Dolaskom Tijata na vez na gatu Vrulje došlo je do sudara s trajektom Lošinjanka koji je krcao gorivo, uslijed čega je određena količina goriva Lošinjanke iscurila u more. Tijat je uspio pristati na gat, međutim na Lošinjanki je bilo ozlijeđenih pa je, po gaženju požara na trajektu, na isti stupila hitna medicinska služba.
Što hitnije je na moru postavljena brana kako bi se spriječilo širenje mrlje goriva oko koje su vatrogasci postavili plutajuću branu, a potom ga kupili upijajućim tkaninama.
Srećom, ovo je samo scenarij je pokazne vježbe ‘Iznenadno onečišćenje mora’ koju je jutros na gatu Vrulje izveo Županijski operativni centar.
– Koristili smo biljno ulje umjesto pravog goriva. Sve ekipe su uigrane, imali smo sreću s lijepim vremenom po kojem je lakše postaviti branu, a i ulje bi se na vjetru brže raspršilo – pojašnjava Robert Baljkas, lučki kapetan i zapovjednik Županijskog operativnog centra.
ŽOC na razini županije brine o svim onečišćenjima mora do dvije tisuće kubnih metara, što je, kako kaže Baljkas, previše pa je stoga u planu mijenjanje pravilnika u slučaju iznenadnih onečišćenja mora.
– ŽOC sudjeluje više u akcijama preventivnog karaktera, kao što je bilo nasukavanje broda Roko i ribarskog broda na Kornatima –
Budžet ŽOC-a je oko 500 tisuća kuna na godišnjoj razini, iz čega je financirana i današnja vježba.
Inače, kazne za onečišćenje mora su visoke, pa za pravnu osobu može iznositi i preko 500 tisuća kuna.
-Ipak, teško je utvrditi počinitelja, trebate neposredno vidjeti da brod onečišćuje more, a od naplate kazne važnije je podmirenje troškova akcije. Srećom, nema previše počinitelja i više nas muči da još nemamo u marinama prihvat sivih i crnih voda, odnosno otpadnih i kanalizacijskih voda s brodova. Ljeti tako imamo puno prijava da se u neprotočnim uvalama skuplja fekalni otpad. Treba više raditi na tome – ističe Baljkas.
Fotogaleriju pogledajte klikom na dolje priloženu fotografiju!