Food tourism (kulinarski turizam) je priča o doživljaju destinacije, kroz hranu, kulturu i ljude.
Food tourism je relativno novi pojam u turizmu, a kao globalni trend pojavljuje se tek 2006.godine. Osim tradicionalnih gastronomskih destinacija poput Francuske i Italije, brojne zemlje su počele promovirati svoju kuhinju i svoje autohtone proizvode.
Vrhunske marketinške kampanje utjecale su na porast interesa turista prema dobroj hrani i finim vinima, te su otvorile nova tržišta za potrošače. Primjer kvalitetne promocije su Španjolska s projektom „Tasting Spain“, te Portugal s projektom “Taste Portugal”. Te su zemlje danas prepoznate kao vrhunske gastronomske destinacije, te privlače veliki broj „foodiesa“. I u drugim krajevima svijeta food tourism se razvija munjevitom brzinom (Filipini, Kanada, Singapore…)
Food tourism nije samo povećanje broja turista, nego je pokretač gospodarskog razvoja lokalne zajednice (poljoprivreda, ribarstvo, trgovina). Naime, svaki turist jede tri puta dnevno!
Nebrojeni su primjeri destinacija koji su svoju turističku ponudu izgradili ili upotpunili gastronomskom pričom.
Gdje se u tome nalazi Hrvatska? Da li je prepoznata kao gourmet destinacija? Koliko je iskorištena činjenica da je hrvatska Mediteranska prehrana uvrštena na UNESCO-vu listu nematerijalne kulturne baštine?
Prema podacima WTO (Svjetske turističke organizacije) Mediteran je prva turistička regija na svijetu s cca 400 milijuna posjetitelja u 2015. A Hrvatska je i mediteranska zemlja koja posjetiteljima može ponuditi jedinstveni gastronomski doživljaj. Nažalost, još nije prisutna na mapi World Food Travel Association kao food tourism destinacija.
Festival Taste the Mediterranean u Šibeniku pridonosi pozicioniranju Hrvatske kao vrhunske mediteranske wine& gourmet destinacije. Festival, koji promovira i štiti mediteransku baštinu, privlači brojne posjetitelje i turiste, te postaje godišnje nezaobilazno mjesto okupljanja međunarodnih F&B stručnjaka, kuhara, proizvođača, nutricionista, novinara, te zaljubljenika u hranu iz svih mediteranskih regija.
O temi food tourism-a i o festivalu Taste the Mediterranean bit će riječi na međunarodnom sajmu turizma PLACE2GO u petak 18.03. u 14:00. u Boćarskom domu, a jedan od panelista biti će i Dino Karađole.