, Liepājas Izglītības pārvaldes te Kosmosa izziņas centrs, znanstvenih centara koji se, osim STEM područjem, bave i svemirom, prirodom te modelima i inovativnim metodama približavanja STEM-a ukupnoj društvenoj zajednici.