Iako su mnogi neskloni vjerovati predizbornim anketama, ovoga puta pokazalo se kako su one mjesec dana prije izbora zapravo donijele više-manje realnu sliku rezultata. Šibenski tjednik i Šibenski portal tada su ekskluzivno objavili istraživanje Agencije Ipsos puls o prednost kandidata za gradonačelnika Šibenika koalicije HDZ-HSS-HSP AS-HČSP dr. Željka Burića, naspram Ante Županovića, kandidata SDP-HNS-HSLS koalicije. Šibenski tjednik i Šibenski portal donijeli su rezultate ankete koju je od 7. do 10. travnja ove godine Ipsos puls proveo na 707 ispitanika sa šibenskog područja i pisali su kako dr. Burić ostvaruje izbornu prednost sa 47,3 posto osvojenih glasova naspram Ante Županovića sa 43,7 posto glasova birača.
PODRŠKA IZBORNIH GUBITNIKA
Kako smo pisali, tako je i bilo. Doduše, s nešto manjim postotkom (koji su odredile manje opcije na izborima), dr. Željko Burić ostvario je 42,07 posto, dok je Ante Županović ostvario 36,79 posto glasova. No, Burićeva prednost koju je u travnju izmjerio Ipsos puls ostala je u okvirima najavljenog – pet umjesto četiri najavljena postotna poena, što je minimalna razlika, u okviru statističke pogreške na koju agencije za istraživanje javnog mnijenja uvijek upućuju.
No, što je s drugim krugom? Rezultati provedenog istraživanja javnog mnijenja agencije Ipsos puls pokazali su kako dr. Željko Burić pobjeđuje u drugom krugu, ali su donijeli i procjenu podrške koju će kandidati uživati od stranaka i kandidata koji ne prođu prvi krug izbora.
BURIĆEVA PREDNOST
Prema tom istraživanju, dr. Županović mogao bi računati na podršku većeg dijela birača ŠGF-a (55% njihovih birača) i Laburista (40% njihovih birača), ali loš rezultat ovih dviju opcija koje nisu uspjele ostvariti niti parlamentarni status u šibenskom Gradskom vijeću u nedjelju ne daje mu razlog za optimizam.
S druge strane, istraživanje Ipsos pulsa pokazalo je kako 55% birača ostalih kandidata za gradonačelnika spremno podržati dr. Burića u drugom krugu, kao i što je spremno i 43% birača ostalih stranaka, što mu, uz inicijalno vodstvo HDZ-ove koalicije, učvršćuje poziciju favorita u drugom krugu. A recept za pobjedu u drugom izbornom krugu bit će jednostavan – pobjeđuje onaj tko više birača dovede do birališta u nedjelju 2. lipnja.